Să PHEV sau să nu PHEV? Am scos un consum extraurban de 0.9 litri/100 km cu BMW X5 Plug-in Hybrid

de Mircea Meşter
Joi, 10.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hibrizii plug-in par varianta perfectă pentru că lipesc "două lumi": cea electrică și cea a benzinei. Vă spunem care sunt avantajele și dezavantajele, dar și cât consumă pe bune o astfel de mașină la drum lung în funcție de scenarii diferite. Studiu de caz: BMW X5 PHEV, hibridul plug-in cu cea mai mare autonomie electrică de pe piață.

Iubesc tehnologia din toate unghiurile posibile și iubesc să urmăresc toate eforturile pe care constructorii auto le depun pentru ca mașinile noii epoci să se transforme din obiecte utile în vehicule care au grijă ceva mai mult de oameni. Deși urmăresc evoluția mașinilor din vremurile în care mușchii se calculau în numărul de cilindri, sunetul făcea parte din buchetul cu care mașinile atrăgeau clienții și mirosul de benzină îți făcea poftă de pedale, apariția treptată mașinilor electrice m-a intrigat și m-a făcut să caut și să găsesc farmecul unui altfel de vehicul într-o lume pe care mulți dintre cei cărora le curge sânge prin vene refuză s-o experimenteze. Cu toate astea, nu-s dintre cei care infierează tehnologiile vechi dacă ele se află în continuă transformare. Pentru că știu că motoarele diesel moderne, lansate în ultimii doi ani, reușesc cu ajutorul tehnologiei și filtrelor avansate să emită NOx la nivelul echivalentelor pe benzină, nu m-am grăbit să anunț sfârșitul erei motorinei. Deși e evident că dieselul are o mare problemă de PR în acest moment, avantajele la nivelul consumului, eficienței și emisiilor de CO2 sunt încă masive.

Așa că sunt deschis la orice se mișcă și are patru roți. Iubesc un BMW M5 pe circuit la fel de mult cum iubesc să organizez și să concep an de an #ElectricRomânia, Turul României cu mașini electrice, un workshop intensiv de o săptămână pe roți în care jurnaliștii auto și nu numai învață despre mașinile astea abordându-le practic cât nu ar putea să acumuleze din toate comunicatele și testele de două zile fărâmițate pe un program de obicei foarte aglomerat. 

Îmi place să analizez tipurile de mașini hibride și să explic, atunci când sunt întrebat și unde există interes, care-i diferența dintre Mild Hybrid, Full Hybrid, Plug-in Hybrid și o electrică Range Extender. Am făcut, de altfel, o catalogare cât se poate de simplă și de ușor de înțeles aici, pentru ca din ce în ce mai mulți dintre cei care ne citesc să înțeleagă diferențele și să nu fie păcăliți de "hibride" sau "electrice" anunțate ca atare, deși ele sunt de fapt altceva. 

Am făcut o introducere destul de amplă pentru a mă confesa în fața voastră: dintre toate tehnologiile de propulsie existente astăzi pe mașinile de serie, consider că varianta Hibridă plug-in (PHEV) este cea mai puțin frecventabilă. 

Nu contest complexitatea unui astfel de sistem și sunt în continuare fascinat de pașii pe care această tehnologie îi face an de an pentru a deveni mai atrăgătoare pentru clienți. Însă consider că în raportul avantaje/dezavantaje, minusurile sunt mult mai pregnante pentru o mașină all-rounder, așa cum sunt majoritatea celor pe care le cumpără clienții din România.

AVANTAJELE PHEV

Avantajele unui astfel de sistem sunt evidente și de necontestat. În primul rând, dacă locuiești în oraș și ai acces la prize acasă și la birou, poți să rulezi pur electric pe aproape toată durata de viață a mașinii. În jur de 90 de kilometri, spun oficialii BMW în fișa tehnică a lui X5 PHEV, cel mai capabil hibrid plug-in de pe piață la capitolul autonomie.

În al doilea rând, dacă ieși din oraș și ai drumuri lungi de făcut, nu vei avea grija stațiilor de încărcare, pentru că mașina funcționează fără probleme și doar pe motorul pe benzină după ce bateria se golește. Este, de altfel, cel mai mare avantaj al acestui tip de mașină: liniștea mentală. Faptul că rămâi fără baterie nu e un capăt de lume, pentru că ai mereu la dispoziție "metoda tradițională" a alimentării mașinii la pompă. 

Apoi, consumul mediu mixt al unei mașini de acest tip poate fi într-adevăr foarte mic de-a lungul vieții acesteia, în funcție de distanța parcursă între încărcări.

