Versiunea pre-serie a lui 9-3 prezenta un design identic cu generaţia 2011 a modelului, dar avea o altă siglă. Prototipul a avut scopul de a calibra linia de producţie şi componentele sale. Sigla cea nouă un cerc simplu care poartă logotipul Saab, dar care nu beneficiază de simbolul grafic al grifonului propriu logo-ului anterior al companiei.
Explicaţia este una legată de drepturile de utilizare ale siglei vechi, pe care NEVS nu a reuşit să le cumpere de la Scania, deţinătorul de drept.Cei de la NEVS vor fi nevoiţi să folosească o altă siglă pentru modelele pe care le vor construi, ca să nu mai vorbim despre schimbările aplicate deja fostei platforme Phoenix, de origine GM. Arhitectura respectivă nu putea fi folosită de noul proprietar al Saab din motive legate de contractul semnat de GM cu foştii proprietari ai mărcii suedeze, prin care corporaţia americană a făcut tot posibilul pentru a-şi proteja proprietatea intelectuală, în cazul de faţă platforma Phoenix şi componentele sale. Pentru moment, nu este clar despre ce componente este vorba, putând fi diferenţe de la nivel de suspensie şi sistem de frânare, până la arhitectura propriu-zisă a caroseriei autoportante.
NEVS este o companie deţinută de Hong Kong Nation Modern Energy Holdings, condusă de antreprenorul suedo-chinez Kai Johan Jiang.
Cei de la NEVS au achiziţionat Saab în august 2012 şi lucrează de atunci la modelele pe care le vor lansa săptămâna viitoare. În 2014, NEVS va lansa chiar şi o versiune electrică a lui 9-3, pe care o va comercializa, în primă fază, pe piaţa din China.Via AutomotiveNews (înreg.)
Fara investtii serioase, cum se intampla acum la Volvo, Saab se va intoarce la momentul din 2011, iar proprietarul actual Saab nu pare sa aiba aceste fonduri pt investitii, pt ca daca le aveau s-ar fi prezentat un plan pe termen lung cu noile modele ce urmau sa fie lansate, modele noi pt ca de asta e nevoie, nu de 9-3 lansat acum 10 ani cu modificari minore.
ps. SI TOTUSI SAAB TRAIESTE :))))
Exact ! Cel mai bine ar fi ca oficialii marcii sa renunte la ideea de marca premium si pretentii de a concura cu triada germana sau alte modele premium din clasa si sa scada pretul mult la ele ca sa fie competitive pe piata. In conditiile in care tin pretul sus, nu vor avea sanse de reusita.
Daca orgoliul nu le da pace, sa inceapa sa investeasca bani multi in platforme noi si materiale bune, sa angajeze designeri priceputi ca sa faca din Saab o marca premium 100%.
si as astepta pana iese de pe linie primul model comercializat. Am speranta unui model cu design mai mult decat rezonabil (chiar si asa cum este in poza) si cu dotari ce sunt la indemana oricarui constructor. Accesul la tehnologii, gadget-uri si briz-briz-uri de ultima ora este o decizie de ordin economic si mai putin de una tehnica/tehnologica.
Inca putina rabdare si apoi sa ne dam cu fundul de pamant si sa cautam nod in papura. Sa nu confundam mentalitatea nordicului cu cea a neaosului roman, ok?
Nu stiu daca ai observat, exista doua nick-uri asemanatoare, unul este Robert, @mafia, etc, daca vrei sa dialoghezi cu el n-am nimic impotriva, adica @dan._grc, cu punct. Apoi daca vrei sa vorbim de cat de lux si cat de sport sau nu e Bmw...pai sunt cateva modele mai mult de lux, dar restul sunt mai mult sport, iar dupa toate legile scrise si nescrise sport nu inseamna neaparat 1000+CP, caracterul sportiv nu inseamna obligatoriu o putere foarte mare, daca ai ocazia sa te duci pe circuit cu o masina de 1000 de cai si sa-mi spui apoi ce timp ai scos, circuit cu viraje stanga- dreapta, da? Dar daca Bmw e mai mult de lux, atunci Mercedes este mai mult ce? Mai sportiv, nu? Ma refer la modelele obisnuite. Ai dreptate, chiar vedem diferit conceptul de sportivitate, chiar daca mai sus nu mi-ai raspuns mie:).
