Scandalul emisiilor trucate, care izbucnit în toamna anului trecut în sânul Grupului Volkswagen, i-a pus în gardă pe germani, care încearcă să reducă la minimum efectele negative financiare și de imagine pe care le are această poveste. Iar una dintre cele mai interesante decizii legate de viitorul imediat al mărcilor din Grupul Volkswagen este legată de o modificare tehnică care vizează motoarele pe benzină ale Grupului, acestea urmând să fie dotate cu filtre de particule care până astăzi se regăseau doar pe motoarele diesel de generație nouă.
Informația a fost confirmată de Volkswagen Group printr-un comunicat de presă, fiind dezvoltarea unei vești care a fost deja prezentată la finalul lunii iunie de CEO-ul Grupului german într-o întâlnire cu investitorii. De asemenea, trebuie spus că Volkswagen nu este prima companie care anunță implementarea filtrelor de particule cu scopul de a limita emisiile motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz fiind primul brand care și-a asumat această modificare tehnică pe modelele proprii.
Primele motoare pe benzină din gama VW Group care vor beneficia de această tehnologie vor fi 1.4 TSI de pe Tiguan și 2.0 TFSI de pe Audi A5, celelalte motoare urmând să intre în vizorul inginerilor treptat ulterior. Conform analizelor germanilor, instalarea unor filtre de particule pe motoarele TSI și TFSI va duce la emisii cu 90% mai mici în cazul substanțelor nocive dezvoltate de ardere, fără a avea efect direct asupra emisiilor de CO2 și asupra consumului.
Mercedes au anuntat deja de cateva luni ca viitoarele modele vor avea filtru de particule si pe benzina.
Si in final dupa ce tragi linie, un benzinar modern e la fel de complicat si scump de intretinut ca si un diesel.
Cred ca m-ar multumi vreo 10 ani un motor euro 6 pe benzina fara filtre si sunt sigur ca nici cu taxele nu as avea probleme :))
Oricum asa cum ziceai si tu, un turbo benzinar cu filtru de particule si alte giumbuslucuri devine la fel de scump ca un diesel in ceea ce priveste intretinerea/reviziile. Partea buna e ca polueaza mult mai putin si daca compari aceeasi putere (2.0 150 cp TDI cu 1.4 150 cp TSI - ca sa dau tot un exemplu legat de firma din articol), consumurile sunt foarte apropiate, iar benzinarul are un plus la capitolul acceleratii. Probabil ca noile 1.5 TSI vor plusa la ambele capitole.
Oricum personal cred ca VW ar treabui sa se apuce serios de hibrizi pe toate modelele, nu doar pe Passat si Golf. A la Toyota. Valabil pentru toate firmele din portofoliu. Sa lase TSI-ul ca motorizari normale, accesibile si sa duca hibridele in zona mai scumpa unde au fost ani de zile dieselurile.
Poate si un model special gen Volt/Prius/Ioniq ar merita. Chiar citeam ieri ca noul Volt a depasit 100.000 de modele vandute in SUA - prima hibrida care a reusit asa ceva in intr-un timp atat de scurt (e comercializata din octombrie 2015). Vorbim totusi de o masina cu un pret de start 33.220 $ (25.720 $ dupa bonusul eco de 7500 $).
la anul ziceau ca o aplica, adica obligatorie la orice model nou.
Referitor la intretinerea unui m.a.s. versus un m.a.c. , ganditi-va ca presiunile de injectie la benzina au ajuns la 200 atm, fata de 2000 ...2500 cat sunt cele de la diesel. Care sistem de injectie este mai pretentios, sensibil si costisitor?...desigur diesel!
pune-i mol evo si da-i talpa si nu se mai strica ever.