Nu în ultimul rând, peformanțele unei astfel de mașini (în general pe linie dreaptă, la accelerare) sunt excelente atunci când bateria este încărcată. Pentru că atunci când motoarele electrice și termice tind să se "adune", și senzațiile tari sunt interesante. Penalizate parțial de masa proprie a mașinii, dar plusul de putere al motorului electric recuperează cu vârf și îndesat acest dezavantaj în unele cazuri.

DEZAVANTAJELE PHEV

Pe de altă parte, dacă analizezi îndeaproape dezavantajele, acestea sunt, la rândul lor, clare. În primul rând, viteza de încărcare e foarte lentă. Cu excepția lui Mitsubishi Outlander, nu există hibrid plug-in care să ofere încărcare rapidă la stații DC. Nu ar fi o problemă majoră dacă ele s-ar încărca la stații AC la o viteză decentă. Însă marea majoritatea a mașinilor PHEV de pe piață au chargere integrate care permit să "transfere" dinspre stație cu o putere mică, de doar 3.6 kW (stațiile AC ar permite până la 22 de kW).

E adevărat că bateriile lor sunt mici (cea mai mare capacitate a unei baterii pe un PHEV e de 21.6 kWh, pe BMW X5 PHEV - despre care vom vorbi imediat) și asta înseamnă că se încarcă relativ repede. Asta dacă 3-4-5 ore sau mai mult înseamnă "repede". 

Un alt dezavantaj vine din faptul că bateria de capacitate redusă nu te va ajuta la nivel de consum la drum lung decât pe maximum 100 de kilometri în condiții de șofat relaxat, adică atât cât va reuși să ajute cu energie sistemul de propulsie. Cu cât mai mare bateria, cu atât mai bun consumul și mai îndelungă rularea în "modul hibrid".Ulterior, consumul va crește exponențial și va fi mult, mult peste ceea ce vei citi în fișele tehnice.

Nu doar pentru că bateria va fi goală (și se va încărca foarte lent în mers, pentru că în acest context reperele se schimbă și devine o baterie mare pentru a fi încărcată de sistemul de recuperare a energiei cinetice), ci și pentru că acea baterie goală, care cântărește cât unul sau doi pasageri, va fi cărată în spate de un motor (de obicei) pe benzină care astfel va consuma mai mult decât ar putea s-o facă în mod normal.

Apoi, vine partea dinamică. Pentru că o mașină hibridă plug-in are o masă proprie mai mare decât cea a versiunilor echivalente pe benzină sau diesel din gama oricărei mărci, mașina e penalizată în special în viraje, acolo unde inerția se simte și pachetul de baterii "atârnă greu". 

Altfel spus, dacă iei un PHEV și-l folosești exclusiv în oraș și ieși rar în afara acestuia, mașina poate fi una excelentă pentru tine (deși aici există discuția despre inutilitatea practică a motorului pe benzină). În schimb, dacă ai multe ieșiri de făcut pe distanțe mai mari de 100 de kilometri între încărcări, logica unei astfel de mașini se diluează.

SĂ FACEM CUNOȘTINȚĂ CU BMW X5 PHEV

În acest context mai degrabă "negaționist" am primit invitația de a testa pentru câteva zile modelul hibrid plug-in cu cea mai mare autonomie electrică de pe piață. Este vorba de BMW X5 xDrive45e, o mașină care păstrează caracterul ultracomplex al unei astfel de versiuni, dar plusează cu o baterie care pentru un hibrid plug-in e cu adevărat imensă: 21.6 kWh capacitate netă. Adică similară cu bateria de pe prima generație a electricei BMW i3, ca să rămânem în repere bavareze.

Nu am intenționat să-i fac un test clasic. Adică să analizez mașina din perspectivă "exhaustivă": să observ atent materialele de la interior, spațiul, elementele constructive, tehnologia sistemului multimedia. Pentru că sunt virtual identice cu cele ale unui X5 de generație nouă într-o versiune de motorizare clasică. 

Ce am vrut însă să fac a fost să-i testez consumul la drum lung. Adică unul dintre elementele pe care le consider penalizatoare când pui față în față comportamentul real al mașinii și fișa tehnică. Și asta pentru că, de obicei, consumul din fișa tehnică e dat de un test în laborator în care mașina "parcurge" pe un stand care simulează diferite scenarii de rulare doar 23 de kilometri. Asta înseamnă că, în cazul unei mașini hibride plug-in, bateria nu se va goli în timpul testului și va continua să dubleze motorul termic, rezultând consumuri oficiale - record. 

În cazul lui BMW X5 PHEV, consumul mediu mixt anunțat oficial în fișa tehnică este de 1.2 litri/100 km (pentru motorul termic) și de 24 de kWh/100 km pentru motorul electric. 

