Invazia Ucrainei, de la începutul anului 2022, a avut efecte negative asupra industriei auto din Rusia. Foarte mulți producători auto europeni, care activau în această țară, s-au retras, iar producția auto națională a scăzut semnificativ.
Dacă, în 2021, Rusia a produs 1.34 milioane de mașini, în 2022 numărul a scăzut la aproape 450.000 de unități.
Acum, Rusia intenționează să ia problema în propriile mâini și vrea să investească 900 de milioane de dolari în dezvoltarea unei platforme auto naționale. Această nouă arhitectură va fi utilizată, în special, pentru modele hibrid și pur electrice.
O mare parte din finanțare vine chiar de la parlamentul Rusiei, iar proiectul este condus chiar de institutul NAMI, care deține marca Aurus Motors. Același brand care produce limuzina utilizată de președintele Vladimir Putin.
Pe noua platformă ar urma să fie produse de la mașini compacte la mașini din clasa business.
Totodată, Rosatom (companie specializată în producția de energie nucleară, deținută de stat) va construi două uzine în care vor fi produse baterii pentru viitoarele mașini electrice.
via Carscoops
Așa că, ca viitor vasal al Chinei ar ieși mai ieftin dacă ar cumpăra vreo platformă de la ei.
Propaganda ruseasca este singurul lucru care inca functioneaza, in rest e jale.
In cazul vostru propaganda holiud functioneaza de minune. Rusia se apropie de colaps, Ucraina e pe cale sa cucereasca tot pana la Urali, tancurile occidentale se opresc doar la statiile de incarcare electrice si Zelea intre 2 fumuri imparte teritoriile cucerite.
Fliora, da spețăl operatzia rapidă și fulgeratoare, cat mai durează ? Mult prea puternica mamă Rusia apelează la Coreea de Nord sa-i alunge pe ucrainieni din Kursk, plus milioane de obuze de la muritorii de foame coreeni, singurul lucru de succes este distrugerea unei țări, în special infrastructura civilă .