Saab 9-3 va reintra în producţie la fabrica din Trollhattan

de Sebastian Toma
Vineri, 29.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
National Electric Vehicle Sweden, noul proprietar al bunurilor şi mărcii Saab, va reîncepe producţia modelului 9-3 la fabrica din Suedia începând de luni, 2 decembrie 2014.

Esential 2011 este anul în care au părăsit fabrica din Trollhattan ultimele automobile Saab.
Saab 9-3 va fi produs din nou de uzina din Trollhattan, anunţă Automotive News. Noul lot de 9-3 va intra în producţie începând de luni, 2 decembrie 2014, sub conducerea noilor proprietari ai mărcii suedeze, National Electric Vehicle Sweden. Pentru moment, nu există nicio imagine a modelului care va fi produs de NEVS, dar sursele din cadrul companiei citate de Automotive News anunţă un design aproape identic cu versiunea 2011 a modelului 9-3, dar cu o arhitectură modificată. Practic, cei de la NEVS au fost nevoiţi să modifice platfoma lui 9-3 astfel încât să înlocuiască 20% din componente, aferente platformelor General Motors.

Versiunea pre-serie a lui 9-3 prezenta un design identic cu generaţia 2011 a modelului, dar avea o altă siglă. Prototipul a avut scopul de a calibra linia de producţie şi componentele sale. Sigla cea nouă un cerc simplu care poartă logotipul Saab, dar care nu beneficiază de simbolul grafic al grifonului propriu logo-ului anterior al companiei.

Explicaţia este una legată de drepturile de utilizare ale siglei vechi, pe care NEVS nu a reuşit să le cumpere de la Scania, deţinătorul de drept.

Cei de la NEVS vor fi nevoiţi să folosească o altă siglă pentru modelele pe care le vor construi, ca să nu mai vorbim despre schimbările aplicate deja fostei platforme Phoenix, de origine GM. Arhitectura respectivă nu putea fi folosită de noul proprietar al Saab din motive legate de contractul semnat de GM cu foştii proprietari ai mărcii suedeze, prin care corporaţia americană a făcut tot posibilul pentru a-şi proteja proprietatea intelectuală, în cazul de faţă platforma Phoenix şi componentele sale. Pentru moment, nu este clar despre ce componente este vorba, putând fi diferenţe de la nivel de suspensie şi sistem de frânare, până la arhitectura propriu-zisă a caroseriei autoportante.

NEVS este o companie deţinută de Hong Kong Nation Modern Energy Holdings, condusă de antreprenorul suedo-chinez Kai Johan Jiang.

Cei de la NEVS au achiziţionat Saab în august 2012 şi lucrează de atunci la modelele pe care le vor lansa săptămâna viitoare. În 2014, NEVS va lansa chiar şi o versiune electrică a lui 9-3, pe care o va comercializa, în primă fază, pe piaţa din China.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (58)

  • Ca si la stirea din august de la sectiunea " Stiri similare", voi spune acelasi lucru, ce anume spera noii proprietari cu reluarea productiei unui model lansat pe piata in 2003? Sa spunem ca la aspect exterior inca este ok, mai poate rezista ceva ani, dar la celelalte capitole este greu sa fie macar rezonabil ca oferta, doar cu putine modificari, in ultimii ani de productie, adica pana in 2011, s-a vandut slab, acum in prag de 2014 ce se va schimba? Poate daca va fi oferit cu o diferenta considerabila de pret fata de concurenta, altfel nu se va schimba nimic, plus ca nici nu mai stiu daca mai are aceeasi concurenti, Saab 9-3 era in clasa medie premium, pai in prezent la ce se gaseste la aceasta clasa...revin la atuul pretului, poate la clasa medie non-premium dar si acolo lucrurile s-au schimbat si este o foarte mare concurenta.

    Fara investtii serioase, cum se intampla acum la Volvo, Saab se va intoarce la momentul din 2011, iar proprietarul actual Saab nu pare sa aiba aceste fonduri pt investitii, pt ca daca le aveau s-ar fi prezentat un plan pe termen lung cu noile modele ce urmau sa fie lansate, modele noi pt ca de asta e nevoie, nu de 9-3 lansat acum 10 ani cu modificari minore.
    33 11
  • Nu inteleg de ce insista cu acest model care nu este dorit de public. Lumea vrea ceva nou si bun de la ei la nivel de Audi, BMW, Mercedes asta tinand cont ca pretul pe care ei il cer este foarte apropiat de A4 sau seria 3 de ex. Treaba lor pana la urma....piata va decide daca merita sau nu.
    ps. SI TOTUSI SAAB TRAIESTE :))))
    31 7
  • @dan_grc
    Exact ! Cel mai bine ar fi ca oficialii marcii sa renunte la ideea de marca premium si pretentii de a concura cu triada germana sau alte modele premium din clasa si sa scada pretul mult la ele ca sa fie competitive pe piata. In conditiile in care tin pretul sus, nu vor avea sanse de reusita.
    Daca orgoliul nu le da pace, sa inceapa sa investeasca bani multi in platforme noi si materiale bune, sa angajeze designeri priceputi ca sa faca din Saab o marca premium 100%.
    20 7
  • Cine vrea ca Saab sa fie la "nivelul" bmw/mercedes/audi. Mă, toți se arunca dupa tehnologiile astea super-moderne gen sisteme de asistare inteligente , lux pana peste cap etc etc....eu cred ca mai sunt si oameni care NU se uita DOAR la asta...
    12 16
  • @Blower
    Cu acest 9-3 ,Saab nu mai este nici la nivel de Insignia sau Hyundai.
    21 7
  • Ma sunt si oameni care nu se uita doar la asta, doar ca-n cazul Saab poate ne spui tu unde au fost aceste persoane, pt ca-n ultimii ani Saab a avut vanzari ridicol de mici, fapt ce i-a dus la faliment, stiu ca o parte din vina o poarta si GM cu politica lor, dar nu doar americanii au fost de vina.
    20 6
  • ridic un pahar de vin pentru SAAB!

    si as astepta pana iese de pe linie primul model comercializat. Am speranta unui model cu design mai mult decat rezonabil (chiar si asa cum este in poza) si cu dotari ce sunt la indemana oricarui constructor. Accesul la tehnologii, gadget-uri si briz-briz-uri de ultima ora este o decizie de ordin economic si mai putin de una tehnica/tehnologica.

    Inca putina rabdare si apoi sa ne dam cu fundul de pamant si sa cautam nod in papura. Sa nu confundam mentalitatea nordicului cu cea a neaosului roman, ok?
    12 10
  • @dan_grc , daca statistica e in favoarea unora, atunci ceilalti se afla in defavoare - logic. Iar daca majoritatea din statistica s-a format inca pe baza de "inducere in eroare" - atunci halal de asa marci( If you know what I mean)
    2 14
  • @dan_grc , "BMW e cea mai tare marca sportiva" :D :D :D :D :D BMW e o marca mai mult de lux decat sport....nu prea vad BMW-uri de 1000+ CP. Sau, probabil noi vedem lucruri diferite cind spunem cuvintul "sportiv" ...
    2 14
  • @dan_grc , eu am mers cu un 525i E39 din 2002 și cu o alta masina cu motor 2.0 Turbodiesel. Ce sa iți spun, parca am trecut de pe racheta pe căruța. Motorul de 2.5 litri le benzina e FOARTE lent in comparație cu 2.0 Turbodiesel!!!! Ceea ce inseamna ca MOMENTUL de rotație e ceea ce imi place mie, nu urcare in ture pana la 7000-8000+ RPM - cum fac motoarele BMW
    4 11
  • @Blower

    Nu stiu daca ai observat, exista doua nick-uri asemanatoare, unul este Robert, @mafia, etc, daca vrei sa dialoghezi cu el n-am nimic impotriva, adica @dan._grc, cu punct. Apoi daca vrei sa vorbim de cat de lux si cat de sport sau nu e Bmw...pai sunt cateva modele mai mult de lux, dar restul sunt mai mult sport, iar dupa toate legile scrise si nescrise sport nu inseamna neaparat 1000+CP, caracterul sportiv nu inseamna obligatoriu o putere foarte mare, daca ai ocazia sa te duci pe circuit cu o masina de 1000 de cai si sa-mi spui apoi ce timp ai scos, circuit cu viraje stanga- dreapta, da? Dar daca Bmw e mai mult de lux, atunci Mercedes este mai mult ce? Mai sportiv, nu? Ma refer la modelele obisnuite. Ai dreptate, chiar vedem diferit conceptul de sportivitate, chiar daca mai sus nu mi-ai raspuns mie:).
    24 5
  • @Blower0
    Asculta de cei ,, batrani'' gen dan_grc ca nu vorbeste prostii. BMW este sinonim cu sportivitatea din multe pct. de vedere. De la design-ul mai agresiv si NU elegant cum e la Mercedes de ex. pana la tinuta de drum. Din cate am vazut, mai ai destui ani pana la 18 ani. Un BMW se conduce si se simte sport. Scaunele si pozitia la volan este diferita total fata de multe masini. Totul e mulat sa zic asa pe sofer si bine inchegat. Directia e una din cele mai precise de pe piata (indiferent de model) fata de multe marci (oficial sport) !! Foarte manevrabile si dinamice. Suspensia este rigida la mai toate modelele si se tine in curbe infinit mai bine ca nenumarate marci si modele de pe piata. Motoarele de asemenea scot cp multi la o cilindree cat mai mica. Toate astea duc de fapt la un caracter sportiv al fiecarui model BMW. Sunt doar cateva indicii la care trebuie sa te gandesti cand spui BMW.
    19 5
  • ps. In legatura cu suspensia care este destul de rigida, datorita ei are o stabilitate buna. Iar la drumurile noastre nu e tocmai un avantaj pt. spate :). 7-ele e mai comod dar fata de S e diferenta mare la acest capitol. De aceea BMW isi are clientii lui adica cei care cauta sportivitatea si Mercedes cu clienti care cauta confortul. Audi le combina oarecum dar e mai apropiat de confort decat se sport.
    13 2
  • Scorpionul.negru
    Si am uitat sa zic ca eu mai am destui anii pana sa conduc toate masinile si sa imi creez pe urma o proprie impresie despre fiecare. E drept ca nu am 23 de ani. Asta e caterinca curata, eu am mult mai putin, chiar un sfert la felul in care comunic cu ''lumea din exterior''. Dar na, asa o mai iau eu din cand in cand pe miriste. Sunt un BMW-ist autentic.
    3 15
  • @ AM
    @ Automarket.
    Va rugam sa faceti ceva cu acesti intrusi care ,, capuseaza si polueaza '' acest frumos site. Blocatile IP-ul si nu le mai permiteti sa isi dea nume sau sa isi creeze cont asemanator cu cei care le au deja. Va multumim anticipat !
    18 3
  • Ma fratilor, va mai certati. Dati dovada de mai multa maturitate si de mai mult dram de creier in ceea ce ne priveste si lasati ''offtopicurile la altii''.
    Bun, cu totii stiti ca eu mi-am achizitionat un bemve din Bulgarica cu 230 mii de km la bord din 200(septe) cu un pret de 22 mii Eur. E drept ca are piele, trapa, xdraiv, idraiv, e dizel, cruz control, si sistem de sunet + subwoofer moartea mea. Se aude excelent, mai ales ca in aceasta sapt am cumparat din benzinarie un cd cu Florin Salm si melodia ''Mare sukarime'' se aude fenomenal la blana. Masina arata impecabil si intr-adevar ii dau dreptate lui @Scorpionul.negru. Bemve , cum ii spun unii, are o dinamica si o stabilitata ''best in the class'' , si demarajele sunt fulminante, intorc fetele capul cand plec primul de la semafor. Iar scaunele si pozitia la volan este diferita total fata de multe masini asa este. O seara nemaipomenita dragilor !
    7 16
  • @Automarket:
    "Noul lot de 9-3 va intra în producţie începând de luni, 2 decembrie 2014".
    Serios? In care calendar, mayas, egiptean, chinez? 2 decembrie 2014 este intr-o marti, 2 decembrie 2013 este intr-o luni, deci?
    8 3
  • @Scorpion negru , din moment ce NU exista masini doar stock - ceea ce ai sous tu de suspensie, directie, manevrabilitate - se anuleaza. Ok, dar stinga-dreapta pe circuit depinde si de cat de sofer esti, nu da toata munca pe masina! Un SOFER PROFESIONIst in tot sensul cuvintului, o sa iti țina 1000CP si pe circuit, și o sa mai mearga cu cutie MANUALA, nu automata/semi-automata. Daca asa iti place ca e foarte usor sa o conduci de ce nu pui autopilot - sa faca TOT pentru tine - si deja o sa spui ca masina face TOT in locul șoferului.