Dar să aruncăm puțin o privire asupra datelor tehnice care contează în privința lui X5 PHEV pus față în față cu două versiuni echivalente pe benzină și diesel din gama SUV-ului bavarez:

X5 xDrive45e X5 xDrive40i X5 xDrive40d
MOTOR TERMIC
Putere maximă (CP) 286 333 340
Cuplu maxim (Nm) 450 450 700
Carburant Benzină Benzină Diesel
Cilindri (nr) 6 6 6
Cilindree (cmc) 2998 2998 2993
Capacitate rezervor (litri) 69 83 80
MOTOR ELECTRIC
Putere maximă (CP) 113 - -
Cuplu maxim (Nm) 265 - -
Capacitate baterie (kWh, net) 21.6 - -
TOTAL SISTEM PROPULSIE
Putere maximă cumulată (CP) 340 333 340
Cuplu maxim cumulat (Nm) 600 450 700
Consum mediu oficial (l/100 km) 1.2 9.0 7.2
PERFORMANȚE
0-100 km/h (secunde) 5.6 5.7 5.5
Viteză maximă (km/h) 235 243 245
Viteză maximă (mod electric, km/h) 140 - -
DIMENSIUNI
Lungime (mm) 4922
Lățime (mm) 2004
Înălțime (mm) 1745
Ampatament (mm) 2975
Masă proprie (kg) 2510 2175 2275
Volum portbagaj (litri) 500 650 650
PREȚ
Preț de listă (Euro cu TVA) 77.826 72.174 76.934

O analiză scurtă a tabelului comparativ de mai sus ne indică faptul că BMW pune la dispoziția clienților un hibrid plug-in avansat la preț de diesel și benzină echivalente. Cu performanțe relativ identice, cu puteri relativ identice și în general cu același tip de abordare la nivelul confortului pasagerilor, X5 oferă trei personalități la relativ același preț, ceea ce ne conduce la prima concluzie: prețul de achiziție nu este un factor de decizie când vine vorba de versiunea X5 pe care o cumperi.

Diferențele majore dintre cele trei versiuni sunt legate în special de masa proprie (un dezavantaj de 235 de kilograme pentru PHEV față de diesel), spațiul pentru bagaje (dezavantaj de 150 de litri pentru PHEV față de versiunile echivalente) și de consum (unde PHEV are un avantaj evident vorbim de cifre oficiale). 

Pentru a testa în viața reală acest consum în regim extraurban, am construit un traseu care a plecat de la București spre Brașov, apoi spre Bistrița, unde am încărcat mașina peste noapte. De acolo am plecat spre Cluj, apoi spre Beiuș, unde am încărcat din nou și de unde ne-am întors prin Târgu Mureș la Bistrița și înapoi la București. Am testat astfel mașina atât în scenarii diferite (viteze diferite, șosele cu profil diferit) cât și în variante de baterie diferite: încărcată sau descărcată.

Nu am umblat la modurile de rulare și am lăsat mașina să "lucreze" conform modului de rulare pe care l-a simțit necesar. Concluziile au fost, punctual:

- Dacă pleci la drum lung, consumul va varia major în funcție de: a) stilul de condus; b) distanța parcursă.

- Te poți apropia de consumul oficial din fișa tehnică a mașinii în viața reală cu un pic de atenție.

Am încercat să fac distanța Bistrița - Cluj-Napoca în ritm normal, fără exagerări, încadrându-mă constant în limitele de viteză ale șoselei. După 100 de kilometri parcurși (în dreptul localității clujene Jucu), consumul mediu mixt de la plecare era de 0.9 litri/100 km. Din 100 de kilometri, 92.8 au fost parcurși fără ca motorul termic să funcționeze (mașina îți indică automat distanța parcursă fie strict pe electric, fie în modul coasting - rulare liberă, fără sarcini pe cele două motoare). Viteza medie pe această porțiune a fost de 61.5 km/h.

- Până în centrul Clujului, am mai parcurs 21.7 kilometri în condiții de baterie descărcată. Per total, media de consum pe distanța totală Bistrița-Cluj a fost de 2.0 litri/100 km. Din cei 121.7 kilometri parcurși, 103.7 au fost bifați cu motorul termic oprit. 

- Dacă luăm în calcul strict distanța parcursă între Jucu și Cluj (21.7 kilometri), mașina a consumat în medie 7.5 litri/100 km, iar aproape jumătate din distanță (9.2 kilometri) a fost parcursă fără motor termic pornit. 