Asculta de cei ,, batrani'' gen dan_grc ca nu vorbeste prostii. BMW este sinonim cu sportivitatea din multe pct. de vedere. De la design-ul mai agresiv si NU elegant cum e la Mercedes de ex. pana la tinuta de drum. Din cate am vazut, mai ai destui ani pana la 18 ani. Un BMW se conduce si se simte sport. Scaunele si pozitia la volan este diferita total fata de multe masini. Totul e mulat sa zic asa pe sofer si bine inchegat. Directia e una din cele mai precise de pe piata (indiferent de model) fata de multe marci (oficial sport) !! Foarte manevrabile si dinamice. Suspensia este rigida la mai toate modelele si se tine in curbe infinit mai bine ca nenumarate marci si modele de pe piata. Motoarele de asemenea scot cp multi la o cilindree cat mai mica. Toate astea duc de fapt la un caracter sportiv al fiecarui model BMW. Sunt doar cateva indicii la care trebuie sa te gandesti cand spui BMW.
@ Automarket.
Va rugam sa faceti ceva cu acesti intrusi care ,, capuseaza si polueaza '' acest frumos site. Blocatile IP-ul si nu le mai permiteti sa isi dea nume sau sa isi creeze cont asemanator cu cei care le au deja. Va multumim anticipat !
Bun, cu totii stiti ca eu mi-am achizitionat un bemve din Bulgarica cu 230 mii de km la bord din 200(septe) cu un pret de 22 mii Eur. E drept ca are piele, trapa, xdraiv, idraiv, e dizel, cruz control, si sistem de sunet + subwoofer moartea mea. Se aude excelent, mai ales ca in aceasta sapt am cumparat din benzinarie un cd cu Florin Salm si melodia ''Mare sukarime'' se aude fenomenal la blana. Masina arata impecabil si intr-adevar ii dau dreptate lui @Scorpionul.negru. Bemve , cum ii spun unii, are o dinamica si o stabilitata ''best in the class'' , si demarajele sunt fulminante, intorc fetele capul cand plec primul de la semafor. Iar scaunele si pozitia la volan este diferita total fata de multe masini asa este. O seara nemaipomenita dragilor !
"Noul lot de 9-3 va intra în producţie începând de luni, 2 decembrie 2014".
Serios? In care calendar, mayas, egiptean, chinez? 2 decembrie 2014 este intr-o marti, 2 decembrie 2013 este intr-o luni, deci?
Daca bmw e mai mult de lux, atunci si mercedes e de lux ---- aici nu e nici-o "cauza-efect" .
Ai zis ca un bmw "se simte" sport. Fiecare simte ceva diferit! Unu o sa se suie și o sa zica "ce e cu tărăboanța asta pe 4 roți?" Altu o sa spuna :" mama draga cit e de manevrabila" etc etc ....dar nu uita- nu te plange pe ceva ca e rau ( lipsa manevrabilitatii la o masina) , dar plange-te p/u faptu ca NU ESTI IN DE AJUNS DE BUN ca sa poti tine pe trasa 1500Cp !
Nu vreau sa intru in discutii interminabile cu tine ca nu are rost. E parerea ta si ti-o respect. Nu toti vor sa devina piloti sau sa ajunga piloti. O masina de peste 500 de cp e pt. pasionati ai sportului in domeniul auto. De 1500 nu mai vb ca sunt putini soferi din toata lumea care au ocazia sa mearga cu asa ceva o data in viata si mai putini care sunt dispusi sa plateasca banii pt. a cumpara un hypercar. De permis asa ceva sunt mai multi. Majoritatea nu cauta pista si cp in exces.
E drept ca fiecare simte altceva....dar 90% din cei care cumpara BMW si care au mers cu BMW, au testat si alte masini si au observat caracterul sportiv care diferentiaza BMW de altele concurente lui.
Normal ca faci diferenta....e o masina sport veritabila (oficial declarata sport sa zic asa).
Eu m-am referita ca BMW e mai sport in comparatie cu Audi, Lexus, Infiniti si Mercedes.
