Rombat Bistrița, companie din grupul sud-african Metair, a preluat în 2019 un pachet de 35% din Prime Motors, și a investit 13.6 milioane de euro pentru prima sa fabrică de baterii litiu-ion.
Prime Motors a anunțat anul trecut că negociază cu mai mulți constructori europeni contracte de furnizare a bateriilor produse în parteneriat cu Rombat.
Noul CEO al companiei, Alin Ioaneș, a declarat acum că Rombat va începe să furnizeze celulele pentru bateriile litiu-ion în noua fabrică de lângă București, începând din a doua parte a lui 2021.
“S-a lucrat intens în ultimul an pentru a pune în aplicare sistemele de management de sănătate, siguranță, mediu, calitate și gestionare a energiei, precum și sistemul de întreținere planificată,” a spus Ioaneș pentru publicația profit.ro.
Șeful Rombat spune că proiectul bateriilor pentru mașini electrice este o provocare care permite companiei să țină pasul cu evoluția tehnologică la nivel mondial și să profite totodată de noile oportunități ale pieței.
Via profit.ro
Spuneam ca arunci gratuit, aici si peste tot, cu noroi si mananci rahat de cele mai multe ori.
La subiect: pentru orice companie cu capital romanesc este o provocare sa reziste pe piata si sa-si realinieze capacitatea de productie. Sa produci acumulatori este un proces de fabricare diferit de cel pentru baterii.
Nu inteleg de ce Automarket nu anuleaza comentariile anonime. A ajus forumul asta o bataie de joc, gen Libertatea.
Nici măcar climatul de vasalitate (remarcat în vechime) nu ni se rezervă, astfel încât să respirăm aerul unei oarece autonomii…Nu, tati, căci aţi auzit că un prăpădit de (orice) regulament comunitar prevalează juridic – culmea tupeului: pe teritoriul oricărui stat-membru – în detrimentul a înseşi Constituţia statului respectiv!!!
Precum sublinia cel mai erudit român al tuturor timpurilor, recte istoricul de renume mondial Nicolae Iorga (obosesc doar încercând să parcurg lista academiilor de pe Glob în care a fost membru activ, corespondent sau de onoare), odată ce ai fost inclus (nu contează dacă în mod voluntar sau involuntar) în “spaţiul vital” al Puterii dominante, de structură (definitorie) federalo-imperialistă, “nu mai ai voie să ieşi”…Decât dacă te-ai născut britanic :)
Dar na! nouă ne-a devenit drag sportul plonjării pe burtă în faţa comisarilor de tip sovietic de la Bruxelles, başca lustruindu-le pantofii cu limba, TOT ce emiţând aceia pe trompa gurii noi percepând, în mod reflex (adică imun la orice fel de chibzuinţă), drept axiome cu impact evanghelic…
Cel mai grav element din euro-ecuaţie este că încă nu învăţăm nimic din pilda maghiaro-poloneză de DEMNITATE – nota bene: şi ce-am mai lăudat aceste două ţări după momentul-bornă 1989. Husarii şi panii şi-au dat seama relativ repede că Sublima/Înalta Poartă cu care se luptau ei de secole este întruchipată acum de Turnul Babel bruxellez…În care – o ironie a sorţii – se vor cocoţa tot mai mulţi…islamici (zadarnic se încearcă ridiculizarea de către “mainstream media” şi “charismaticii” ei a Planului Kalergi).
Iar de la elveţieni nici atât nu ne inspirăm. Nu, ei nu se bucură de niciun “statut special”, ci sunt fix oameni, ca şi noi.
Eu unul sunt "logat" la fiecare vizita/comentariu, si asta iti da tie posibilitatea sa legi intre ele comentariile mele, si sa deduci atitudinea mea "stangista" si "corecta politic" pe care mi-o reprosezi desi nu am comentat nimic la articolul de fata.
E bine ca se misca si Rombatul in directia celorlalti. Dar e foarte putin din putinul care se face la nivel global.
Productia de baterii actuala la nivel mondial este 1% din necesar daca transportul se vrea mutat pe electricitate si cresterea ponderii energiilor verzi intermitente.
Iar tehnologia li-ion isi va dovedi curand limitele in ceea ce priveste costul. E nevoie de alte tehnologii in primul rand mai ieftine si care sa nu necesite metale rare sau scumpe.