    Daca bmw e mai mult de lux, atunci si mercedes e de lux ---- aici nu e nici-o "cauza-efect" .

    Ai zis ca un bmw "se simte" sport. Fiecare simte ceva diferit! Unu o sa se suie și o sa zica "ce e cu tărăboanța asta pe 4 roți?" Altu o sa spuna :" mama draga cit e de manevrabila" etc etc ....dar nu uita- nu te plange pe ceva ca e rau ( lipsa manevrabilitatii la o masina) , dar plange-te p/u faptu ca NU ESTI IN DE AJUNS DE BUN ca sa poti tine pe trasa 1500Cp !
    2 18
  • @ Scorpionul negru , Ce ai alege - un motor de turatie mare (spre ex motoru de pe M5 E60, sau orice motor Ferrari, Lambo etc) sau unul de turație joasa?
    1 16
  • @Blower0
    Nu vreau sa intru in discutii interminabile cu tine ca nu are rost. E parerea ta si ti-o respect. Nu toti vor sa devina piloti sau sa ajunga piloti. O masina de peste 500 de cp e pt. pasionati ai sportului in domeniul auto. De 1500 nu mai vb ca sunt putini soferi din toata lumea care au ocazia sa mearga cu asa ceva o data in viata si mai putini care sunt dispusi sa plateasca banii pt. a cumpara un hypercar. De permis asa ceva sunt mai multi. Majoritatea nu cauta pista si cp in exces.
    E drept ca fiecare simte altceva....dar 90% din cei care cumpara BMW si care au mers cu BMW, au testat si alte masini si au observat caracterul sportiv care diferentiaza BMW de altele concurente lui.
    16 2
  • Ok , nu vorbeam de hypercar-uri dar nu conteaza - lasam miile de cai. Da sa luam GT-R 35 - cu el cu siguranța faci dreapta stinga mai ceva ca in orice bmw , e 4x4 de aia e foarte fixat pe asfalt...
    3 13
  • @Blower0
    Normal ca faci diferenta....e o masina sport veritabila (oficial declarata sport sa zic asa).
    Eu m-am referita ca BMW e mai sport in comparatie cu Audi, Lexus, Infiniti si Mercedes.
    16 2
  • @Scorpion - dar ce zici de RS6 Avant ? Dar de Mercedes E63 AMG ?
    3 13
  • @Blower
    E vorba de modele obisnuite, nu de RS sau AMG, un seria 3 este clar mai sportiv decat clasa C, A4, IS, seria 1 la fel fata de concurenti, SUV-urile la fel, exceptand Porsche, chiar si seria 7 este mai sportiva decat un S sau LS, ce tot o dai ca Bmw este mai mult de lux decat sportiv? Este si de lux dar si sport in acelasi timp.
    14 5
  • poluati forumul degeaba. aici putem comenta despre masini, dar totusi nu este locul de facut lectii. blower0 esti inca tanar !, vei intelege mai tarziu ce iti explica acum scorpionul.negru.
    12 4
  • Are balta peste, si eu varicela!
    4 1
  • Mult prea multi ''experti'' pe aici.Stiu, stiu, BMW in sus, BMW in jos, fara legatura cu articolul in cauza. Am ras considerabil cand am cititnd cateva comentarii .