- Dacă rularea se face în ritm mediu, fără să menajezi consumul, cifrele urcă. Dar rămân decente pentru o astfel de mașină. Pe segmentul Beiuș - Huedin (99.3 kilometri), început cu bateria încărcată, consumul mediu afișat de BMW X5 PHEV a fost de 3.5 litri/100 km. Viteza medie pe drumurile întortocheate dintre cele două localități a fost de 52.4 km/h. Din cei 99.3 km parcurși, 79.1 au fost bifați fără motor termic funcțional.

- În cazul în care rularea se face pe șosele mixte care includ porțiuni de viteză mare (cum sunt autostrăzile) și bateria este golită, consumul mediu mixt va fi unul ridicat, cel mai ridicat din întreg textul: spre 10 litri/100 km, dar nu peste. În cazul nostru, am înregistrat o medie de 9.3 litri/100 km pe o viteză medie de 86.7 km/h. Din 100.4 kilometri parcurși între Huedin și Luduș, doar 17.9 au fost bifați cu motorul termic oprit.

- Dacă distanțele pe care le veți parcurge sunt mari, consumul va urca pe măsură ce "adăugați" sute de kilometri parcurși fără alimentare. Dacă prima sută de kilometri va păstra un consum mediu excepțional pentru o mașină de 2.5 tone (undeva sub 4.0 litri/100 km), acesta va crește ulterior.

- Pe distanța București - Rupea (212 kilometri), consumul mediu a fost de 6.8 litri/100 km, în condițiile în care 86.7 kilometri motorul pe benzină nu a funcționat. Viteza media a fost de 75.2 km/h.

- Pe distanța Bistrița - București (413 kilometri), consumul mediu a fost de 7.6 litri/100 km. 134 de kilometri au fost parcurși fără motorul termic pornit. Viteza medie a fost de 64.2 km/h. 

- Per total, consumul mediu (eminamente) extraurban afișat de computerul de bord, pe 1300 de kilometri parcurși, a fost de 7.1 litri/100 km. Un consum departe de cel anunțat în fișa tehnică, dar în mod cert asemănător cu cel al unui diesel echivalent. 

ALTE OBSERVAȚII IMPORTANTE

- Puterea redusă a charger-ului on-board este un dezavantaj în cele mai multe cazuri atunci când te afli în tranzit. Cu 3.6 kW putere de "extracție" a energiei electrice din stații AC care altfel ar putea să ofere până la 22 de kW, este cvasi-inutil să lași mașina la încărcat 30 de minute, de exemplu, într-un popas pe traseu.

- La Cluj-Napoca, unde am înnoptat, am preferat să nu încarc bateria peste noapte. Motivul: ca să accesez stația de încărcare AC din parcarea centrală, apropiată de hotelul la care am stat, ar fi trebuit să plătesc peste noapte parcarea (destul de scumpă) din centrul Clujului. Dacă parcarea pe termen scurt e o variantă ok acolo, parcarea mașinii peste noapte duce la un cost de circa 80-100 de lei (fără să socotesc și costul încărcării propriu-zise). Am considerat că suma va fi amortizată din consumul mai mare și am plecat la drum a doua zi strict pe motorul termic.

- Pe de altă parte, paradoxal, faptul că mașina "trage" doar 3.6 kW dintr-o stație AC o face foarte "fezabilă" pentru o priză absolut normală. Acestea pot să ofere până la 2.3 kW, iar asta înseamnă că timpii de încărcare între o priză domestică și o stație AC nu sunt exagerat de diferiți, cum se întâmplă în general în cazul mașinilor electrice.

- La pensunea de lângă Beiuș, am găsit o priză exterioară liberă cu ajutorul căreia bateria s-a încărcat fără probleme peste noapte de la 0 la 100%. Ceea ce în traducere liberă înseamnă că, la nivel de infrastructură, o astfel de mașină nu are nevoie de stații de încărcare scumpe și te poți descurca cu o simplă priză domestică.  

- Dacă folosești mașina strict în oraș, poți să rulezi cu ea în modul electric în jur de 60 de kilometri fără probleme pe modul electric cu un stil de condus normal. Nu am intrat în detalii pe tema consumului în oraș în funcție de diferite scenarii (cu/fără baterie încărcată, cu/fără trafic aglomerat, etc), deci acest lucru rămâne de bifat într-un test complex ulterior. Considerați-l eventual un viitor al doilea episod.

