Rompetrol a anunțat că își va extinde rețeaua de stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice în România. În prezent, compania petrolieră are 18 puncte de încărcare amplasate în rețeaua sa de benzinării. Prin aceste stații de încărcare, alimentarea cu energie electrică se poate face cu ajutorul curentului alternativ și continuu, de 22 kW, respectiv 50 kW. La fiecare stație pot fi încărcate simultan câte două mașini electrice.
Extinderea rețelei actuale presupune și instalarea unor stații de încărcare mai puternice chiar și în benzinăriile de pe autostrăzi. Recent, Rompetrol a câștigat mai multe licitații de concesionare a spațiilor de servicii organizate de Compania de Autostrăzi (CNAIR). Pe autostrada A1, de exemplu, Rompetrol va amenaja 12 spații de servicii și va amplasa câte două stații rapide în fiecare benzinărie.
Odată cu anunțul extinderii rețelei, alimentarea nu va mai fi gratuită ca până acum. Rompetrol ia în calcul introducerea unui sistem de plată pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile sale.
În 2016, compania a pus la dispoziție primul său centru de încărcare, iar de atunci oferă servicii gratuite pentru proprietarii de mașini electrice. Motivul pentru implementarea unui sistem de plată în viitor este acela de a acoperi costurile de investiție, mentenanță și operare, precum și contravaloarea energiei electrice, se arată un comunicat oficial.La fel ca și celelalte companii petroliere, Rompetrol dorește să contribuie la tranziția către mobilitatea electrică și la utilizarea de energie verde. Unul dintre obiectivele principale ale companiei este acela de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, așa cum este prevăzut în proiectul Uniunii Europene „Fit for 55”. Pentru atingerea acestei ținte, Rompetrol va colabora cu mai multe companii specializate în utilizarea de energie verde.
Până în septembrie 2021, Rompetrol avea 1179 de puncte de comercializare a carburanților, în care erau incluse rețele de stații proprii, mobile și partenere.
În primele 9 luni ale anului, cifra de afaceri Rompetrol a crescut cu 31% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu până la 2.3 miliarde de dolari. Și profitul net al rețelei de distribuție a crescut cu 30% față de 2020 și a atins valoarea de 29.5 miliarde de dolari.Pe lângă România, Rompetrol este prezent și în Republica Moldova, Bulgaria și Georgia.
via Economica
Creştere ~30% 29 miliarde profit
Sigur este o greșeală, trebuie să corectați
Apoi că sunt rapide.... Ce ruşine.... Super bogata companie de petrol face chargere de 50 kw și le numeşte rapide !!!
Deja în Vest lumea preferă să încarce la reţeaua Tesla (150-250kw) decât la Ionity şi vine Rompetrol cu amărâte de 50 kw care le numeşte rapide
On topic, asta e doar inceputul, logic ca se va taxa curentul la orice statie de incarcare, cu cat vor fi mai multe masini, evident cerere si oferta, curentul se va scumpi si cand o sa incarci 55kw cu 2 lei/kw, o sa vezi ca ieseai mai ieftin cu un diesel, mai ales ca la ala nu trebuia sa mergi cu 80 pe autostrada ca sa ai consum mic.
Asa ca tot tehnologia Diesel e cea mai performanta si eficienta din istorie.
O statie de incarcare de peste 100 kw are nevoie cel putin de o linie de medie tensiune (4KV).
Fizica, nu se da la o parte ca sa faca loc viselor tale electro-umede.