    Citez '' un seria 3 este clar mai sportiv decat clasa C, A4, IS, ''seria 1'' la fel fata de concurenti''. Acum eu stau si imi inchipui un seria 3 2.0 de 116 CP si un seria 1 de 95cp cat de sportive pot fi ele.Posibil sa ''raga'' ca un BMW, dar sa transpiri in depasiri ?. Este vorba de modele obijnuite asa cum s-a precizat. Nu M, nu,RS, nu motorizari deosebit de potente. Eu cred ca concluzia mea este una destul de corecta. Sa va aud ? Cu 95CP este greu sa fi ''supremul'' asa cum il inalta unii. Si 2.0 de la Toyota dezvolta mult mai multa putere decat un seria 3 de acest gen si cu un pret mult mai mic si mai bine dotat. Eu cred ca bavarezii mai bine ramaneau la cusut camasi asa cum o facea in 1984, cand era cei mai renumiti croitori din cate imi aduc aminte. Masinile nu e de ei.......tragic.
    4 17
  • @Blower0
    RS-urile si AMG-urile se bat cu M-urile de la BMW. Iar acolo M castiga din nou la capitolul senzatie sport. Am avut ocazia sa merg cu un M3 prin 2009 si cu un CL 63 AMG din 2010. CL-ul era mai potent ca M pt. ca era superior ca cilindree, cp si clasa. Dar si asa nu iti da senzatia de sport. Cand o sa conduci mai multe modele de la cele trei marci, o sa intelegi de ce multi catalogheaza BMW ca marca sportiva si Mercedes ca marca confortabila si de lux iar Audi pe undeva intre sport si confort.
    ps. NU trebuie sa ai cp multi si cilindree mare ca sa fie sport. Trebuie sa aiba ce am scris eu in primul comentariu.....
    13 7
  • "Samin
    Conteaza sa ai si cp mai multi ca sa fie sport normal ! Eu m-am referit in general la masini din aceeasi clasa cu motorizari asemanatoare din aceeasi generatie. Tu pui 320d de cand eram eu mic cu o Toyota noua ?
    Pune 320d nou cu noua Toyota de care zici tu, probabil Avensis (care oricum nu se poate compara pt. caToyota e non premium...dar hai sa zic.) sa vedem care e mai sport....
    11 3
  • Si totusi, Saab inca mai are "bork bork" in ea :)

    Bravo! Astept cu mult interes evolutia pe viitor a marcii. E una din putinele cu o identitate adevarata.
    13 2
  • @Scorpionul,

    Prietene, mai sus unul spunea sa nu ''se compare versiunile potente'' ci unele obijnuite. Asa ca eu am selectat niste motorizari obijnuit ce ai impotriva ? Ce conteaza este totusi BMW . Acum o dai la intors cu mine cand ai depistat ca nu e chiar ''atat de sportiv'' pe cat credeai tu. Cu 95 cp sau 116 si diesel nu poti face prea multe. Si DA, Toyota este marca de volum, dar am dat un exemplu sa vezi ca pana si o marca de volum are o motorizare de acelasi litraj mai puternica in varianta entry-level.Ai inteles ?
    Dar sa spui ca BMW-urile sunt cele mai sportive de pe planeta e aberant sincer. Inca odata iti zic. Masinile care au fost construite de la ZERO ca o masina sport alea sunt cu adevarat sportive. BMW nu ESTE, ca are motorizari ''sportivizate'' asta e alta treaba, dar cu versiuni de baza slabe NU.
    3 15
  • @ Scorpionul.negru , daca vorbim de sport - de sport vorbim , nu de motorizari gen 2.0 2.5 sau 3.0 , vorbim de versiunile SPORT. Da , M vs RS vs AMG . Cum spui tu ca un M poate fi mai "sport" ( adica, cum spui tu - e foarte manevrabil, faci stinga dreapta super rapid, e foarte agil etc) decat un E63 AMG 4x4 sau un RS6 AVANT 4x4 ?? Apropo zicieți ca nu tot consta in putere mare. Cum așa? O accelerație mai brusca și inseamna agilitate mai mare.

    Sau vrei sa zici ca un RWD sta mai fixat pe trasa decat un 4x4 ?? Sau vrei sa spui ca are ruliu mai mic decat celelalte ?
    5 11
  • Sau ca ii pui tu pachet M performance ca sa arati cat ejti de jmeker e treaba ta, dar aja nu se face treaba.
    3 12
  • @ scorpionul negru , eu zic ca Dodge Dart Rally Verdion 4x4 ( 2.0 Turbo 600CP) e cu mult mai agil decat un M5 sau M6 sau M3 (sa fie ele tunate cu peste 700CP )

    PS: 0-100 in 1.9 secunde
    4 11
  • @Blower
    Si tu esti tare cand compari 4x4 cu tractiunea spate, pai azi orice poate sa faca tractiune integrala ca sa stea bine pe sosea, daca tu zici ca AMG si RS sunt asa periculoase, pai sa faca cu tractiune spate sa vezi cum nu vor mai sta pe sosea la puterile alea, Bmw inca reuseste asta, nu vor sa ofere tractiune integrala pe M5, nu vor, spiritul unui M nu sta in tractiunea integrala, dar ce sa inteleaga blower.
    12 3
  • @@Blower , pai daca ofera tracțiune 4x4 , de ce sa nu o folosesc?? E evident ca versiunea 4x4 e mai agila - da recunosc.

    Ma, daca vrei agilitate și sportivitate pana in limita, iți iai ceva gen Hennessey Venom GT sau Pagani Huayra sau Koenigsegg Agera R sau Ford GT Haffner da nu BMW M5 sau M3 sau M6 ...