Comentarii (34)

  • O autonomie destul de buna.
    In Romania nu e niciun recall pentru plug-in hybrid? Din cate am citit, BMW recheama toate modelele plug-in hybrid pentru ca e risc de incendiu.
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-recalls-all-plug-hybrid-models-due-battery-fire-risk
    12 5
  • andrei
    total fals. Ai scos consumul ala pe PRIMA suta de km. dupa aia adio. deci sa lasam minciunile. du-te la un drum de 4-500 km si zi-ne consumul mediu fara sa incarci bateria la priza niciodata.
    38 12
  • andrei
    a, si sa nu uit de concluzie. adica sa ne luam hibride de 2tone si sa ne plimbam cu ele in oras, nu? tu realizezi bai nene ce aberatii sustii?
    pai vrei sa fii eco? nu ai ce cauta cu ditai balena in oras si ai incheiat deja totul. o astfel de masina tocmai ca nu pt oras o cumperi. belea logica, ce sa zic.
    40 15
  • Foarte interesant testul, asa cum spune autorul in conditiile cele mai putin avantajoase pentru hibride: extraurban.
    @andrei inteleg ca tu ai fost in masina si stii mai bine decat autorul? Pai daca nu vrei sa incarci bateria niciodata nu-ti cumperi phev. Eventual iei un hibrid standard. Nu are rost sa iei o masina ca sa o testezi ca si cand ar fi altceva.
    Si ramane ideea de bun simt: motorizarea trebuie aleasa in functie de tipul de utilizare al masinii. Daca nu o sa stea prin oras nu prea are rost cheltuiala cu hibridele, dar daca masina sta macar jumate din timp in oras, comparatia cu diesel are sens.
    16 11
  • surprinzator rezultatul acestui test, cand testele internationale pe hybride au aratat diferentele enorme intre consumul declarat si cel real. insa tu ai punctat frumos consumul in diferitele moduri de functionare ale sistemului. totusi, greutatea mare dupa epuizarea bateriei, ramane un minus, iar eficienta doar urbana a acestui sistem, face x5-ul un neadaptat orasului datorita dimensiunilor.
    vrei sa fi eco si transport preponderent urban? electric sau yaris hybrid. vrei sa mergi afara pe distante mari? diesel
    21 2
  • Citesc negru pe alb,pardon,de culoare pe alb si ma minunez,"Din 100 de kilometri, 92.8 au fost parcurși fără ca motorul termic să funcționeze",asta cu o baterie de 21.6 kWh.Daca e asa,e de-a dreptul wow si e sah mat la electrica desi sunt sceptic de felul meu.La dezavantaje as trece si pretul care sare mult in sus fata de echivalentul normal doar pe benzina/motorina plus ca stim cu totii ca nemtoaicele au cam ajuns mediocre sau chiar sub la fiabitate,cu inca o groaza de electronica pe ele ,sa nu se transforme in 5-6 ani de utilizare dintr-un plug-in hybrid intr-un butt plug-in frigid cand e vorba de contabilul proprietarului si conturile lui .
    14 6
  • mircea
    @andrei
    Nu-ți prea place să citești textul înainte să comentezi, nu-i așa? :)
    22 10
  • Puteam sa jur ca primul comentariu va fi cu linkuri cu risc de incendiu la Bmw, eu le astept si pe cele de la Hyundai/Kia si de la alte marci, exista si la altii.