Citez '' un seria 3 este clar mai sportiv decat clasa C, A4, IS, ''seria 1'' la fel fata de concurenti''. Acum eu stau si imi inchipui un seria 3 2.0 de 116 CP si un seria 1 de 95cp cat de sportive pot fi ele.Posibil sa ''raga'' ca un BMW, dar sa transpiri in depasiri ?. Este vorba de modele obijnuite asa cum s-a precizat. Nu M, nu,RS, nu motorizari deosebit de potente. Eu cred ca concluzia mea este una destul de corecta. Sa va aud ? Cu 95CP este greu sa fi ''supremul'' asa cum il inalta unii. Si 2.0 de la Toyota dezvolta mult mai multa putere decat un seria 3 de acest gen si cu un pret mult mai mic si mai bine dotat. Eu cred ca bavarezii mai bine ramaneau la cusut camasi asa cum o facea in 1984, cand era cei mai renumiti croitori din cate imi aduc aminte. Masinile nu e de ei.......tragic.
RS-urile si AMG-urile se bat cu M-urile de la BMW. Iar acolo M castiga din nou la capitolul senzatie sport. Am avut ocazia sa merg cu un M3 prin 2009 si cu un CL 63 AMG din 2010. CL-ul era mai potent ca M pt. ca era superior ca cilindree, cp si clasa. Dar si asa nu iti da senzatia de sport. Cand o sa conduci mai multe modele de la cele trei marci, o sa intelegi de ce multi catalogheaza BMW ca marca sportiva si Mercedes ca marca confortabila si de lux iar Audi pe undeva intre sport si confort.
ps. NU trebuie sa ai cp multi si cilindree mare ca sa fie sport. Trebuie sa aiba ce am scris eu in primul comentariu.....
Conteaza sa ai si cp mai multi ca sa fie sport normal ! Eu m-am referit in general la masini din aceeasi clasa cu motorizari asemanatoare din aceeasi generatie. Tu pui 320d de cand eram eu mic cu o Toyota noua ?
Pune 320d nou cu noua Toyota de care zici tu, probabil Avensis (care oricum nu se poate compara pt. caToyota e non premium...dar hai sa zic.) sa vedem care e mai sport....
Bravo! Astept cu mult interes evolutia pe viitor a marcii. E una din putinele cu o identitate adevarata.
Prietene, mai sus unul spunea sa nu ''se compare versiunile potente'' ci unele obijnuite. Asa ca eu am selectat niste motorizari obijnuit ce ai impotriva ? Ce conteaza este totusi BMW . Acum o dai la intors cu mine cand ai depistat ca nu e chiar ''atat de sportiv'' pe cat credeai tu. Cu 95 cp sau 116 si diesel nu poti face prea multe. Si DA, Toyota este marca de volum, dar am dat un exemplu sa vezi ca pana si o marca de volum are o motorizare de acelasi litraj mai puternica in varianta entry-level.Ai inteles ?
Dar sa spui ca BMW-urile sunt cele mai sportive de pe planeta e aberant sincer. Inca odata iti zic. Masinile care au fost construite de la ZERO ca o masina sport alea sunt cu adevarat sportive. BMW nu ESTE, ca are motorizari ''sportivizate'' asta e alta treaba, dar cu versiuni de baza slabe NU.
Sau vrei sa zici ca un RWD sta mai fixat pe trasa decat un 4x4 ?? Sau vrei sa spui ca are ruliu mai mic decat celelalte ?
PS: 0-100 in 1.9 secunde
Ma, daca vrei agilitate și sportivitate pana in limita, iți iai ceva gen Hennessey Venom GT sau Pagani Huayra sau Koenigsegg Agera R sau Ford GT Haffner da nu BMW M5 sau M3 sau M6 ...
Acuma o sa-mi spuneți ca BMW-urile, fiind cele mai sport le bate pe astea enumerate da ?? :D
Sau o sa mai spuneți ca un Porsche 911 Turbo S ofera senzații MAI PUȚIN sportive decat un M5 sau M3 ? E clar ca NU!
Citez ,, Dar sa spui ca BMW-urile sunt cele mai sportive de pe planeta e aberant sincer.'' Am incheiat citatul. De unde ai tras aceasta concluzia ??? Am scirs ca e cel mai sportiv dintre Audi, BMW, Mercedes, Infiniti si Lexus. Marci cu care concureaza direct.
