Rusia: Piaţa auto a crescut cu 39% în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Piaţa auto din Rusia a înregistrat o creştere de 39% în 2011, iar Asociaţia Producătorilor de Automobile estimează o piaţă şi mai mare în decursul anului curent. În timp vânzările de automobile în Rusia au atins pragul de 2.653.000 unităţi în 2011, estimările pentru 2012 sunt de 2.8 milioane de unităţi până la finele acestui an. Cea mai populară marcă pe piaţa din Rusia rămâne Lada, care deţine o cotă de piaţă de 22% şi are patru modele în topul vânzărilor. Cu toate acestea, vânzările Lada au crescut în 2011 cu doar 10 procent, rezultat slab în comparaţie cu creşterea totală a pieţei.
Doar patru mărci au vândut mai mult de 150.000 de unităţi în Rusia în 2011, reuşind să atingă o cotă de piaţă de 6% fiecare. Vânzările Chevrolet în Rusia au crescut cu 49%, iar cei de la Hyundai s-au plasat pe locul trei, cu toate că au înregistrat o creştere a vânzărilor de 87.7%. Marca Solaris, originară din Coreea şi produsă în Sankt Petersburg, a reuşit să vândă aproape 100.000 de unităţi în Rusia, deşi a intrat pe piaţă în 2011.
Renault a avut o creştere a vânzărilor de 94% în Rusia, graţie faptului că Logan a fost vândut în 82.000 unităţi (creştere de 30%), iar Sandero a fost vândut în 45.700 unităţi, marcând o creştere de 138% faţă de anul precedent.Vânzările Volkswagen pe piaţa din Rusia s-au dublat în 2011, iar constructorul german a urcat de pe locul 11 pe locul şapte pe piaţa respectivă. Polo, cel mai popular model al nemţilor pe piaţa din Rusia, a fost vândut în acelaşi număr de unităţi ca Renault Logan în decembrie – 6.260. Nissan a înregistrat o creştere a vânzărilor de 74% pe piaţa din Rusia, devenind cea de-a şasea marcă pe piaţa din Rusia, graţie SUV-ului compact Qashqai – 35.230 unităţi vândute şi a lui X-Trail, vândut în 22.700 unităţi în 2011 în Rusia.
Economiştii nu estimează creşteri pe piaţa din Rusia în 2012, dar constructorii de automobile sunt de altă părere, fiind aşteptată o creştere de 5.5 procente. Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Rusia susţin că premizele creşterii pieţei sunt prezente, deoarece flota de automboile este îmbătrânită, iar vehiculele existente pe piaţă au un nivel de dotare mediu destul de slab. Economiştii îi contrazic deoarece mediul financiar din Europa ar putea fi ostil pentru achiziţiile de automobile, iar accesul cetăţenilor la credite ar putea fi îngreunat.
Via | AutoActu
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)