    Negru pe alb ai citit @ Tatraurs ? Eu de acum la negru voi spune alb inchis, dark white.
    17 3
  • @dan_grc
    Nu ti se pare normal ca lumea sa stie ce cumpara, inainte sa se planga ca au fost pacaliti si sa dea in judecata vreo firma???
    https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
    https://news.bloomberglaw.com/class-action/bmw-owners-successful-in-second-bid-to-sue-over-defeat-devices
    7 10
  • Masina asta nu e facuta sa consume putin...e facuta sati vanda tehnologia.
    Sunt nedumerit in privinta pretului...care e la fel ca la versiunea diesel!!!..ceva nu se leaga....
    5 2
  • @Mircea - de ce toata lumea cand testeaza un PHEV ii goleste bateria dupa care merge doar cu termicul? Sunt curios daca ai de facut distante mai mari (peste 2-300 km) daca nu e mai eficient sa mergi hybrid tot drumul?
    Ar fi o treaba sa faceti un test cu 2 masini din astea identice si in aceeasi zi, la care una sa mearga electric pana goleste bateria si cealalta hybrid, sa vedem care metoda e mai eficienta la un drum lung
    8 3
  • @tzenu_bmw
    In Romania e acelasi pret, in alte tari mai evoluate e mai ieftin plug-in hybrid decat diesel.
    Sunt taxele pe diesel la masina noua+ extra taxele de drum.
    10 2
  • Si asta pana cand?Ca n-o sta Electrica si privatii sa vanda kw la o,6..2 lei.Apoi e un moft sa ”cumperi ”linistea deplina de sub capota!Facand abstractie de poluare.Numai cea europeana,,ca restul continentelor,,nu prea se agita,de parca nu ar fi pe aceeasi planeta.
    13 5
  • Personal cred ca masina asta e facuta sa reduce media noxelor constructorului, si in niciun caz sa vanda tehnologie sau sa reduca consumul.
    14 4
  • Mi se pare normal sa vorbesti de problemele tututor, mai poti cu atata dreptate pe care o imparti ? Nici daca erai platit nu se justifica aceasta campanie.
    13 3
  • @dan_grc
    Platit de cine? De BMW sa le fac reclama si sa nu spun tot?
    Tu esti restant cu raspunsul la intrebarea: de ce atatea amenzi de peste tot daca sunt corecti?
    Restul sa plateasca si ei amenzi daca sunt vinovati.
    Ce amenzi au luat Hyundai si Kia despre care pomenesti?
    BMW au luat amenzi pentru incendiu la dieselurile lor pentru ca nu au facut recall desi luasera foc in interval scurt vreo 30 de masini.
    Altii cand li se spune ca sunt probleme,nu ignora si se ocupa de problemele aparute.
    Probleme mari are si Ford, dar aici subiectul era BMW PHEV.
    Deci cum ramane cu AMENZILE?
    A acceptat BMW sa plateasca banii fiind nevinovati?
    Daca BMW e cea mai sustenabila firma auto, cum ai afirmat, ce face cu microparticulele rezultate in urma driftingurilor de la anvelope si de la frane???
    Ca daca ar promova familia si condusul normal, atunci as zice ca merita.
    Dar cand vezi ca e cea mai sustenabila cand la liniute mereu e cate un BMW cu Audi si Mercedes, cand in cartea recordurilor a intrat cu cel mai lung drift, iertare baiete, dar esti spalat pe creier daca nu pricepi!
    Deci daca se spune de condus sportiv, da germanii fac masini sportive si super poluante. Rezultatul se si vede ca la ei nivelul de emisii este cu mult peste al tarilor care iau masuri in directia combaterii poluarii.
    10 12
  • andrei
    @Mircea: cum sa nu, am citit tot. dar raman la concluzia mea. titlul e misleading. un fel de clickbait, cum se zice.
    Ma asteptam ca voi sa nu faceti din astea.
    18 4
  • Andrei
    cand dai 70k EUR pe o masina, la ce mai conteaza cat consuma?
    10 8
  • mircea
    @eu
    Pai hibrid mergi. Dar se termina repede.

    @andrei
    Data viitoare punem tot textul în titlu, sa fie mai ușor. Really, e pueril sa spui ca ai citit tot textul dacă în comentariul de mai sus îmi spui "du-te la un drum de 4-500 km si zi-ne consumul mediu fara sa incarci bateria la priza niciodată".

    Efectiv asta am făcut și am și explicat în text despre consum. Măcar concluziile sa le fi citit înainte.

    Data viitoare, ieșirile de genul "sunteți mincinoși" înainte sa citești textul vor fi tratate altfel :)

    Cheers.
    16 8
  • Andrei
    Eu inteleg astfel: la drum lung masina consuma 2% in prima suta de km si vreo 10-15% daca mai depasesti si niste camioane pe drum. Un 40d consuma mediu 10% daca mergi cu ea (oras si extraurban, dar nu prea e diferenta), nu cu medii de 60-70km/h.
    Am mers intre Sibiu si Brasov special pentru consum, cu 80km/h in exterior si 60km/h in localitati si am scos medie de aproape 70km/h. Cand vad medii sub 70 km/h pe drumuri libere ca anul asta e clar cum s-a mers.
    In alta ordine de idei, evident ca nu are niciun sens sa plimbi o masina de 5m lungime si aproape 3 tone cu pasageri si bagaje prin oras si sa te dai ecologist. E o contradictie in termeni. E o masina de ''statut'' pentru proaspetii imbogatiti, care nu au bani de Cayenne .
    Va rog nu mai folositi expresia ''per total'', cuvantul per nu exista in limba romana.
    17 5
  • A vorbi despre defectele aparute la un tip nou si complex de masini deviaza partial de la subiect. Desi complexitatea care induce defecte este unul din dezavantajele masinilor PHEV. Alte dezavantaje ar fi: masa mare (dinamica redusa), spatiul util redus, grija incarcarii cat mai dese, intretinerea mai scumpa, consum variabil in limite largi etc. Dar acestea au multe si solide alte avantaje. in primul rand, un PHEV tinde sa fie "masina completa" adica oarecum buna la toate, in toate situatiile. Sigur ca ideal ar fi sa ai pentru drumuri lungi un diesel 4x4 (sau chiar benzinar pentru cei cu portofelul larg) si o electrica pentru oras. Dar daca vrei doar o masina, PHEV-ul s-ar putea sa fie solutia ideala. Nu trebuie sa ne gandim doar la consum. Eu stiu ca in oras motorul electric e cel mai bun din absolut toate punctele de vedere: e mic, puternic, curat, are cuplu maxim de la start si porneste din zero turatii, in sarcina, deci nu are nevoie sa stea la ralanti ca motorul termic si sa cuplezi apoi transmisia. Rezultatul este ca motorul electric este ca pestele in apa in traficul blocat din marile orase, de tip stop-and-go, in timp ce un tren de propulsie termic este pur si simplu "omorat" in ambuteiaje. Deci pe scurt, ai nevoie de electric in oras. Dar ce faci la drum lung? Mergi pe termicul aferent. Eu sunt adeptul PHEV chiar la drumuri lungi, fara incarcare, deoarece chiar cu bateria goala sistemul baga niste recuperari la franare asa ca bateria nu moare de tot si ai intreaga putere combinata termic + electric la nevoie. Adica un PHEV cu bateria "goala" functioneaza ca un Full Hybrid, ceea ce este perfect. Consumul va creste, evident, dar nu mai mult ca in cazul benzinarului singur. Iar avantajele nu se opresc aici. Ia imaginati-va ca ati plecat vineri catre Poiana Brasov si ati blocat DN1, evident. In timp ce majoritatea vor omori motorul in ambuteiaj, voi veti merge hibrid, adica chiar cu bateria "goala" daca mergeti 3 metri apoi stop apoi iar 3 metri, deplasarea va fi ELECTRICA. Frumos sau nu? La fel cand plecati vara in Grecia si stati la coada la vami sau la puncte de plata. Aceste situatii de trafic aglomerat vor fi din ce in ce mai prezente in perioada urmatoare, iar un PHEV tinde sa devina masina ideala. Probabil generatiile viitoare vor fi din ce in ce mai reusite, fiindca varianta pur electrica e greu sa se impuna. Aceasta are toate avantajele in oras, dar un singur dezavantaj care o descalifica la drum lung: "range anxiety" adica bateriile cu autonomia limitata si in special timpul de incarcare mare si reteaua de incarcare limitata, care se va si aglomera in viitor. Desi nu e varianta perfecta, PHEV-ul e varianta completa si te scapa de "ange anxiety".
    In concluzie doar analizele comparative asupra consumului la termic vs. PHEV nu sunt o abordare suficienta. PHEV se va impune clar ca solutie optima pentru multi ani de acum incolo.
    10 7
  • GLE are baterie și autonomie mai mare!
    8 5
  • *voiam sa scriu fiabilitate si a iesit fiabitate,vazut acum,nu e panica,dar am o problema cu fonturile de pe AM,pur si simplu mie imi e foarte greu sa le vad mai ales ca am si probleme cu ochii,parca pe Am imi joaca privirea cel mai tare. Poate e de la softul meu dar pur si simplu nu vad cand pun punct,virgula,imi e greu sa citesc,imi joaca literele.
    6 0
  • Edikkk
    PHEV sunt foarte iubite de cumpărători .... DARRR

    puţine modele PHEV sunt iubite, apreciate şi cumpărate

    Asta pentru că, NU AU multe din ele încărcare rapidă, serioasă.

    Dar cele care încarcă la viteze acceptabile, cât oferă şi staţia, gen Mitsubishi Outlander sunt iubite şi cumpărate.

    Nu este de mirare că Mitsubishi Outlander este nr 1 la vânzări PHEV în Europa.

    Aş spune că restul care oferă doar 2-3-5 kw viteză, deci lente, deci ore şi ore de încărcare pentru un amarât de 50-100 km cât are PHEV este O BĂTAIE DE JOC !

    Câtă tehnologie, ansamble, termic, electric şi tu pui un charger intern lent ca melcul !

    Cât de tâmpiţi pot să fie unii producători auto !

    Nu sunt serioşi, pur şi simplu o fac forţat că îi obligă noxele, legile, etc

    Stupid.

    Aştept apariţia PHEV cu CNG în sistem hibrid gen Honda, care ar fi cea mai bună soluţie pentru a menţine încă ICE în viaţă.
    4 7
  • Ieri am condus pentru prima dată în viața mea o mașină electrică, un Renault Zoe. Am umblat cu el 1h40 m prin oraș preț 21 km. Mă așteptam să fie o navă spațială (la sub 30 km/h chiar sună a navă spațială), dar în general am simțit-o ca o mașină normală, ca oricare altă mașină cu care am fost obișnuit. A fost o experiență interesantă, am încercat și modul eco etc. Am luat mașina cu un consum de 28 khw și am lăsat-o cu 25,5. Totuși, nu m-a convins. Când m-am urcat înapoi în bezinara mea m-am simțit din nou mai în largul meu. Dar măcar acum nu o să mai consider electricele ciudate. Sunt 95% la fel ca și celelalte mașini.
    11 3
  • Octavian
    Folosind un PHEV in viata de zi cu zi nu cred ca vor fi multi care o vor baga in priza in mod constant. Are un vecin pe strada la mine. Daca o vad in priza de 2-3 ori pe luna si nu cred ca se duce in alta parte sa o incarce. Pur si simplu merge pe benzina.
    De asta eu nu cred in viitorul PHEV.
    11 8
  • @Octavian
    Depinde de tara, cultura, persoana.
    Am PHEV si incarc zilnic acasa si la birou.
    Am facut si 245km full electric pe distante scurte zilnic, iar media la mine pe ultimele 3 luni e 2/3 electric si o traime benzina.
    9 10
  • O baterie LiIon se va incarca in minim 30-60min (pana la 80-90%) indiferent daca e bateria de 100kWh de la o Tesla, cea de 13-20kWh de la un PHEV sau cea a unui smartphone.
    Pt a folosi preponderent modul electric, un PHEV ar trebui incarcat aproape zilnic (in timp ce un BEV, avand bateria mai mare, ar putea fi incarcat la saptamana). Pt cine poate “cheltui” pt incarcarea zilnica doar 5min (cat sa traga un cablu din priza pana la PHEV si sa-l lase peste noapte) se poate justifica; cine trebuie sa “cheltuie” >1h (cat sa ajunga la statia publica, sa incarce minim 30min, sa se intoarca acasa) va ajunge curand sa-l foloseasca doar pe benzina (si sa care degeaba o baterie de 200kg). Un charger mai bun nu va face un posesor pe PHEV sa foloseasca o statie publica decat cel mult sporadic.
    7 0
  • @Naivu
    Cum ziceam si mai sus, depinde de tara si om.
    Daca ai incarcare la birou, unde iti petreci cam 8 ore pe zi si mai poti incarca si acasa, cred ca e sufficient pentru naveta zilnica full electric, iar in concedii nu ai problema cu range-ul si alimentarea rapida la peco.
    La birou am incarcare gratuita, la fel si prin parcarile centrelor comerciale Mari, deci nu ma plang si nici nu mi-e lene sa conectez un cablu la priza.
    2 2
  • Cat bateria ramane la 13,8kWh, PHEV-urile vor avea mari probleme. Cand/daca vor pune o baterie de 30kWh si un charger de 50kW, ar putea fi mai frecventabile ca acum!
    5 2
  • Edikkk
    @Moldovean

    Încearcă o maşină electrică serioasă Tesla, Jaguar, VW, Hyundai, Kia

    apoi îţi faci o idee
    2 11
  • @edi,Tesla,Jaguar...se gasesc pe toate drumurile la drive test marcile astea doua.Ma mir ca nu l-ai invatat sa si le cumpere direct cu banul jos.
    8 2
  • mitzuX
    Ca sa punem lucrurile intr un context, ar trebui adaugat ca masinile PHEV sunt scutite de impozit 50% atunci cand sunt primite de la firma, in Germania. Legea asta a aparut, bineinteles atunci cand producatorii germani au scos primele PHEV, adica la inceputul lui 2019. De aia exista masina asta si altele ca ea. Ca cei care primesc asa o masina de la firma au oricum card de alimentare la liber si nu conteaza cat consuma (sau emite) e clar. Eu sunt happy cu hibridul meu clasic care de 25k km consuma 5,2%, in medie, vara-iarna, condus cam 70% in oras.
    6 0
  • Marius
    Si bune si rele cu plug-in-ul. Se fac diverse calcule optimiste cu consumul considerand curentul gratis. De fapt, sa incarci o baterie de 15kW cu care parcurgi vreo 25km toamna(BMW745LE), dureaza cca 7h la 10A, consumi cam 12 lei(verificati pretul curentului, nu uitati de taxele de distributie medie tensiune, joasa tensiune, transport, cogenerare, TVA, etc), deci 48 lei/100km, echivalent consum benzina 9%. Te gandesti ca ai o problema cand porneste motorul termic, ca pana atunci nu era nici un zgomot. Pe de alta parte e foarte bun aportul electric ecoboost la motorul termic, si, bineinteles, nu poluezi in centru. Am masina de 1 an, am facut 23000 din care vreo 8000 electrici, iar consumul mediu pe benzina iese cam 9%. X5 e cu aproape un an mai nou, de unde si performantele mai bune. Din pacate la 7 porbagajul e diminuat cam mult de baterie. Problema ramane softul ce se actualizeaza fara sa intrebe, chiar cand esti pe drum, dar aceasta devine un standard.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru