În 1967, Toyota lansa modelul Century. O navă amiral, denumită așa pentru a marca centenarul fondatorului companiei, Sakichi Toyoda, pe care nu și-o permitea oricine.
Inițial, Toyota Century ascundea sub capotă un motor V8 și era destinată doar persoanelor de rang înalt din Japonia: oficiali, diplomați și, ulterior, directori de corporații. Chiar și în ziua de azi, acest model este des folosit de membrii familiei imperiale japoneze sau de prim ministrul acestei țări.
Revenind, însă, Toyota Century a rămas aproape neschimbată până în 1997, atunci când a debutat a doua generație. Odată cu schimbarea de arhitectură, propulsorul V8 a fost înlocuit cu un V12 de 5.0 litri.
Astfel, Century a devenit prima mașină japoneză echipată cu un motor V12 și unicul model din portofoliul Toyota cu un asemenea agregat.
În ceea ce privește luxul de la interior, pasagerii din spate erau cei mai răsfățați. Lista cu dotări includea, printre altele, scaune cu funcție de masaj, televizor și ornamente din lemn.
În 2017, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, Toyota a lansat a treia generație Century.
Aceasta se întoarce, oarecum, la origini, având în vedere că este echipată cu un motor V8.Pentru a respecta normele de emisii din prezent, unitatea lucrează alături de un motor electric, întregul ansamblu dezvoltând 431 de cai putere.
Video via Roads Untraveled
În orice caz, chiar dacă nu este specificat, debutul istoric al ambelor limuzine a fost influenţat de stilul american. Dar, repet, President propune o notă de savoare în plus.
Ce-mi place mie cu adevărat în materie de limuzine, raportat la toate timpurile şi strict axat pe motorizarea sugerată (s-ar putea să vă surprindă denumirea mărcii) :
https://www.youtube.com/watch?v=1kIbRwNopWw
PS. A doua (şi ultima) în topul meu personal se plasează Bentley Mulsanne. Voi opera în curând modificările de rigoare pe contul meu.
PPS. Triadele (germană şi americană) ? Ăăăăă nu!