Cea de-a șasea generație Opel Astra a debutat în vara acestui an, iar acum poate fi comandată și pe piața din România. Este disponibilă atât în versiune hatcbhack cât și Sports Tourer (break), iar clienții de la noi din țară au de ales între 5 niveluri de echipare: Astra, Edition, Elegance, GS Line și Ultimate.
Gama de motorizări este compusă din unități pe benzină, diesel și, momentan, o versiune plug-in hybrid. În prima categorie intră agregatul de 1.2 litri, cu 110 sau 130 de cai putere, care poate fi alăturat unei transmisii manuale sau uneia automate.
Amatorii unităților diesel vor putea bifa propulsorul de 1.5 litri, disponibil în versiune de 130 de cai putere. Și aici, transmisia manuală și automată cu 8 rapoarte completează pachetul.
Momentan, Opel oferă doar versiunea plug-in hybrid cu 180 CP (motor de 1.6 litri, pe benzină, unitate electrică și 61 de kilometri autonomie electrică), dar ulterior va fi disponibilă și versiunea PHEV cu 225 CP.
Cel mai accesibil Opel Astra hatchback pornește în România de la 19.500 de euro. CP, nivel de echipare Astra și transmisie manuală.
Este vorba despre motorizarea pe benzină cu 110Echiparea standard include o gamă largă de sisteme de siguranță, inclusiv avertizare de coliziune frontală cu frânare automată de urgență, detectarea pietonilor, avertizare la părăsirea benzii de rulare, recunoașterea limitatoarelor de viteză și detectarea somnolenței.
Dacă vrei să optezi pentru un Astra diesel, pregătește-te să plătești cel puțin 22.300 de euro, sau 33.080 de euro dacă vrei versiunea plug-in hybrid.
Dacă ne referim la noul Opel Astra Sports Tourer, trebuie să știi că acesta costă, la noi în țară, de la 20.340 de euro în sus.
Noul Opel Astra vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Opel Astra 1.2 benzină |
110 | 5.4 | 10.5 | 19.500 |
Volkswagen Golf 1.0 TSI |
110 | 4.6 | 10.2 | 19.546 |
Peugeot 308 1.2 PureTech |
110 | 4.8 | 10.0 | 18.732 |
Seat Leon 1.5 TSI |
130 | 5.1 | 9.4 | 21.055 |
Toyota Corolla 1.8 Hybrid |
122 | 3.4 | 10.9 | 22.698 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost |
125 | 5.4 | 10.0 | 18.350 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Noul Opel Astra Sports Tourer vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Opel Astra Sports Tourer 1.2 benzină |
110 | - | - | 20.340 |
Volkswagen Golf Variant 1.0 e-TSI |
110 | 4.3 | 10.6 | 22.680 |
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech |
110 | 4.8 | 10.4 | 20.463 |
Seat Leon Sports Tourer 1.5 e-TSI |
150 | 4.8 | 8.7 | 23.756 |
Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo |
116 | 6.3 | 9.6 | 20.869 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Opel
Elanului... e clar nu ești pretentios
Bravo lor ca au pastrat un Diesel cu automata, e cel mai curat si mai bun motor din toata gama. Nu m-am asteptat sa faca o figura asa de buna Opel sub umbrela PSA. E drept ca au pastrat toata echipa de la Russelsheim si asta se vede, a fost decizie inteleapta.
Bravo lor! Un mare BRAVO!
Sa va povestesc: initial, am fost tentat sa cred ca noul Opel Astra are o viteza mai mica de 100 km/h (imi cer scuze daca era vorba despre sarmale sau cozonaci sau orice altceva decat km/h, dar autorul nu a fost in stare sa se faca inteles). Nu de alta, dar ce alta explicatie sa fie de vina pentru cratima aruncata in dreptunghiul numit ACCELERAŢIE 0-100 (secunde)? Apoi, lipsa valorii specifice consumului de carburant m-a facut sa ma intreb daca nu cumva Peugeot a reusit sa faca masina germana sa mearga pe aer comprimat.
Mi-am amintit, ulterior, ca sunt pe automarket. Iar din materialele publicate pe respectivul site lipsesc, nu de putine ori, detalii esentiale. De aceasta data, se pare ca autorului i-a fost lene sa intre pe site-ul diviziei Opel Germania, de unde ar fi aflat ca noul Astra hatchback cu motor de 1.2 litri si 110 CP accelereaza de la 0 la 100 km/h - daca este vorba, repet, despre km/h, in 10.5 secunde. Cat despre consumul de carburant, media variaza intre 5.4 si 5.5 litri la 100 km (WLTP).
PS: Daca te uiti pe site-urile Peugeot si Volkswagen din Romania (la acestea doua m-am oprit), o sa observi ca valorile specifice consumului mediu de carburant sunt complet de cele publicate in tabelul de pe automarket.
Dupa cum precizam si anterior, in comentariile care nu au mai aparut niciodata, publicatia asta de... calitate ar trebui sa introduca, pe undeva, o mentiune "Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din materialele publicate". Cat despre acel "ne rezervam dreptul de a selecta comentariile"... baieti, mai bine v-ati selecta, inainte de toate, angajatii. Care, cel putin in cazul de fata, nu reusesc sa copieze (corect) de pe un alt site cateva cifre si numere.
Pe f. scurt, văd consumul mediu mixt REAL obținut de italienii de la AlVolante cu:
- ”vechea” Astra 1.2 130 CP = 17,4 km/l (= 5,74 l/100 km cu tricilindrul de origine GM)
- ”noua” Corsa 1.2 131 CP, mai mică/ușoară = 14,9 km/l (6,71 l/100 km, cu tricilindrul PSA Puretech)
...Unde-i deci progresul ?! Fie și lăsând deoparte vibrațiile sau fiabilitatea uneori dubioasă a Puretech-ului.
P.S.: Aștept cu emoție să dobor recordul de 138 ”mânuțe roșii” încasate la articolul cu prețul Kiei Sportage. :-)