Esential
400 | de km ar urma să fie autonomia modelului hibrid produs de ruşi. |
67 | de cai putere dezvoltă motorul electric al viitorului model rus dezvoltat împreună cu Bolore. |
400 | de km ar urma să fie autonomia modelului hibrid produs de ruşi. |
67 | de cai putere dezvoltă motorul electric al viitorului model rus dezvoltat împreună cu Bolore. |
În luna august a acestui an, Vladimir Putin, premierul Rusiei, îi cerea miliardarului Mikhail Prokhorov, celebru pentru afacerile sale cu aur, să demareze proiectul de dezvoltare al unei maşini electrice sau hibride cu un preţ accesibil. La numai patru luni de la apariţia primelor informaţii, ruşii se pregătesc deja să ureze bun venit unei "maşini a poporului".
Într-un interviu oferit de Prokhorov cotidianului francez La Tribune, miliardarul rus declară că a încheiat un parteneriat cu cei de la Bolore, familiarizaţi cu scena auto după colaborarea cu Pininfarina pentru dezvoltarea unui model electric.
Francezii şi ruşii îşi vor uni eforturile pentru a da naştere unui model de mici dimensiuni, gata să propună publicului o platformă hibridă, pe care vor funcţiona împreună un motor electric şi unul convenţional. Unitatea electrică va fi capabilă să dezvolte 67 de cai putere şi va fi ţinută în viaţă de un pachet de baterii litiu-ion. Propulsorul cu ardere internă va avea o capacitate de 0.6 litri, va fi alimentat cu metan şi va avea un rol auxiliar, de a genera energie pentru bateriile litiu-ion.
Asta înseamnă că doar unitatea electrică va fi responsabilă pentru acţionarea roţilor. În aceste condiţii, autonomia totală va putea ajunge la 400 de kilometri, chiar şi atunci când şoferul alege să ruleze cu viteza maximă de 120 de km/h. Designul exterior ar putea fi semnat de ruşii de la Yarovit Motors, care au prezentat în urmă cu ceva timp o serie de schiţe oficiale ale unui model cu cinci şi trei uşi de mici dimensiuni.
"Maşina poporului rus", botezată în trecut Onexim, după compania energetică a lui Prokhorov, ar urma să fie disponibilă în trei variante. Prima dintre ele, şi cea mai accesibilă, ar urma să coste 10.000 de dolari, adică echivalentul a 7650 de euro. Pentru anul lansării, adică 2012, ruşii îşi propun să vândă 10.000 de unităţi.
via | autoblog
asta ca sa se urmeze trend-ul cu electricele. dar avem si inventatorul roman, dl capra, care are multe inovatii care reduc consumul la niveluri de vis. i s-a transmis transant care i-e locul.
se poate mult mai mult, dar inca suntem tinuti cu zaharelul, cu picatura.
de ce nu se folosesc motoare pe GPL (mult mai ieftin si mai "green" decat benzina care sa alimenteze un generator pt motorasul electric? de ce nu diesel? si multe altele.
Sper sa le mearga rusilor masina aia. mi-as cumpara si eu una. combinat cu un sistem de genereare a electricitatii privat (o eoliana + un solar) sa scap de "sistem"
tocmai vorbeam cu un sef din domeniul importatorilor auto, si imi tot explica cum nu le vede utilitatea electricelor, si "green"-ul, caci electricitatea e produsa de centralele electrice.
da, dar daca avem "culturi" integi de centrale care folosesc sursele naturale (aer, apa, termal, soare, etc...) atunci nu mai poluam nic cu termocentralele.
Asadar greseala e la voi ;)
In plus, cand omul va raspunde civilizat si frumos, voi il luati peste picior. Stii cum e aia cu cititorul nostru, stapanul nostru? Ca e la fel, noi nu intram pe site, voi nu faceti bani :)
ei si uite asa mujicul miliardar si-a dat jos gatlegaul de la grumazul proaspat ras si-a pus opincile si obielele din doatarea muzeului taranului rus din centrul moscovei si a purces catre indeplinirea revolutionarei cereri a "primului-ministru" iubitor de oameni cat mai ascultatori si de ziaristi cat mai "linistiti". Si cum facu si drese ca numa' la 4 luni de la mareata indicatie ruşii se pregătesc deja să ureze bun venit unei "maşini a poporului" in format virtual sub forma a 9 poze.
Iar cel in 3 usi, cu Proton Gen2
http://www.pimexonline.ro/index2.html
Care este legatura acestor masini cu francezii? Renault asigura motorizarile, cel putin pentru modelul Savvy.