România este pe punctul de a avea începând din această primăvară prima unitate de producție de baterii Li-Ion pentru mașini electrice, care va fi operată de producătorul de baterii Rombat.
Informația apare într-un document intern al companiei Rombat citat de publicația LifeNews care este disponibil și pe site-ul oficial al companiei. Documentul oferă o serie de detalii despre noua facilitate de producție din localitatea Cernica situată în apropierea Bucureștiului.
Astfel, unitatea de producție pentru baterii Li-Ion pentru mașini electrice ocupă o suprafață de 5.000 de metri pătrați pe două nivele și are o capacitate de producție de 100 MWh pe lună, iar investiția totală a fost de 12 milioane de euro. În contextul în care mașinile electrice de oraș au în prezent baterii de circa 50 kWh, capacitatea de producție Rombat va fi suficientă pentru aproximativ 24.000 de mașini electrice pe an.
Rombat a publicat deja și un anunț de angajare pe site-ul oficial în care menționează că are nevoie de ingineri electro- chimiști, ingineri de proces, ingineri mecanici, ingineri calitate, analiști calitate, electricieni și muncitori necalificați pentru noua unitate de produtie.
Noua unitate a fost deja finalizată, iar producția efectivă este programată să înceapă în primăvara acestui an.
"Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească.
În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip custom made și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat", explică Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, în documentul citat.Rombat este cunoscut pe piața locală pentru producția de baterii clasice plumb acid pentru mașini cu motoare cu combustie internă, însă compania își diversifică acum activitatea ca urmare a creșterii cererii pentru mașini electrice la nivel european.
"Rombat va continua să producă baterii plumb acid, dar investește și în baterii Li-Ion. Toate prognozele din industria auto indică o trecere abruptă spre automobilul electric. Bineînțeles, și în 2030 majoritatea parcului auto va fi alcătuit tot din automobile clasice, [...] astfel că bateriile plumb acid au încă piață pe următorii 20 ani", explică Ioan Repede, directorul general al Rombat.
Notă: Imaginea ilustrează o unitate de producție de baterii din Bistrița.
Exact, nu se deosebește cu nimic că patronul e israelian sau român atât timp cât producția și angajații sunt aici.
Românul oricum e naționalist și patriot doar din gură. Dacă ar fi iubit țara și-ar fi respectat semenii în trafic și în general. Dacă ar fi iubit țara, nu ar mai fi aruncat gunoaie pe unde apucă. Și mai sunt mult exemple.
Ca sa revenim la semantica, este o firma romaneasca, cu sediul social in romania si cu patronat strain. Ford in schimb este o firma americana cu sediul social in romania si cu patronat strain.
Decat sa fiti atat de destepti si tari in gura pe net nu va ducet voi sa salvati firmele romanesti sa ramana autentice neaose conduse de bravi romani ca stejarii?
Pai nu putem face asta! Pai de ce? Pai pentru ca nu avem cu ce! Pai de ce? Pai pentru ca Rosia Montana, Petrom si Marea Neagra, Exxon si gazele, industria "nerentabila", si cate si mai cate. Pricepi? Nu cred.
@Green
Pacat ca nu iti pasa. Pentru ca la fel fac si bancile cu banii de la tine, Carrefour, BMW, Coca Cola sau farmaceuticele. Iar spitalele noastre nu au bani, transporturile si invatamantul asisderea. Credeai ca e doar coruptie si proasta gestiune? Citeste comentariul lui Inexorabil din articolul despre infrastructura statiilor de incarcare masini electrice.
Oricum eu unul nu cred ca mai trebuie evaluata din punct de vedere al nationalitatii o firma, dar daca insistam pe ideea asta, nationalitatea firmei este data de locul unde opereaza si de majoritatea angajatilor, si atunci cred ca putem incadra si filiala Ford de la craiova la firma romaneasca. oricum nu cred ca e important, nu ajuta decat la activarea unor centrii nationalisti care in general fac numai rau. (Da stiu sunt un tradator de neam si tara).
Iar referitor la externalizarea profitului....daca vorbim de profitul dupa taxe chiar nu am nici o problema; daca evita plata taxelor, ma deranjeaza, dar as spune ca tot prostia statului este ca-i lasa sa nu plateasca taxe. Principalul este ca salariile (si taxele aferente) sa fie platite in romania si oamenii sa aiba de lucru aici.
Mania asta proletara cu care ii vad pe unii ca acuza multinationalele mi se pare o manipulare atat de ieftina...dar care prinde la vechi si noi deopotriva. Elementul comun in povestea asta nu este varsta, este educatia (sau lipsa ei).
Nici bancile si nici Carrefour, BMW, Coca Cola sau farmaceuticele nu-ti baga mana in buzunar. Esti liber sa mergi la altii daca nu-ti place. Aaaaa, vrei o masina mai nu-stiu-cum, pai atunci marca banul la strain ca pe firmele locale le-a ingropat statul. Sau daca esti chiar patriot, vinde-ti casa si apucate si fa-ti o firma romaneasca de masini, si convinge alti patrioti sa ti le cumpere in detrimentul masinilor straine. La cati patrioti sar in sus cred ca ar fi business bun, te bagi?
Postarile domnului Inexo nu prea le mai citesc, dar daca vrei sa explici ceva te rog sa nu te sfiesti, poti folosi cuvintele tale.
Restul afirmatiilor tale, ca pretul e mare sau mic, ca de ce e noua fbrica in Bucuresti, sau ca e vreo manarie cu certificatele verzi, sunt doar supozitii rautacioase. Incep sa recunosc tiparul, daca unuia ii merge bine inseamna ca a facut ceva rau.
Este nasol cand se externalizeaza profituri, dar cei care au vandut industria pe nimic au fost romanasii nostri, doar buzunarul lor a contat, n-au negociat pentru tara, nu le-a pus nimeni pistolul la tampla, pe principiul " asa s-a vrut din afara ", minciuni de prostit electoratul, toti cei din jurul nostru au obtinut mult mai multe avantaje de la marile concerne, vina este aici, nu in strainatate, chiar daca strainii incearca sa cumpere pe nimic, fara spagi nu reuseau asta, in.Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, a fost mult mai greu cu astfel de practici, de aia sunt in fata noastra.
https://bistritabusiness.ro/rombat-cumpara-o-firma-prin-care-devine-producator-de-baterii-litiu-ion/
Apropo, inerţia (sau “inerţia” în cazul al doilea, după cum vom vedea mai jos) dovedită chiar la momentul acţiunii (adică înainte de ’89) comportă două laturi ontologice distincte:
1) “Disidenţii” năpârliţi postdecembristic trebuie asociaţi cu porcii din vremea tiranicului Jones (“Ferma Animalelor”); s-ar fi ridicat ei cu ceva palpabil împotriva stăpânirii, dacă nu i-ar fi stârnit “Seniorul”, recte EMOL? – indiscutabil că ar fi amorţit cu toţii în fabrici şi uzine, s-ar fi înecat în alcool şi ar fi spart seminţe la “radio şanţ”, antrenaţi în vârtejul…monotoniei de zi cu zi, deci s-ar fi manifestat în manieră “revoluţionară” la Sfântu’ aşteaptă;
2) Adevăraţii creştini chiar s-au bucurat de…prigoană, dacă într-adevăr s-a dezlănţuit asupra lor, mai precis asupra Bisericii, constatând că aveau ocazia extraordinară de a suferi pe Cruce, în numele lui Hristos [şi cred că nu există idioţi mai mari pe lume şi în istorie decât “înduioşaţii” şi “revoltaţii” care îi stigmatizează, ba chiar îi demonizează pe torţionarii bolşevici, adică pe oamenii binecuvântaţi duhovniceşte de asupriţii şi ucişii de mâna lor !!! – cu alte cuvinte, gestul inconştient al Apostolului Petru, pentru care Învăţătorul i-a răspuns, prompt şi aspru, “Mergi înapoia Mea, satano!”, se repetă, la nesfârşit, până în zilele noastre, (super/hiper)modernitatea constituind…circumstanţa agravantă], deci un ortodox în duh şi în adevăr nu se poate declara împotriva “comunismului”, dar va înţelege întotdeauna că o asemenea găselniţă provine de pe o prea vicleană filieră…socialistă, de aceea nu va “pune botul” nicicum la mesajul acest sport (inter)naţional tot mai…exersat astăzi.
Cât despre subiect (ah, uitasem că ne aflăm pe un “site auto”), ce tot insistaţi, bre, pe un sistem…auxiliar? Bateria se bucură de locul/rolul ei precis între măruntaiele maşinii, dar n-o măguliţi mai mult decât poate suporta; nu de alta, dar n-ar fi exclus să i se urce la cap, pardon, la reacţiile chimice. Eu, unul, n-aş vrea să simt comportamentul unei baterii îndrăgostite. Păi se poate una ca asta? În loc să ne axăm pe ceea ce se cuvine dezbătut, recte pe sistemele principale: motor, transmisie…
Trăiască şi înflorească scumpii şi indispensabilii mei “fani” (evrica! – am depistat formula minunată de încheiere; alţii sunt cu drumurile bune, dar eu prefer “fanii” buni).
PS. Dacă vreun grangur UE s-ar nimeri pe “domeniul” (sau la plural – sănătate să-i dea Dumnezeu!) lui Oprişan, nici nu încape îndoială că ar savura protocolul de întâmpinare din partea gazdei, adică s-ar omeni în pofida “eticii socialiste” (consfinţite la Bruxellin, pardon, la Berlinelles).
Oricum, nu fiţi supăraţi (sau invidioşi); viaţa este scurtă (acilişé), iar norocul se insinuează în funcţie de calitatea emolientului pe care şi-l aplică fiecare.
-- Inoxidabil Februarie 2020
De atâtea ori am arătat, cu argumente imbatabile, că n-am nicio tangenţă cu PSD…
-- Inoxidabil Ianuarie 2020 ( https://www.automarket.ro/stiri/propuneri-pentru-traficul-de-pe-valea-prahovei-reabilitarea-unor-drumuri-95839.html )
QED
La urma urmei, care…cauză? Toţi “politicienii” noştri se confundă cu lacheii Noului Capital (măi, dar TOŢI – vă puteţi imagina excepţie de la regulă?), indiferent de denominaţie/sectă. Adică îi “alegem” ca să…execute conştiincioşi (desigur, pe şest) ordinele emolare, în schimbul unei relative…samavolnicii (aşa au sau li se inoculează impresia: că ei şi numai ei ar “păstori” ţara şi numai după cum vrea muşchiul lor central). La naiba, trebuie să fii efectiv vidat mintal, ca să nu pricepi acest truism de grădiniţă...başca repetat de atâtea ori, că mi s-a acrit.
Revin – ca să fie clar pentru totdeauna/toată lumea: această enormitate ocultă, cu caracter de snoavă, perpetuată cu patos şi (prea) uzată (cu scopul nemărturisit de a trece drept persuasivă) de “mainstream media”, recte “lupta” de zor împotriva “hidrei corupţiei/comunismului”, ţine (doar) la cretini sadea, incurabili. Cu această armă…spirituală (incomparabil de) redutabilă la discreţie, “maeştrii” din umbră (non-românească) sunt măguliţi cu garanţia absolută că niciun român nu va putea răsturna prin forţă, vreodată, statu-quo-ul impus, în mod programat şi etapizat (luând în calcul inclusiv perioada 1944-1989), acestei zone “geopolitice” (aiurea; este considerată vinovată de lez-europeism şi lez-progresism, pe motiv de “reminiscenţe slavo-bizantine” cică inadmisibile la confluenţa cu “lumea democrată, avansată şi civilizată”…iar dacă intervine şi lez-transumanismul în ecuaţia socială, deja s-ar declanşa turbarea în prea înaltele “sfere”).
Ah, iată altă tactică propagandistică “subtilă” : acreditarea unor cazuri izolate drept realitate generală, suverană şi blamabilă.
Particularizând: grecoteiule, apa din reţeaua publică a Capitalei este excelentă pentru consum – başca având conţinut adecvat de clor (păi na! de unde foraje de adâncime, adică pure microbiologic…s-a mai încercat, dar cam toate relevă acelaşi cusur: duritate mare a apei brute). La o adică, cui i s-a interzis libertatea de a aduce cu cisterna (sau măcar cu bidoanele) la oraş…apă naturală, de izvor, de munte şi – principala calitate – gratuită de captat! Poate fi păstrată oricât, în pofida unui oarece gust de stătută, firesc instalat în timp; dar de folosit nu trebuie să te îngrijorezi, căci sigur nu ţi-ar afecta sănătatea în vreun fel – şi uita aşa le dai cu tifla “autorităţilor pesediste” (că alea pedeliste, pardon, peneliste se cunună cu sublimul administraţiei publice). Dar…pana corbului: o asemenea întreprindere reclamă efort; orăşeanul-standard s-a învăţat să-i ajungă toate la nas. Lui să-i dea curul în greu?! Unelte de muncă?!? Auzi ‘mneata infamie. Doar “fraierii” le mai ating; noi o ardem exclusiv “intelectual”. Mă rog, cine a fost/este “profesorul” lui de “dinamism” urban? Şi socialismul bolşevic, şi cel “democratic” (euroatlantico-evoluat) de astăzi.
Trăiască şi înflorească scumpii şi indispensabilii mei “fani”.