Problema protecției pietonilor în caz de accident este pusă de câțiva ani foarte serios la nivel înalt între marii constructori auto. De altfel, organizațiile care măsoară siguranța mașinilor lansate pe piață, implicit EuroNCAP, ia în considerare gradul de protecție a pietonilor atunci când calculează punctajul final al unui model.
Evident că producătorii de mașini s-au aliniat la cerințe și au încercat de-a lungul timpului să ofere soluții cât mai bune care să demonstreze că pietonii pot fi cu adevărat protejați în caz de accident. O soluție din ce în ce mai populară este capota activă cu capse pirotehnice, care ridică planșa metalică a capotei cu până la 15 centimetri în cazul în care senzorii detectează impactul cu un pietoni. Acest sistem are rolul de a proteja părțile vitale ale acestuia de un eventual impact cu zonele contondente de sub capotă, cum este motorul. O abordare inedită a venit și din partea celor de la Volvo, care pe V40 au montat un airbag exterior pentru pietoni care se deschide capota și se umflă în zona parbrizului în cazul nefericit al unui impact.
Soluția a fost însă prea complexă pentru a fi urmărită, iar următoarele modele din gama mărcii suedeze au renunțat la ea.Ei bine, o nouă idee cel puțin inedită vine din Statele Unite, acolo unde Google a patentat un concept absolut unic în industria auto: capota adezivă de care pietonii se lipesc pur și simplu în cazul unui accident. Cei de la Google susțin că prin faptul că pietonul nu este aruncat pe asfalt după accident se elimină posibilitatea unor răni majore survenite ulterior impactului în sine.
Soluția Google are la bază un strat de material ultra-adeziv ascuns sub un strat superior non-adeziv foarte subțire. În cazul în care pietonul se lovește de mașină, forțele de impact sparg stratul superior și expun suprafața adezivă, lipind practic persoana accidentată de capotă.Evident, există întrebări majore legate de patentul Google, care a gândit această invenție ca o alternativă bună de pus în aplicare pe mașinile autonome. Cele mai importante sunt legate în primul rând de natura adezivului, apoi despre fenomenele fizice care au loc în timpul unui impact. De exemplu, Google nu precizează ce se întâmplă dacă suprafața de impact cu capota este fața pietonului.
Evident că vorbim despre un simplu concept, o idee care foarte probabil nu va fi pusă în aplicare niciodată. Mai ales că, așa cum spun și cei de la Google, "Un astfel de sistem ar pute deveni inutil în momentul în care tehnologiile de evitare a accidentelor cu pietonii vor fi dezvoltate".
Oricum nu poti lipi organele interne. Se vor deplasa inevitabil.
Nu-i problema mea ca esti tu lipsit de educatie. Lasa-ma sa ghicesc: esti adolescent la pubertate?