@Blower0
OK. Daca vrei sportivitate la superlativ iti cumpei ce ai scris tu acolo. Dar la ce pret le cumperi ? Cati isi permit si cati dintre cei care isi permit sunt dispusi sa dea asemenea sume pe ele ? Nu toti vor superviteza si asemenea supercaruri. Vor poate masini sport dar mai normale. Maxim un M, AMG sau RS. Iar dintre ele trei, M-ul este mai aproape de sport.
Deci eu nu inteleg la ce v-ati astepta in acest moment de la SAAB. Ce sperati sa vedeti? Productia trebuia inceputa cat mai repede pentru ca s-au pierduti multi bani si mult timp prin tribunale cu americanii, bani care, in mod normal dupa vanzarea lui SAAB de catre GM trebuiau bagati in dezvoltarea urmatoarelor modele, asa cum s-a intamplat cu Volvo. Si stati voi linistiti, ca daca lucrurile vor incepe sa se miste in directia fireasca SAAB va fi bine. Va fi foarte greu, insa la fel ca Volvo si SAAB are potential enorm. Trebuie doar putere de munca, ingineri buni, rabdare si bani (foarte multi bani pe care sa ii investeasca chinezii) .
Prezenta semnificativa in Europa? Slabe sanse.
In China? Poate! Chinezii nu-si baga banii decat daca sunt siguri de ceva. Ori legaturile investitorilor chinezi putred de bogati cu guvernul chinez sunt de banuit...
La 45 de mii. In nici un caz cu milioane de euro !! NEXT>>>
Un pic de rabdare si vin si vestile bune.
Daca e sa-mi dau cu parerea, Saab are nevoie de o masina de oras, repede. Si un SUV.
Toate aceste rosii pe care le aruncati in SAAB, am spus-o si o spun si acum se datoreaza politicii total gresite practicate de GM, care in anumite privinte a facut din SAAB un Opel mai scump. S-a mers pe reteta VW si Audi, insa s-a mers prost.
Daca lucrurile decurg normal de aici inainte nu ma astept la vanzari extraordinare, nu ma astept ca in urmatorii 5-6 ani SAAB sa ajunga la nivelul lui BMW sau Mercedes. Ma astept ca lucrurile sa decurga firesc pentru o marca ce acum traieste doar "pe aparate": adica la modele noi, motoare noi, reclama ca sa se faca mai bine cunoscuti (gen "am revenit, noi suntem aia") si vanzari ceva mai bune. Nu ma astept ca vanzarile sa depaseasca 300-400 000 de unitati de exemplu. Dar nu cred ca asta e prioritatea in acest moment. De-asta am spus, e nevoie inainte de toate de bani investiti, lucruri bine facute, o viziune obiectiva si din nou bani, foarte multi bani.
O politica asemanatoare cu Opel-SAAB a practicat si VW cu Audi. La ei cum de a mers, ca TDI scrie si pe Polo si pe A8 sau Q7?! Jaguar, Land Rover si mai nou Volvo au stapani pe care pentru un necunoscator inseamna o portie buna de ras. Dar uite cat de frumos au evoluat si evolueaza decand nu mai sunt sub tutela americana. Volvo in curand isi va fabrica propriile motoare dupa foarte mult timp (exceptie D5 si cateva turbo), si cel putin pe hartie par foarte interesante. Sa amintesc de gama Polestar? Crezi tu ca toate astea se intamplau sub tutela Ford?
Trecutul si evolutia lui Volvo sub conducerea lui Ford mi-a demonstrat ca NU. A doua generatie a lui S40 semana foarte mult cu Ford Focus, asa cum si in principiu SAAB seamana si acum prea mult cu Opel Si apropo de motoare, sa mai spunem ca pana acum vreo 10 ani GM avea diesel-uri de la Isuzu (inca din anii '80 chiar) si apoi de la Fiat? Si din nou SAAB a fost nevoit sa le foloseasca. Si ca fapt divers, cand Mercedes avea cel mai puternic Clasa E cu motor V6 3200 cmc si 210 CP, SAAB scotea din 3000 cmc 170 CP (40CP este o diferenta mare chiar si la acest nivel), iar GM cerea pe un asemena 9-5 cam cat cerea si Mercedes pe acel Clasa E. Si te intreb eu, cum ai vrea tu sa vinzi 9-5 cand Mercedes ofera un motor mai bun, mai performant, mai rafinat si in plus avea o imagine imbatabila?! GM niciodata nu a facut mare lucru sa imbunatateasca imaginea lui SAAB.