    Acuma o sa-mi spuneți ca BMW-urile, fiind cele mai sport le bate pe astea enumerate da ?? :D
    3 10
  • Mă oameni buni, va spun una - nu poți sa spui ca marca de automobile BMW face cele mai sportive mașini! Ca sa se indeplineasca condiția voastra de "sportivitate" - adica sa stea foarte bine in viraje, sa fie foarte manevrabila, ușor de condus, atunci BMW-urile nu le indeplineste CEL MAI BINE. Mașina trebuie sa fie și puternica și cu direcție precisa și cu suspensie bine pusa la punct - astea le indeplinește. Dar pe langa asta mașinile sport se fac UȘOARE!!! Un M5 are 1945kg - e mult!!! Și mai ales tracțiunea integrala le ofera o manevrabilitate sporita. Mașinile cu propulsie SPATE ofera senzații tari cind faci drifting sau donuts sau alte nebunii marca "rear wheel drive" ( cum se zice - for fun ).

    Sau o sa mai spuneți ca un Porsche 911 Turbo S ofera senzații MAI PUȚIN sportive decat un M5 sau M3 ? E clar ca NU!
    4 11
  • @Samin
    Citez ,, Dar sa spui ca BMW-urile sunt cele mai sportive de pe planeta e aberant sincer.'' Am incheiat citatul. De unde ai tras aceasta concluzia ??? Am scirs ca e cel mai sportiv dintre Audi, BMW, Mercedes, Infiniti si Lexus. Marci cu care concureaza direct.
    @Blower0
    OK. Daca vrei sportivitate la superlativ iti cumpei ce ai scris tu acolo. Dar la ce pret le cumperi ? Cati isi permit si cati dintre cei care isi permit sunt dispusi sa dea asemenea sume pe ele ? Nu toti vor superviteza si asemenea supercaruri. Vor poate masini sport dar mai normale. Maxim un M, AMG sau RS. Iar dintre ele trei, M-ul este mai aproape de sport.
    8 2
  • @@Blower
    M nu inseamna doar actualul M5, cand facea Bmw primele M-uri, si usoare si super manevrabile, oferind primele sedan-uri cu adevarat sportive de pe piata, ceilalti ce faceau? Asta si la preturi accesibile, mult sub Porsche sau altii, nu era chiar la fel de performante ca un Porsche, dar au deschis nebunia sportivitatii de volum. Asa este, masinile sport trebuie sa fie usoare, ia vezi alea americanele cu super cuplu sa vezi ce usoare sunt.
    8 3
  • @Scorpionul.negru , ok, daca spui ca dintre marcilea celea - probabil...(daca nu comparam cu varianta 4x4)
    2 1
  • @@@Blower , alea americane cu super cuplu , e alta chestie. Eu de ele nu vorbeam. Și nici nu am spus precum ca ele ar fi ușoare. ( deși Mustang-ul nu e chiar tare greu)
    3 2
  • Viper are cam aceiasi greutate ca si Aventador dau SLS AMG etc ...
    2 1
  • Multi se mira de faptul ca SAAB intr-o masura destul de mare este produs la fel ca atunci cand apartiea de GM. Pai in comparatie cu Volvo cand a fost la Ford, situatia lui SAAB a fost mai incurcata si au fost legati de maini si de picioare destul de tare de americani. Chestia asta a facut ca si dupa ce GM a vandut SAAB, suedezii inca sa aiba probleme pana sa se repuna cat de cat pe picioare, adica sa reinceapa productia cu alti "stapani".
    Deci eu nu inteleg la ce v-ati astepta in acest moment de la SAAB. Ce sperati sa vedeti? Productia trebuia inceputa cat mai repede pentru ca s-au pierduti multi bani si mult timp prin tribunale cu americanii, bani care, in mod normal dupa vanzarea lui SAAB de catre GM trebuiau bagati in dezvoltarea urmatoarelor modele, asa cum s-a intamplat cu Volvo. Si stati voi linistiti, ca daca lucrurile vor incepe sa se miste in directia fireasca SAAB va fi bine. Va fi foarte greu, insa la fel ca Volvo si SAAB are potential enorm. Trebuie doar putere de munca, ingineri buni, rabdare si bani (foarte multi bani pe care sa ii investeasca chinezii) .
    15 6
  • money money
    Intrebarea este...cu ce se va diferentia de concurenta? N-avem nevoie de inca o marca premium pe piata doar de dragul nostalgicilor... Trebuie sa vina cu ceva nou si avantaje clare in fata concurentei directe.

    Prezenta semnificativa in Europa? Slabe sanse.

    In China? Poate! Chinezii nu-si baga banii decat daca sunt siguri de ceva. Ori legaturile investitorilor chinezi putred de bogati cu guvernul chinez sunt de banuit...
    6 1
  • @scorpionule
    Si o panarama de seria 420d coupe la ce pret il cumperi ? Hai sictir....
    2 12
  • @@scorpionule
    La 45 de mii. In nici un caz cu milioane de euro !! NEXT>>>
    9 1
  • @money money: ai rabdare. NEVS n-a investit atat de multi bani si atat de mult timp ca sa scoata un singur model, 80% identic cu cel lansat acum 10 ani.
    Un pic de rabdare si vin si vestile bune.

