Rușii pregătesc o armă nouă în segmentul SUV-urilor: legendarul Lada Niva va avea un urmaș în 2018

de Bogdan Mirică
Luni, 18.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lada se află în plin proces de renaștere, iar următorul model pe lista relansărilor este legendarul Niva. Noua generație se va lansa în 2018.

După ce am aflat că Land Rover pregătește o nouă generație a lui Defender la câteva decenii de la debutul actualului model, un alt off-roader cu o activitate îndelungată se pregătește să ne părăsească.

Este vorba despre temerarul Lada Niva, o mașină pe care am văzut-o des și pe drumurile neasfaltate din România.

Chiar dacă piața auto din Rusia este în plin picaj și toți marii constructori au înregistrat scăderi masive, brandul rusesc este în plină renaștere. Iar noul Niva este așteptat să fie dezvelit în toamna anului 2018. Asta, deși, estimările inițiale vorbeau despre o lansare mondială în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.

Urmareste Automarket
Surse din presa rusească vorbesc despre două variante de caroserie, cu trei și cinci uși, dar și despre un portbagaj uriaș.
Gama de motorizări va include un motor mai puternic decât actualul propulsor de 1.7 litri și 83 de cai putere. Nu este exclus ca el să fie chiar de origine Renault, cel mai probabil un diesel de 1.5 sau 1.6 litri. Transmisia va fi asigurată de o cutie manuală, iar tracțiunea integrală va fi standard.

Pentru a face tranziția generațiilor ceva mai ușoară, Lada va menține în producție actualul model și după lansarea celui nou.

via wcf

Comentarii (15)

  • Un model fenomenal din toate puntele de vedere. Ar fi si pacat sa nu duca mai departe generatia acestui model legendar Niva. Lada Niva este un adevarat ''tanc'' rusesc cu tabla groasa de un centimetru , care rar o ataca rugina.
    16 21
  • Pe viitorul model, prevat ca tabla groasa va fi inlocuita de foita "tratata" de la Renault, si aripile de plastic + capota slaba ca pietonii sa simta ceva moale cand ajung pe capota.
    Oricum cred ca 1.6 16v de vreo 120cp ar fi mult mai ok decat actualul 1.7 benzina.
    18 1
  • @S ,


    Daca ti-as spune ce grosime are tabla de la Renault-Dacia nu ai sa ma crezi :))))
    3 14
  • Am mari dubii când se spune "legendarul". Acum vreo 7-8 ani am încercat sa pescuiesc păstrăv (am eșuat lamentabil) cu prietenul meu am folosit si o Lada Niva fabricata in 1987 (adusa din Republica Moldova in 1990) de vreo 4 ori. O s-o compar cu cealaltă mașină utilizata Suzuki Samurai fabricație 1985, singurul lucru la care Niva câștigă este spațiul interior!!
    In concluzie: NU o folosiți! este un pericol mai ales pe astfalt
    9 2
  • qwerty
    Cica legendar :)))))) Legendar in Daghestan poate.
    13 4
  • magnum
    Un gunoi pe roti. Rusii habar nu au sa faca masini.
    16 3
  • Lada Niva nu a fost proiectata si fabricata cu gandul la cucerirea unor piete vestice mai pretentioase. A fost ideala pentru cetateanul rus. Clar rusii nu stiu sa faca masini si asta in primul rand ca niciodata nu si-au dorit asta la modul cum este privit automobilul in vest.

    @magnum toti ne pricepem sa dam cu piciorul in minge dar unii habar n-au sa joace fotbal.
    11 1
  • ....... si ARO, unde-i ARO ? :(

    offffff, chiar nu poate nimeni cumpara numele ARO..... parca era la fiul lui Ratiu.
    12 0
  • @xxx,

    Ai dreptate ''maestre'' . Niva chiar pt ''ca sa manance asfalt'' a fost creat :))) ......penibil argument.

    @qwerty,

    Niva are 39 ani de la lansare , asadar vorbesti numai baloane. X5-ul este un model legendar nu ? Ca doar nu are nici macar 20 ani de la lansare, si e atat de ''capabil'' in Off-road incat poate urca si cobora fara probleme o bordura mai inalta :)))))
    12 10
  • @magnum


    Tu esti ''cireasa'' de pe tort. In cazul de fata, prostia intr-uchipata, care habar nu are sa argumenteze cum trebuie. Poate ai si o demonstratie care sa-ti ateste concluzia conform careia Niva este ''un gunoi pe roti'' si ca ''rusii habar n-au sa faca masini'' .
    10 10
  • ClubLancia, ARO a fost cumparat de niste oameni de afaceri Cehi, pasionati de ARO si off-road si sunt produse in Cehia. Poti gasi site-ul lor si multe modele de vanzare. Am inteles ca n-au reusit sa cumpere si proiectele sau ceva de genu, au la dispozitie doar sasiuri si componente vechi si stocul e pe terminate. Poate au mai reusit ceva intre timp. Gasesti detalii pe net, ca e la Cehi de cativa ani buni.
    9 2
  • Abia astept sa o vad in compilatiile video cu accidente din mama rusie
    9 1
  • @Madalescu_Georgian
    1. a trebuit sa facem rost de o moneda de 5 copeici ca sa reglam jocul la compensatorul de frânare, daca era mai mic la cel mai mic hop mașina "auto frâna", daca era mai mare aveai "șansa" sa nu frânezi
    2. direcție ca sa mă exprim gingaș "kanki" trebuia sa corectezi tot timpul trăgeai cam 5° stânga/dreapta sa ti mașina pe strada
    Ahh.. vrei sa-ti iei o platforma ca sa o duci sa te dai off-road, nu ai decât, dar nici acolo nu m-a impresionat, GaS si ARO este peste Niva (intre noi fie vorba este mai buna un pic decât Duster)
    7 1
  • xxx