Pai scuza-ma, dar nu se face treaba asa. Daca chestii de genul asta celor de la GM le-a reusit cu Opel si Chevrolet, ei bine nu au inteles ca este ceva destul de diferit daca asemeni SAAB cu Opel si ceri cel putin 15000 de euro in plus, uneori chiar mai mult decat ai da pe un BMW care fie ca unora le convine sau nu este (mult) mai masina fata de SAAB. Aici a gresit GM, nu a stiut cum sa plaseze pe piata SAAB si niciodata nu a facut nimic astfel incat asocierea cu Opel a nu se aduca in discutie.
Imi pare rau, stiu ca esti fan GM, te apreciz pentru faptul ca iti expui punctul de vedere intr-un mod frumos si constructiv, insa nu pot sa fiu de acord cu politica pe care GM a parcticat-o pentru SAAB.
Pot sa pun pariu cu tine ca daca i se da mana libera lui SAAB sa-si proiecteze singur masinile, asa cum are Volvo noroc in acest moment, in cativa ani veti vedea lucruri din ce in ce mai interesante facute de suedezi care sub conducerea lui GM nu ar fi fost posibile prea curand. Asa cum se intampla acum cu Volvo.
Ce cred eu insa ca a vrut GM sa faca cu SAAB, a fost sa-i salveze de la faliment, sa manance o paine si gura celor care lucreaza pentru SAAB. Atat si nimic mai mult. Cand GM nu a mai putut sa faca gesturi caritabile, i-a dat afara din casa pe usa din dos si s-a ales praful.
Pe de alta parte, iarasi cunosti exact faptul ca eu fac distinctie clara intre GM-corporatia & istoria si GM-conducerea actuala. Aceasta din urma inseamna doar un cuib de banditi...Nu stiu cine a cocotat-o in turnul de fildes si pentru ce interese...Cert este ca a ingropat cea mai buna marca din GM (Oldsmobile) si a pervertit-o pe cea mai temerara (Buick). PUNCT!!!
Asta se face doar ca sa nu se uite ca mai exista si Saab pana apare generatia electrica.
Chinezi vor copia Tesla.
9-5 de exemplu trebuia sa aiba urmas inca de prin 2003-2004, 9-3 de prin 2009. Asa cum spunea si Dan, nu poti sa te impui in fata lui BMW, Audi sau Mercedes ultimele tipuri (gen de 2-3 ani pe piata) avand o masina de peste 10 care e depasita si tehnologic si moral si pe care ceri la fel de multi bani. Pur si simplu nu ai cum. Dar inainte de toate GM avea nevoie pentru SAAB de o masina compacta si trebuiau sa faca asta in primul rand atunci cand a aparut BMW Seria 1 in 2004. Puteau sa o pregateasca de prin 2002, ca sigur stiau cei de la GM ce pregatea BMW. Na, cu cat imi amintesc astea cu atat ma enervez mai tare. Pentru ca SAAB chiar nu merita un asemenea destin de marioneta.
@dan: sunt de acord cu tine. Dar pana la urma sa nu uitam ca vorbim de un domeniu in care daca nu investeti bani nu ai cum sa faci fata. Si cand spun investitie nu ma refer neaparat la partea tehnica, ma refer la diversificarea gamei de modele, studierea pietei si a cerintelor ei, investirea in personal si "scolirea" lor, diversificarea retelei de dealeri, diversificarea furnizorilor de subansambluri => intretinere mai ieftina si reparare mai rapida, publicitate, invitatia presei auto la drive teste, operatiuni gen "Porti deschise" etc. etc. etc. Daca stapanii lui Volvo se pare au inteles asta, poate ca asta ar trebui sa inteleaga si actualii stapani ai lui SAAB. Volvo nu a crescut din senin si batand din palme. A crescut pentru ca chinezii au investit muuuulti bani si investesc in contiunuare. Si uite ca rezultatele se vad.