Tranzacția prin care Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat marca Opel de la General Motors are potențialul de a declanșa un nou val de fuziuni în industria auto europeană.
Primul semnal a fost dat de Sergio Marchionne, șeful Fiat Chrysler, care și-a arătat imediat disponibilitatea pentru o fuziune cu Grupul Volkswagen. Constructrul italo-american ar avea numeroase beneficii de pe urma unei astfel de tranzacții, mai ales că în Europa are o cotă de piață de numai 7%.
În schimb, chiar și după ce Opel a ajuns în curtea Peugeot-Citroen, Volkswagen este lider detașat cu o cotă de piață de circa 25%, motiv pentru care reacția inițială a fost una de dezaprobare.
Iată însă că, la mai puțin de o săptămână distanță, CEO-ul Matthias Mueller își nuanțează declarațiile și anunță că nu exclude purtarea unor negocieri cu Fiat Chrysler pe tema unei fuziuni. "Până în acest moment nu a existat niciun contact între mine și Marchionne, dar nu am spus niciodată că exclud asta. Nu exclud o conversație. Sunt destul de încrezător în viitorul Volkswagen, cu sau fără Marchionne", a precizat Mueller.În plus, Mueller consideră că diferența majoră de vânzări dintre Grupul Volkswagen și Fiat Chrysler nu ar reprezenta un obstacol major în încheierea unui parteneriat. "În opinia mea, mărimea nu contează. Întotdeauna am spus că volumul nu este singurul nostru obiectiv. Vrem să fim un constructor de succes în toate modurile", a mai precizat el.
Via Automotive News, Autocar
pejo-urile nu sunt bune deloc, luati-va passatul nou care consuma antigel din fabrica, cel vechi care pica tot pe jos, poate un passat cc sa va ia curentul la 100 km/h (rame yoc, chedere nemtesti de mult timp yoc), sau daca va faceti totusi curaj, luati tsi-uri...alea 1.4 cu distributia pe lant (si copii care bat mingea la colt stiu cat de bune sunt), poate chiar un 2.0 tsi, este fortaaaa, la consumat ulei pe mia de km... ce sa mai, aveti de unde alege.
Sa nu care cumva sa va luati vreun hyundai cu 7 ani garantie, fiabil, vreo honda facuta sa reziste, vreun peugeot premiat, vreun ford, o kia, un nissan...nuu...luati-va masina nemteasca ca va meritati soarta! de obicei noi oamenii normali avem compasiune pentru semeni dar proprietarii de vw noi sunt irecuperabili la mansarda si isi merita soarta! succes!
Omul e clar subiectiv, dar totuși există ceva adevăr în afirmațiile lui. Să nu uităm că Peugeot are colaborare cu BMW în ceea ce privește motoarele (dacă nu mă înșel). Eu de un lucru sunt sigur: Peugeot are motoare mai bune ca VW. La alte capitole e mai slab. Totuși, vine tare din urmă. Am văzut că nivelul calității materialelor de la interior se apropie rapid de VW. Tavares a făcut treabă bună. I-a luat în 2012 pe pierderi și 5 ani mai târziu își permit să cumpere o altă marcă, și nu oricare, ci Opel care are o lungă tradiție.
Benzinarele PSA de 1,4 și 1,6 în colaborare cu BMW, iar diesel-urile 1,4 hdi 1,6 hdi și 2.0 hdi cu Ford (tdci).
Peugeot colaboreaza doar pe piata chineza cu chinezii, avand cateva modele pe care le comercializeaza acolo. Nu se compara cu ce este la volvo sau jaguar land rover.
Iar in legatura cu BMW-Peugeot, ei colaboreaza si in prezent pentru anumite subansamble, iar pe partea de motorizari bmw a avut si pe seria 1 motoare Peugeot, nu doar pe Mini Cooper.
Tu nu ai treaba oricum cu masinille, luati-va vw ca sunteti mai cizelati cand stati si completati ulei dimineata, pe furis sa nu va vada careva. Mi-ati facut ziua superba!!
Dvs. aveti minime cunostinte de economie? Sau daca se lanseaza pe piata libera un trend ca trebuie sa va luati casa prin prima casa, va fwteti viitorul 25 de ani, doar pentru ca asa face toata lumea?
13% reprezinta 13% din 100%. Adica, puterea de decizie o au actionarii cu peste 50+1%, restul nu au nici un cuvant de spus in actiunile companiei. Ei doar investesc, in speranta de a obtine profit de pe urma companiei. Bineinteles, exista si posibilitatea de a pierde, dar asta inseamna un investitor. Muta banii dintr-o parte in alta. In concluzie, afirmatiile dvs. sunt nefondate si populiste, in spirit clar romanesc.
Stima!