    Daca e sa-mi dau cu parerea, Saab are nevoie de o masina de oras, repede. Si un SUV.
    6 1
  • Daca v-ati pricepe la masini ati sti ca in tari precum Germania, Italia, Franta sau UK (de ce nu si SUA sau Canada), lumea nu are o parere chiar atat de proasta despre masinile SAAB, asa cum au romanii. Si asta probabil si datorita faptului ca au avut acces la ele intr-o perioada in care in Romania cei mai bogati aveau Lada sau Skoda cu motor in portbagaj, dupa care s-au trezit dupa '90 cu idealul lor in privinta masinilor care evident trebuia sa fie neaparat una nemteasca. Deci vorbim de niste piete pe care la modul general vorbind, despre SAAB au auzit si mai ales condus mai multi in comparatie cu Romania. Sunt tare curios cati dintre voi v-ati urcat intr-un 9-3 turbo si echipare Aero, ca de condus nu are rost sa intreb.
    Toate aceste rosii pe care le aruncati in SAAB, am spus-o si o spun si acum se datoreaza politicii total gresite practicate de GM, care in anumite privinte a facut din SAAB un Opel mai scump. S-a mers pe reteta VW si Audi, insa s-a mers prost.
    Daca lucrurile decurg normal de aici inainte nu ma astept la vanzari extraordinare, nu ma astept ca in urmatorii 5-6 ani SAAB sa ajunga la nivelul lui BMW sau Mercedes. Ma astept ca lucrurile sa decurga firesc pentru o marca ce acum traieste doar "pe aparate": adica la modele noi, motoare noi, reclama ca sa se faca mai bine cunoscuti (gen "am revenit, noi suntem aia") si vanzari ceva mai bune. Nu ma astept ca vanzarile sa depaseasca 300-400 000 de unitati de exemplu. Dar nu cred ca asta e prioritatea in acest moment. De-asta am spus, e nevoie inainte de toate de bani investiti, lucruri bine facute, o viziune obiectiva si din nou bani, foarte multi bani.
    19 2
  • inexorabil
    @LauCalin, totuşi, hai să nu aruncăm cu pietre de dragul osândirii. Eu însumi am recunoscut --- şi nu doar o dată --- că GM n-a tratat Saab prea amiabil, dar nu mă dumiresc de ce crezi că tactica americanilor a fost "total greşită". Ce era Saab în momentul achiziţiei de către GM? O tablă suedeză cu motoare englezeşti (Triumph) şi turbosuflante americane (Garrett). Ba încă 9000 n-ar fi putut apărea fără sprijinul Grupului Fiat şi al casei de "design" Giugiaro. Iar 900 însemna o copie amărăşteană a lui Porsche 911, dar cu tracţiune faţă. Adevărul este că, fără infuzia masivă de capital a lui GM, Saab s-ar fi prăbuşit...În 1995, americanii i-au adus prima dată pe suedezi "pe plus", adică pe profit! Cei din Detroit au fost fair-play şi i-au lăsat pe suedezi să plămădească a doua serie de 9000, dar a fost nereuşită cu fundul acela obez şi ridicat. Până în 2002, i-au lăsat cu propriile motoare (de fapt, Triumph modificat), dar vânzările se situau la un nivel precar, de aceea au fost nevoiţi să opereze schimbări majore, în speţă renunţarea la hatchback-ul bătrânesc, introducerea unor motoare superioare (Ecotec), AeroX, facelift-ul lui 9-3 din 2007, primul SUV (9-4X) şi prima limuzină din istoria mărcii (noul 9-5, cu toate inconvenientele constatate de Cuantic la faţa locului). Dacă tot ai pomenit de urcarea în Saab, eu, unul, am făcut-o în mai multe modele şi te asigur că toate păcătuiesc prin lipsă de: spaţiu, ergonomie, gust, imaginaţie, ospitalitate, originalitate, în ultimă instanţă personalitate...Cine invocă lupta pe tărâm premium cu Triada germană?! Păi în primul rând 9-5 ar pierde orice duel de calitate cu Insignia! În definitiv, eu consider că greşeala cea mai gravă a lui GM este că a vrut să scoată din mediocritate o glumă de firmă, care oricum îşi bazase mereu strategiile şi procesele de proiectare/producţie/siguranţă/testare pe principii clasice proprii lui...GM. Furt intelectual în toată regula (dar tot Saab se victimizează, împreună cu fanii săi). La fel a procedat cu centura de siguranţă: Volvo a muncit ani de zile la perfecţionarea ei, dar Saab a venit cu...premiera. Oare acest tip de comportament jăpcar poate avea vreo tangenţă cu exclusivismul?...A, da, Saab a inventat câte ceva. Păi dacă nu te pricepi la motoare şi le iei de la alţii gata turnate, încerci să "compensezi" în ochii publicului prin "ingeniozităţi" precum ştergătorul de faruri, filtrul de polen sau bara amortizoare la impact de până la 8 km/h. Or fi necesare şi mizilicurile astea, nu neg. Dar mai important este că banii lui GM au făcut din uzina auto din Trollhättan cea mai modernă unitate de profil din Europa...iar acum se vor lăfăi în ea gălbejiţii, başca vor prelucra după hatâr o fostă platformă GM (9-3). Unde o fi dreptatea în acest caz?
    8 5
  • Atunci cand cumperi o companie, precum SAAB, tu, ca si cumparator (GM in speta) ai in primul rand un mare scop: sa castigi bani. Pai scuza-ma, dar SAAB a fost legat de maini si de picioare in multe privinte. Si a trebuit sa se supuna unei politici tare ciudate practicate de GM. Dar ce pretentii pot sa mai am de la GM cand acum 4 ani au vrut sa vanda si Opel care alaturi de Chevrolet (defapt varianta europeana Daewoo), aduc cei mai multi bani din Europa. Cu siguranta ca pentru Opel se gasea un cumparator, dar GM ar fi pierdut foarte mult teren in Europa. Si "visul" americanilor s-a spulberat cand Merkel a batut cu pumnul in masa si a spus ca Opel nu e de vanzare.
    O politica asemanatoare cu Opel-SAAB a practicat si VW cu Audi. La ei cum de a mers, ca TDI scrie si pe Polo si pe A8 sau Q7?! Jaguar, Land Rover si mai nou Volvo au stapani pe care pentru un necunoscator inseamna o portie buna de ras. Dar uite cat de frumos au evoluat si evolueaza decand nu mai sunt sub tutela americana. Volvo in curand isi va fabrica propriile motoare dupa foarte mult timp (exceptie D5 si cateva turbo), si cel putin pe hartie par foarte interesante. Sa amintesc de gama Polestar? Crezi tu ca toate astea se intamplau sub tutela Ford?
    Trecutul si evolutia lui Volvo sub conducerea lui Ford mi-a demonstrat ca NU. A doua generatie a lui S40 semana foarte mult cu Ford Focus, asa cum si in principiu SAAB seamana si acum prea mult cu Opel Si apropo de motoare, sa mai spunem ca pana acum vreo 10 ani GM avea diesel-uri de la Isuzu (inca din anii '80 chiar) si apoi de la Fiat? Si din nou SAAB a fost nevoit sa le foloseasca. Si ca fapt divers, cand Mercedes avea cel mai puternic Clasa E cu motor V6 3200 cmc si 210 CP, SAAB scotea din 3000 cmc 170 CP (40CP este o diferenta mare chiar si la acest nivel), iar GM cerea pe un asemena 9-5 cam cat cerea si Mercedes pe acel Clasa E. Si te intreb eu, cum ai vrea tu sa vinzi 9-5 cand Mercedes ofera un motor mai bun, mai performant, mai rafinat si in plus avea o imagine imbatabila?! GM niciodata nu a facut mare lucru sa imbunatateasca imaginea lui SAAB.