    Prietene, esti fenomenal! Adica tu, acum 7-8 ani, adica prin 2007-2008, ai mers la pescuit cu o NIVA din 87, adica cu masina de de 20 de ani, care cine stie cum a fost handralita si intretinuta si, gata, ti-ai format o parere despre NIVA! Ai condus vreun ARO din '87 exploatat in mod barbar? Sa fim seriosi am mers cu NIVE in stare mai buna sau mai proasta dar nici una nu a necesitat "interventiile" de care pomesti tu!

    @Vianu
    Asa este. Aceasta Masina nu a fost produsa cu scopul de a cuceri pietele occidentale. A fost o masina destinata in special locuitorilor din mediu rural, celor pentru care masina era vitala pentru a se deplasa la un pret rezonabil din punctu A in B, pe drumuri proaste, in iarna ruseasca ajungerea la destinatie intr-o masina bine incalzita, reprezentand de multe ori diferenta dintre viata si moarte. Dar, cu toate astea, a fost un model extrem, dar extrem de apreciat in occident. O sa radeti dar in 1977, foarte putine off roadere accesibile ofereau ce ofera NIVA in ceea ce priveste confortul (as spune acelasi lucru si despre ARO). De cat confort se poate vorbi in cazul lui Defender. Daca pui si pretul imbatabil este de inteles de ce masina a fost extrem de iubita.

    qwerty
    Vorbesti fara sa stii. Pune mana si informeaza-te cu privire la numarul fan-cluburi NIVA care exista in Europa Occidentala! Masina s-a vandut in UK, in Canada, In Germania, in Italia, in Grecia si pe multe alte piete pe care n-ar fi avut ce cauta daca cumparatorii nu ar fi fost multumiti. Mai da-mi un exemplu de off roader care sa poata fi cumparat de nou cu 10 000 de Euro. Probabil ca cei care au construit tunelul care uneste UK de continent au fost, in conceptia ta niste fraieri. 70 de Nive au lucrat acolo pe toata perioada constructiei. Si toate au putut fi revandute la terminarea lucrarilor pentru ca se aflau intr-o stare tehnica buna desi au fost exploatate exclusiv pe santier! Daca ai fi calatorit in Elvetia anilor '90 chiar ai fi vazut multe Nive. Niste fraieri si elvetieni, nu?

    @club lancia si mowgli

    ARO nu a fost cumparat de cehi. Pur si simplu au cumparat dreptul de a-l produce sub licenta. Dupa privatizarea falimentara brandul ARO se afla in portofoliul statului roman. Productia ar putea fi reluata daca ar exista investitori interesati si, mai ales, buna-vointa!

    Despre NIVA

    Nu este cel mai bun si cel mai capabil off roader din lume. Dar, cu siguranta este ceea ce omul simplu isi poate permite si poate intretine usor. Ultimele modele au, e adevarat, ceva probleme de fiabilitate, dar acestea se pot remedia extrem de ieftin, pretul pieselor fiind de-a dreptul derizoriu, masina fiind destul de simpla. Este, asa cum spuneam o masina destinata celui care se deplaseaza preponderent pe drum accidentat. Spunea cineva mai sus ca pana acolo iti trebuie o platforma... Nu e chiar asa, insa sigur ca daca esti obisnuit sa circuli pe autostrada, sa faci depasiri in tromba, o masina care demareaza de la o la 100 de km/h in 20 de secunde (!!!) s-ar putea sa ti se para infioratoarea. Dar padurarul care merge 90%pe drumuri forestiere, fermierul care merge pe camp, chiar si cei care au o placere deosebita sa se plimbe prin salabaticie, pot trece ccu vedere dezavantajele NIVEI.
    Sper ca noua NIVA sa aiba in continuare sasiu si sa nu se transforme in vreun SUV-ulet monococa. Si sper ca tabla sa fie ceva mai buna pentru ca, intr-adevar ultimele generatii ruginesc destul de usor.
    In rest, pana la urma mie chiar mi-ar mai placea o NIVA! Si mi-ar mai placea sa am timpul necesar sa o exploatez la adevarata e valoare.
    3 0
  • @mishazaitev si Suzuki Samurai, mașina cu care-am comparat-o era fix in aceeași stare si stătea pe asfalt si frâna!!
    De 2 ori am fost in ARO, in'82, ne-a dus o data de la liceu pe poligonul lor de teste pe lângă Câmpulung (impresionant, dar cred ca mașinile erau un pic pregătite) si '83 pe Transalpina venind din direcția Petroșani, nu am condus, am fost numai pasager, off este peste legendara Niva
    IMS (fabricație '64 este neclara data de fabricație, mașina a fost cumpărata de la armata in '95) am condus anul asta pe asfalt si off (mi-am permis o aroganta, mașina consuma 38%) este drept ca Niva sta mai bine pe asfalt, dar off nu am ce sa compar
    Piese ieftine, da, dar le schimbi des, chiar foarte des
    Poate nu a fost corect cum m-am exprimat înainte, refac ce am spus:
    Din punctul meu de vedere si numai al meu nu merita sa încerci o astfel de mașina.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru