S-a votat!120g/km CO2 din 2012
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Comisia Europeana, intrunita in Luxembourg, a decis in unanimitate mentinerea cotei de 120 g/km de dioxid de carbon ca limita de poluare pentru masini, incepand cu anul 2012.
„Acesta este un mesaj clar catre producatorii auto care trebuie sa continuie si sa extinda procesul de reducere de dioxizilor de carboni”, a declarat Comisarul european pentru Mediu, grecul Stavros Dimas.
O problema majora este efectul acestei legi asupra producatorilor auto din Germania, care sunt mult mai dezavantajati decat cei din Franta sau Italia. Problema aceasta nu a fost inca discutata de Comisia Europeana, dar inca nu s-au finalizat datele exacte ale viitoarei legislatii si este posibil sa se creeze o discrepanta in aplicarea legii intre producatorii de vehicule mari si producatorii de vehicule mici sau medii.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Deschizător de drumuri
-
Noul Renault 4 electric poate fi comandat în România: start de la 28.900 de euro
-
(P) Programul Rabla 2025: Cum să-ți schimbi mașina cu ajutorul finanțării 123Credit.ro
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Seat Ibiza facelift
Pls bunavointa .
:)
Din cate stiu eu, si stiu foarte bine, masinile frantzuzesti pana acum 2 ani cam toate erau euro 3(si diesel si benzina), iar cele germane pe benzina sunt euro 4 din anul 2000, iar cele diesel din 2004. Opel si Mercedes au introdus Euro 5 de un an.
Oare care e dezavantajul germanilor, poate nu intelegem noi.
Normele EUROx nu limiteaza CO2-ul ci reglementeaza poluantii (oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon, particule-fum).
Deci un motor mare poate fi EURO4, dar poate emite mult CO2 (ex 200g/km). Cantitatea de CO2 emisa este direct proportionala cu consumul de combustibil.
Exemplu de motor existent care este inca de acum sub limita de 120 g/km: Renault 1.5 dCi 85 CP de pe Clio III sau Megane II Authentique.
Logan-ul Diesel de 70 CP emite 125 g/km, deci nu e deloc rau.
In general Diesel-urile emit mai putin CO2, pentru ca au un consum mai mic de combustibil.