    Pai scuza-ma, dar nu se face treaba asa. Daca chestii de genul asta celor de la GM le-a reusit cu Opel si Chevrolet, ei bine nu au inteles ca este ceva destul de diferit daca asemeni SAAB cu Opel si ceri cel putin 15000 de euro in plus, uneori chiar mai mult decat ai da pe un BMW care fie ca unora le convine sau nu este (mult) mai masina fata de SAAB. Aici a gresit GM, nu a stiut cum sa plaseze pe piata SAAB si niciodata nu a facut nimic astfel incat asocierea cu Opel a nu se aduca in discutie.
    Imi pare rau, stiu ca esti fan GM, te apreciz pentru faptul ca iti expui punctul de vedere intr-un mod frumos si constructiv, insa nu pot sa fiu de acord cu politica pe care GM a parcticat-o pentru SAAB.
    Pot sa pun pariu cu tine ca daca i se da mana libera lui SAAB sa-si proiecteze singur masinile, asa cum are Volvo noroc in acest moment, in cativa ani veti vedea lucruri din ce in ce mai interesante facute de suedezi care sub conducerea lui GM nu ar fi fost posibile prea curand. Asa cum se intampla acum cu Volvo.
    Ce cred eu insa ca a vrut GM sa faca cu SAAB, a fost sa-i salveze de la faliment, sa manance o paine si gura celor care lucreaza pentru SAAB. Atat si nimic mai mult. Cand GM nu a mai putut sa faca gesturi caritabile, i-a dat afara din casa pe usa din dos si s-a ales praful.
    12 1
  • inexorabil
    Pana la urma, ce reclami tu, Lau, in relatia GM-Saab? Faptul ca americanii n-au lucrat la genul de reclama care sa determine produsul "sa se vanda de la sine" ? Pai si cum ar fi trebuit sa procedeze? Sa se coboare din turnul lor de fildes din Renaissance Center si sa palmuiasca lumea pe strada, eventual sa-i zgaltaie bine: "Cumparati, ba, Saab, ce aveti, ce nu va place la masina asta?!". Stii foarte bine ca nu te poti lupta cu prejudecatile oamenilor. Oricine a incercat de-alungul istoriei n-a sfarsit prea magulitor. Totusi, daca ai fi urmarit site-ul saabhistory.com, la rubrica "videos", ai fi conchis ca publicitatea N-A LIPSIT Saab-ului nici dupa 1990, fiind intreprinsa inclusiv pe taram american, la fiecare lansare de model nou. In Europa a aparut problema cea mai spinoasa, fiindca cocalarismul nu presupune neaparat coordonate romanesti...
    Pe de alta parte, iarasi cunosti exact faptul ca eu fac distinctie clara intre GM-corporatia & istoria si GM-conducerea actuala. Aceasta din urma inseamna doar un cuib de banditi...Nu stiu cine a cocotat-o in turnul de fildes si pentru ce interese...Cert este ca a ingropat cea mai buna marca din GM (Oldsmobile) si a pervertit-o pe cea mai temerara (Buick). PUNCT!!!
    7 5
  • Caline, stii foarte bine ca fara miliardele de la chinezi, sau de la oricare alt investitor, Volvo n-ar fi fost in situatia in care se afla acum, adica una foarte buna comparativ cu ce era acum cativa ani, deci la ce te astepti tu de la un model Saab lansat acum 10 ani? Nu va produce banii necesari pt noi modele, hai sa fim realisti, imagineaza-ti invers, ca Volvo ar fi in situatia Saab si noii proprietari ar fi decis reluarea productie vechiului S60, ce sanse ar fi avut? Bun, s-a schimbat proprietarul si nu vor mai pune bete in roate cum a facut GM, sunt liberi sa faca ce vor, ce platforme si tehnologii sa puna, dar de unde bani? E nevoie de miliarde, crezi ca le vor obtine din vanzarea batranului 9-3?
    10 5
  • un cititor
    Poate ca nu ar strica sa schimbe cineva de la editorial data accea din "2014" in "2013". Apare de doua ori si, nu de alta, dar este elementul esential al articolului.
    0 0
  • AndreiRN
    $42000 masinile care deja au iesit de pe banda de productie si se vor vinde direct de pe internet.
    Asta se face doar ca sa nu se uite ca mai exista si Saab pana apare generatia electrica.
    Chinezi vor copia Tesla.
    4 0
  • @inexorabil: Nu, nu este nevoie sa palmuiesti oamenii pe strada ca sa-ti cumpere masina, asa cum nici nu e nevoie ca tu, reprezentant vanzari, sa plangi in fata posibilului client si sa-l rogi frumos sa-ti cumpere masina ca ramai fara serviciu. Hai sa o luam altfel: unde erau BMW si Audi in anii '70 si unde sunt acum? Dar este vorba de altceva. Cel putin in cazul lui Audi, VW a stiut CLAR DE LA INCEPUT ce vrea sa faca din Audi. Credea cineva acum 30 de ani ca Audi va avea curaj sa se ridice la nivelul lui Mercedes si chiar sa le dea peste bot? Chestia asta este valabila si pentru BMW. Si nu cred ca Mercedes e mai slab, cred ca are concurenta tot mai puternica. Citeam acum vreo doua saptamani un drive test comparativ intre noua Clasa S si Seria 7. Ghici ce: foarte greu s-a impus Clasa S, in conditiile in care actuala Serie 7 are cativa ani de cand e in productie. Despre asta vorbesc: GM nu a stiu (da, repet: nu a stiut) cum sa faca din SAAB profitabil inca din 2000 de cand l-a preluat. Nu a tinut cont de nici o identitate, prestigiu, public tinta, variatia gamei de modele (intr-un timp aveau 2 modele in gama... nici nu vreau sa-mi amintesc de 9-7 sau 9-2X). Despre asta e vorba. GM a avut bani, are in continuare dar este un constructor slab si sensibil si criza a dovedit asta: imediat vanzarile au inceput sa fie praf, au inceput sa scoata marci la vanzare si s-au mai si imprumutat la stat. De cati bani s-au imprumutat cei de la VW, Toyota, Ford si... de ce nu, chiar Renault sau Fiat? Defapt asa cum am mai spus si in trecut nu sunt fan nici Renault si nici VW, insa cand vine vorba de viziune obiectiva cei din conducerea lor stiu CLAR ce vor. Si asta este de mult timp, de pe vremea lui Espace, Renault 5 sau a lui Golf 1.
    9-5 de exemplu trebuia sa aiba urmas inca de prin 2003-2004, 9-3 de prin 2009. Asa cum spunea si Dan, nu poti sa te impui in fata lui BMW, Audi sau Mercedes ultimele tipuri (gen de 2-3 ani pe piata) avand o masina de peste 10 care e depasita si tehnologic si moral si pe care ceri la fel de multi bani. Pur si simplu nu ai cum. Dar inainte de toate GM avea nevoie pentru SAAB de o masina compacta si trebuiau sa faca asta in primul rand atunci cand a aparut BMW Seria 1 in 2004. Puteau sa o pregateasca de prin 2002, ca sigur stiau cei de la GM ce pregatea BMW. Na, cu cat imi amintesc astea cu atat ma enervez mai tare. Pentru ca SAAB chiar nu merita un asemenea destin de marioneta.

