S-a votat: 500 de străzi din Paris vor fi transformate în zone pietonale

de Alexandru Monenciu
Luni, 24.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale.

Locuitorii Parisului s-au săturat de mașini și vor să respire un aer cât mai curat. O dovedesc cel mai bine deciziile luate de autoritățile locale în ultimii ani. Inițial au fost interzise trotinetele electrice, apoi au crescut tarifele de parcare pentru SUV-uri.

Apoi, în urmă cu patru ani, a fost votată desființarea a 10.000 de locuri de parcare și transformarea a 500 de străzi în zone pietonale.

Acum, în urma unui noi referendum, locuitorii au votat transformarea a încă 500 de străzi în zone pietonale. Trebuie menționat că la referendumul organizat de municipalitate au participat doar 4.06% dintre cei 1.4 milioane de alegători.

Dintre aceștia, 65.96% au votat pentru, iar 34.04% au votat împotriva acestei decizii.

Așadar, în următorii ani, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale, iar 10.000 de locuri de parcare vor fi desființate. În viitorul apropiat, transmit autoritățile pariziene, vor fi organizate consultări pentru a decide ce străzi vor fi "înverzite".

via Agerpres

Comentarii (16)

  • Sunt curios ce rezultat ar avea un astfel de referendum în București?

    Unde locuiesc eu s-a introdus zonă pietonala în centru și acum e mult mai multa liniște și aer curat. Desigur, extremiștii de dreapta și patronii de magazine au protestat dar localnicii aprobă, chiar dacă trebuie sa meargă un pic mai mult pe jos.
    11 3
  • Jian de la Calafat
    Bezmetica aia de Anne Hidalgo a fost si de aceasta data artizana acestei anomalii urbane, e deja notorie pentru faptul ca induce solutii suprapuse peste harababura in administrarea Parisului.
    6 8
  • @Matei
    Asta e ceea ce fac toate municipalitatile care chiar tin la oameni si la calitatea traiului lor.

    Legat de patronii de magazine care au protestat la tine acolo, pot spune ca au fost chiar natarai, deoarece sunt nenumarate exemple care arata ca pietonalizarea duce la inflorirea business-urilor nu la decaderea lor.

    Un foarte bun canal pe YT este "not just bikes" care explica cum si de ce oamenii fac vanzarile si nu masinile, cu exemple concrete.
    https://www.youtube.com/watch?v=4uqbsueNvag

    Bucurestiul este lumea a 3-a, nu trebuie sa ai mari asteptari, desi toti ne-am dori o schimbare, o imbunatatire din care toata lumea ar avea de castigat, inclusiv soferii. Dar cine sa aibe curaj si viziune, numai jigodii in administratia locala, numai smenuri si combinatii dambovitene care au nenorocit orasul asta, arata ca o ghena, miroase ca o ghena, e o ghena.
    11 4
  • @jenel
    jenele vorbesti din punga, habar n-ai. cat despre trogloditul ala de inexopix...pfff, vai steluta lui.

    incepand cu 2010 ajung la paris de 2-3 ori in fiecare an si remarc de fiecare data schimbari in bine, schimbari notabile, nu doar spoieli.
    dar tu jenele n-ai de unde sa stii, esti doar un gica-contra ofticos, ramai pa calafat.
    9 4
  • Banditos
    4%

    daca iti pasa iesi la vot....
    12 2
  • un link mai bun, mai pe subiect

    https://www.youtube.com/watch?v=sI-1YNAmWlk
    3 1
  • E drept ca unii veneau în centru cu mașina și parcau, apoi mergeau la magazine și restaurante. Acum trebuie sa parcheze mai departe sau sa vina cu autobuzul. Horror :))
    Din fericire în zona mea e mai aerisit, sunt locuri de parcare suficiente și gratuite. Nu știu cât o să mai fie asa că se tot construiesc case.
    In orice caz, e un oraș-târg vechi, cu clădiri din perioada medievală în centru. Arată și se simte mult mai bine acum. Și centrul e mic, nu ai mai mult de 15 minute de mers pe jos. În plus, britanicilor le prinde bine puțină mișcare.
    6 3
  • Inexopixul mai nou are dublă personalitate, ca să abereze dublu.
    8 5
  • Inexopix surprinde din nou cu motoare diesel mari, galagie, marlanie, prostie, retard.
    Hai ca sigur are un BMW DIZAL obosit aruncat de germani la gunoi si luat de Dorel de Romanica ca nou.
    In Romanica un astfel de referendum stim ce rezultat ar avea...nu eliminarea masinilor din orase, ci obligativitatea sa circule doar DIZAL imputite prin orase.
    7 6
  • Are pe naiba, scrie de la balamuc.
    5 3
  • George Simion
    in bucuresti votam toti plicusorii/securistii/nespalatii si pe urma ii mai punem si presedinte.

    se pietonalizeaza si prin uk observ, desi trebuie analizat sa nu se ingroase prea mult traficul pe langa.

    eu as da drumul totusi si la masinile mici electrice.
    1 0
  • Banditos
    @Vali

    Initial se lauda cu un SAAB, a trecut printr-un Opel si acum e pe un Passat

    evident, fiecare era masina perfecta, ca ca'lui nu gaseai
    7 2
  • O fi având dar de jucărie.
    4 1
  • @Matei
    Se incearca asta in multe locuri din Europa, cu succes. In Romania inapoiata e bineinteles mai greu, pt ca multe lucruri se copiaza partial si fara discernamant (suntem noi mai destepti). Ca sa functioneze asa ceva, trebuie o infrastructura marginala (locuri de parcare la capetele zonelor pietonale, unde sa aiba acces macar proprietarii afectati plus un procent de vizitatori, acces ocazional pt pompieri sau pt transport mobila, etc, functiuni variate pt a satisface cat mai multe cerinte fara a fi nevoie sa iei masina sa mergi in alta zona indepartata). Altfel, bineinteles ca a locui intr-o zona ferita de trafic auto are numai beneficii si initiativa ar fi buna in cat mai multe orase. Paris stiu ca e afectat de aglomerarea traficului in zonele ramase carosabile, ceea ce creaza multe alte probleme
    3 0
  • 4 procente
    Acea prezenta de 4% poate parea foarte mica, dar este perfect explicabila. Au votat locuitorii din zonele afectate de schimbare. Un locuitor din sudul orasului nu va merge sa voteze pentru niste strazi din nordul orasului (asta mai ales in orasele foarte mari, in care unul din sud poate nici nu merge de doua ori pe an in nord).
    3 1
  • pai ala din sud daca vrea la fel..sau nu....ar trebui sa voteze preventiv.

    cum ii merge orasului sau chiar zonei te afecteaza si pe tine sigur!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru