Rompetrol: "Motorina ar putea ajunge la 6.6 lei litrul în 2011"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În contextul creşterii preţului barilului de petrol, finanţiştii companiilor petroliere încep să analizeze scenarii privind viitorul preţurilor carburanţilor în ţările în care activează. Vicepreşedintele Rompetrol, Titov Buzescu, estimează că barilul de petrol va urca la 80-90 de dolari în 2010, dar a făcut şi câteva scenarii cu situaţia în care barilul de ţiţei va urca la 150 de dolari. Spre exemplu, dacă barilul de petrol ajunge la 150 de dolari şi Rompetrol va opera cu o marjă de profit redusă cu 15% şi dolarul va costa 3.44 lei, un litru de motorină eFix va costa 6.59 lei.
O altă variantă a scenariilor lui Buzescu prezintă un dolar la 3.44 lei, TVA-ul la 24%, marja de profit redusă cu 15% şi un baril de 100 de dolari. Această situaţie ar duce la creşterea preţului motorinei eFix la 5.36 lei – produsul fiind ales pentru comparaţie deoarece este cel mai bine vândut sortiment al celor de la Rompetrol. Săptămâna trecută, dolarul era 3.38 lei, TVA-ul era de 24% ,iar Rompetrol opera cu marja de profit redusă cu 30%.
În condiţiile respective, barilul era de 77 de dolari, iar preţul unui litru de eFix Diesel era de 4.75 RON. La sfârşitul lunii trecute, chiar înainte de majorarea TVA, un litru de eFix Diesel costa 4.36 lei. Luna iunie 2009 s-a încheiat cu preţul unui litru de motorină eFix la 3.61 lei.În ultimele luni, preţul barilului a oscilat între 70 şi 80 de dolari, dublu faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru anul 2011, estimările merg în sus, în special pe fondul cererii în creştere, dar şi a evoluţiei ţărilor non-OECD, al căror salt economic va creşte cererea lor la 48% din consumul global în următorii ani. Analiştii internaţionali estimează că barilul de petrol va atinge 90 de dolar în al doilea semestru din 2010, în timp ce anul 2011 va marca un baril de peste 100 de dolari pe fondul revenirii economiei mondiale.
"Iar se umflă barilul şi o luăm de la capăt cu scumpirile. Dacă petrolul creşte, cresc preţurile, iar vânzările vor fi şi mai mici, din ce în ce mai mici", a declarat Nicolae Tampiza, Preşedintele Grupului LukOil în România.
Nicolae Tampiza a refuzat să facă estimări privind preţul barilului de petrol în 2010.
Dacă totuşi le face, acesta vorbeşte de o eventuală creştere. În opinia lui Nicolae Tampiza, una dintre ameninţările globale pentru viitorul apropiat este aprecierea barilului de petrol. Spre comparaţie, oficialii OMV Petrom estimează că barilul de petrol va avea un preţ mediu de 60-80 de dolari în 2010, Szabolcs Ferencz – managerul de ţară al Mol România, estimează că barilul de petrol va costa 90 de dolari în cea de-a doua parte a acestui an, iar Sadoukhas Meralyiev – CEO Rompetrol – estimează că barilul va costa 80-90 de dolari în următoarea perioadă a lui 2010.Via | BusinessMagazin
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
2.Tot am auzit povestea asta si sunt satul de ea. Nu intelegeti ca petrolul, ca si tigarile sau alcoolu, este un drog. Nu vei mai manca bine, nu vei mai bea bine, nu te mai imbraci bine, nu mai mergi in concedii.......dar fundul tot ti-l vei plimba intr-o masina, de colo colo, tocand carburant. Poate sa ajunga litrul de carburant si la 10 lei - no problemo. Boala veche nu prea mai are leac. :P
bagam ulei de floarea soarelui, si daca cumperi un bidon de 5 l il iei mai Eftin, o sa-mi cultiv floarea soarelui si rapita si o sa fac ulei din el si o sa vada rompetrol ca trec pe langa ei si nu mai alimentez, oricum uleiu o sa fie mai eftin decat motorina lor.
Pretul ridicat la petrol nu va scadea consumul, pentru ca majoritatea consumului de petrol nu este compusa din carburantii pe care ii cumparam noi la pompa. Marea majoritate merge in industrie, fie ca materi prima fie ca sursa de energie, iar aia nu pot sa inchida portile daca petrolul creste cu 70$ in doua saptamani.
Ceea ce spun acesti domni despre pretul carburantilor ... pai .. isi bat joc de noi , pentru ca ei cumpara o mare parte din petrol din romania ( asta daca nu cumva sunt proprietari pe sondele alea ) , deci pretul international nu poate decat sa fie o vrajeala ieftina.
Daca punem unul langa altul un grafic cu pretul petrolului si pretul benzinei pe ultimii cinci ani probabil vom observa cum pretul benzinei creste, si creste, si creste, iar pretul petrolului variaza fara nici o legatura cu cel al benzinei.
In alta ordine de idei vedeti si singuri cat castiga atia la litru ACUM; daca la 150 dolari barilul ar costa 6,6 lei motorina,de ce la 77 dolari barilul litrul e 4,7 si nu 3,8?
Acum cateva luni dolarul era 3,5 lei, astazi este 3,24 lei. Cum sa contez pe dolar daca scade cotatia?
Astazi ne abureste cu pretul motorinei. Astept sa se intample exact invers prognozei catelusilor lui.
Vanzari mici inseamna automat scadere de pret, VANZARI putine la pret mare sau multe la pret mic? ASTA-I INTREBAREA? piata dicteaza ....cine e piata ?NOI SUNTEM !