    @dan: sunt de acord cu tine. Dar pana la urma sa nu uitam ca vorbim de un domeniu in care daca nu investeti bani nu ai cum sa faci fata. Si cand spun investitie nu ma refer neaparat la partea tehnica, ma refer la diversificarea gamei de modele, studierea pietei si a cerintelor ei, investirea in personal si "scolirea" lor, diversificarea retelei de dealeri, diversificarea furnizorilor de subansambluri => intretinere mai ieftina si reparare mai rapida, publicitate, invitatia presei auto la drive teste, operatiuni gen "Porti deschise" etc. etc. etc. Daca stapanii lui Volvo se pare au inteles asta, poate ca asta ar trebui sa inteleaga si actualii stapani ai lui SAAB. Volvo nu a crescut din senin si batand din palme. A crescut pentru ca chinezii au investit muuuulti bani si investesc in contiunuare. Si uite ca rezultatele se vad.
    7 1
  • @LauCatali, băi , PUTEREA LITRICA NU ESTE INDICE DE PERFORMANȚAAAAAAA !!!!!!!!! Sau Nu iți dai seama, sau tu nu cunosti cum functioneaza motoarele moderne...
    4 8
  • Calin, in anii "70 gama Bmw era peste cea Audi, la motorsport Audi a fost peste, dar la masinile de serie era o diferenta destul de mare, in 1977 Bmw scotea prima generatie de seria 7 totusi, ghici cine tinea piept lui Mercedes pe anumite segmente si care era principalul competitor? Bmw era. Mai degraba putem sa ne miram de Audi, pt c-au ajuns unde sunt acum, dintre cei trei, Audi a recuperat si-a crescut cel mai mult, bineinteles datorita strategiei VW, dupa parerea mea este cea mai importanta marca a grupului VAG, chiar daca la vanzari grosul il face VW, fara Audi si-ar pierde 40% din profit si aproape la fel de mult la capitolul imagine.
    7 3
  • Care mi-a ascuns comentul anterior sa explice de ce puterea litrica e un indice de performanta! Iar daca nu o face - inseamna ca nu stie - dar se da cu presupusu ca asa zice toata lumea - LOOSER.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru