S-a votat!120g/km CO2 din 2012
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeana, intrunita in Luxembourg, a decis in unanimitate mentinerea cotei de 120 g/km de dioxid de carbon ca limita de poluare pentru masini, incepand cu anul 2012.
„Acesta este un mesaj clar catre producatorii auto care trebuie sa continuie si sa extinda procesul de reducere de dioxizilor de carboni”, a declarat Comisarul european pentru Mediu, grecul Stavros Dimas.
O problema majora este efectul acestei legi asupra producatorilor auto din Germania, care sunt mult mai dezavantajati decat cei din Franta sau Italia. Problema aceasta nu a fost inca discutata de Comisia Europeana, dar inca nu s-au finalizat datele exacte ale viitoarei legislatii si este posibil sa se creeze o discrepanta in aplicarea legii intre producatorii de vehicule mari si producatorii de vehicule mici sau medii.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Pls bunavointa .
:)
Din cate stiu eu, si stiu foarte bine, masinile frantzuzesti pana acum 2 ani cam toate erau euro 3(si diesel si benzina), iar cele germane pe benzina sunt euro 4 din anul 2000, iar cele diesel din 2004. Opel si Mercedes au introdus Euro 5 de un an.
Oare care e dezavantajul germanilor, poate nu intelegem noi.
Normele EUROx nu limiteaza CO2-ul ci reglementeaza poluantii (oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon, particule-fum).
Deci un motor mare poate fi EURO4, dar poate emite mult CO2 (ex 200g/km). Cantitatea de CO2 emisa este direct proportionala cu consumul de combustibil.
Exemplu de motor existent care este inca de acum sub limita de 120 g/km: Renault 1.5 dCi 85 CP de pe Clio III sau Megane II Authentique.
Logan-ul Diesel de 70 CP emite 125 g/km, deci nu e deloc rau.
In general Diesel-urile emit mai putin CO2, pentru ca au un consum mai mic de combustibil.