Autostrada Piteşti - Sibiu are o importanţă strategică pentru Dacia datorită faptului că ar permite constructorului român să exporte mai uşor maşinile către Vestul Europei, însă în prezent autorităţile nu au început lucrările, mai ales că studiile de fezabilitate au fost respinse de organismele Uniunii Europene. De altfel, autorităţile se încurcă în propriile declaraţii şi oferă ca termen de finalizare 2020, 2021 sau chiar 2023.
Nemulţumiţi de situaţie, peste 8.000 de angajaţi Dacia au ieşit luni în centrul Mioveniului pentru a solicita urgentarea lucrărilor la autostradă. Aceştia consideră că o astfel de autostradă va garanta locurile de muncă de la fabrica din Mioveni şi va genera alte câteva mii.
În plus, angajaţii Dacia au solicitat măsuri legislative care să limiteze importul maşinilor second-hand, element care afectează vânzarea maşinilor noi cu preţuri scăzute, precum cele ale modelelor oferite de Dacia. Nu în ultimul rând, angajaţii solicită şi introducerea unor contracte de muncă la nivel naţional.
Via Ziarul Financiar, Hotnews
dece?
pentru ca nu exista vointa nici politoca si nici economica !
Dacia daca vrea productivitate trebuie sa folosească transportul feroviar, dar aici dezastrul este si mai mare, media de viteza este 45km/h.
Greva o găsesc populista, dar nu inutila, mesajul lor trebuia sa fie: vrem infrastructură in Romania !! si trebuia colaborata cu alte manifestări in toata tara, in special in Muntenia, Oltenia, Moldova. Pentru locuitorii din zonele menționate: uitați-va atent la ce este in Ardeal(dar cu mare atenţie s-ar putea sa rămâneți decât cu mașinile înmatriculate in Bulgaria) !!