Întrucât Germania nu doreşte să renunţe la aplicarea acestei taxe, Uniunea Europeană a venit cu o propunere radicală pentru rezolvarea conflictului, care va afecta însă inclusiv şoferii din România.
UE propune eliminarea taxelor locale de drum şi înlocuirea acestora cu o taxă unică pe nivelul Europei, a cărei valoare să fie determinată în funcţie de numărul de kilometri parcurşi.
"Avem nevoie de o soluţie europeană pentru taxele de drum. Numeroasele sisteme naţionale reprezintă o barieră în calea mobilităţii pe piaţa unică europeană. Valorea taxei ar trebui să se bazeze exclusiv pe numărul de kilometri parcurşi", a declarat Violeta Bulc, comisarul sloven pentru transporturi din cadrul Comisiei Europene.
O astfel de taxă de drum unică ar elimina practic rovinieta, însă cel mai probabil şoferii români ar urma să plătească mai mult decât până în prezent, în special dacă vor călători frecvent pe autostrăzi şi drumuri naţionale.
În prezent, valoarea acesteia pentru autoturisme este de aproximativ 130 de lei pentru 12 luni, în timp ce taxa anuală pe care Germania o va introduce în 2016 pentru autostrăzi este de 88 de euro pe an.Pentru moment, oficialii UE nu au discutat despre valoarea taxei unice pe kilometru.
Via Ştirile Pro TV, Welt
Este evident ca monitorizarea km parcursi de o masina va fi foarte dificil de facut, iar serviciile baietilor care dau km inapoi vor fi extrem de cautate (in pofida legislatiei recente). Avand in vedere ca suntem toti datori cu un ITP si ca pe masinile noi poate aparea ca dotare obligatorie la nivel de UE un aparat electronic care sa nu poata fi "ajustat", se poate discuta de aplicarea progresiva a unui astfel de sistem in cazul masinilor noi la care nu pot exista dubii la nr de km (sau poate se monteaza aparatura noua si pe cele vechi, proprietarul primind un "bonus" la pretul anual in schimbul "cinstei" de care vrea sa dea dovada)
Urmatorul ar fi intergarea totala a UE in privinta asiguratorilor si legislatiei cu privire la modul de calcul al primelor si despagubirilor ... asiguratorii sunt aceiasi, ca nu avem DorelAsig SA in romania. "Jucatorii" de pe piata de asigurari ar trebui obligati la respectarea unei legislatii identice in toate statele UE.
Iar cat despre transportatori ce sa zic... unii platesc rovinieta mai scump decat alte vignete :)
Ii zic la prietena ca mergem cu transportul in comun fiindca altfel am de platit rovinieta foarte scumpa ?
Ce taxe ? Sunt cei mai mari... adica le-am platit acciza aia la combustibil + inca ai 50bani care mergeau in fondul pentru drumuri + rovinieta + alte taxe, scot taxe din fiecare produs pe care il luam noi la masina, tot pun accize pe ele si intra la bugetul alocat pentru drumuri, noi platim de zeci de ori taxe pe un serviciu, plateste producatorul, plateste intermediarul si plateste consumatorul final.
Iar eu ma trezesc ca merg in fiecare zi la drum lung pe anumite zone ca un sofer beat, evitand gropile mereu, iar pe unele nici nu ai cum sa le eviti, practic iau cele mai mici gropi fiindca drumurile sunt praf.
Stiati ca exista drumuri nationale neasfaltate(de pamant) ca niste drumuri foriestiere, dupa atatea taxe nesimtite la noi in tara ???
Si mai au tupeul sa inventeze alte taxe pe care sa le "inlocuiasca" pe cele actuale ???
Treziti-va. Parca ieri am iesit cu totii pentru un guvern nou... si am pus alti ratati ai societatii.
RUSINE !
Cum calculeaza ei media km parcursi de mine, in ultimii 3-5 ani, sau platim la final de an, facem poze la kilometraj, etc.......
astia au idei mai trasnite decat romanii :)
1. Pentru persoana fizica...:
a. ...care merge putin pe autostrada cu masina personala, plateste la finalul anului cat km conduce (problema e daca are un drum absolut neprevazut pana la mama dracu si arde rau la buzunar dupa).
b. ...care merge mult prin tara cu masina personala, sa plateasca in fiecare luna n euro pentru km nelimitati.
Pentru firme (indiferent ca pfa, firma de stat sau multinationala, etc)
In functie de cate masini opereaza si ce tipuri sunt fiecare (fie ca transporta marfa fie ca sunt masini de serviciu ale angajatilor), sa se faca o suma pe care sa o plateasca anual repectiva firma, la fel nr nelimitat de km.
SAU o solutie mai ciudata, prin care fiecare cetatean muncitor al statului sa dea o suma de n lei prestabilita pt autostrazi, indiferent ca are permis sau nu. Imaginati-va (fantezist desigur) 50 lei pe luna x 12 mil de romani care muncesc x 12 luni : 4,50 lei conversia la euro = peste 480 mil de euro pe an. Mai poti pune cativa lei si se mareste suma considerabil.
Se pot scoate rovinieta, accizele de la benzina si sa se puna chestia asta.
Eh ... si acum, ca avem o valoare reala pentru fiecare individ in parte putem sa incepem sa calculam:
- o valoare pentru autostrazi
- o valoare pentru DN-uri
- o valoare pentru trotuare
- o valoare pentru retele de distributie gaze, curent, apa
- o valoare pentru borduri
- o valoare pentru marmura si granit (ca trebuie sa manance si gura lui Videanu, nu ?)
- o valoare pentru furaciuni (ca mai sunt o gramada care trebuie sa manance si gura lor)
s.a.m.d.
Ca sa nu fie discriminare, sa plateasca TOATA lumea.
masina mai puternica si mai grea uzeaza carosabilul si polueaza mai mult dar si consuma mai mult .si care ruleaza mult consuma si plateste mult.
si daca in drum treci printr-o tara unde combustibilul este mai scump nu alimentezi. guvernul respectiv va fi nevoit sa caute sa alinieze preturile la media europeana.