Esential
11 | clase de baterii oferă compania Rombat. |
60 | la sută din producţia Rombat este destinată exportului. |
2 | milioane de baterii Rombat au fost vândute în decursul anului 2009. |
11 | clase de baterii oferă compania Rombat. |
60 | la sută din producţia Rombat este destinată exportului. |
2 | milioane de baterii Rombat au fost vândute în decursul anului 2009. |
Bistriţenii de la Rombat S.A. au deschis două centre logistice noi în această săptămână, unul dintre ele fiind în imediata vecinătate a Bucureştiului. Centrul logistic respectiv este situat în comuna Jilava şi este construit în urma unei investiţii în valoare de 440.000 de euro. Centrul Rombat Bucureşti Sud oferă servicii de vânzare eng-gros de baterii auto, dar şi verificarea gratuită a acumulatorilor auto şi schimbarea acestora la cererea clientului. Cel de-al doilea centru Rombat inaugurat de compania din Bistriţa săptămâna aceasta este amplasat în oraşul Brăila şi a fost deschis în data de 7 iulie.
Anul 2010 marchează 30 de ani de existenţă ai companiei Rombat. Din 1990 până în prezent, bistriţenii şi-au crescut cifra de afaceri cu 600%, în timp ce vânzările au crescut cu 700%. Investiţiile au fost şi ele pe măsura câştigurilor, din 1990 până în 2009 fiind investiţi circa 32.4 milioane de dolari în compania Rombat, anul 2009 marcând o investiţie de 26.1 milioane de dolari. În materie de unităţi vândute, cei de la Rombat au comercializat circa două milioane de baterii în 2009, dintre care 1.2 milioane au fost vândute pe piaţa din Uniunea Europeană şi 800.000 dintre acestea au ajuns pe piaţa aftermarket din Franţa.
Cele două milioane de baterii auto vândute în 2009 totalizează aproximativ 1649 MWh, o creştere impresionantă faţă de cei 233 MWh vânduţi în 1990. Dacia. Capacitatea maximă de producţie a Rombat S.A. este de 2.300.000 de baterii pe an, deci cu 300.000 mai multe unităţi decât au vândut în 2009.
Progresul companiei Rombat este cel puţin impresionant, din moment ce aceştia sunt liderul pe piaţa românească de baterii auto încă din anul 1997 – acelaşi an în care au început să colaboreze cu AutomobileRombat are 680 de angajati, dintre care 90 lucrează în centrul de valorificare a plumbului din bateriile deşeu de la Copşa Mică. Reţeaua de service şi distribuţie Rombat are aproximativ 100 de reprezentanţe la nivel naţional şi îi ajută pe cei de la Rombat să deţină o cotă de piaţă de 51% în România pe piaţa aftermarket de piese auto. Rombat este furnizorul OEM al celor de la Dacia şi al diviziei slovace a PSA Peugeot. Bistriţenii de la Rombat pregătesc şi o colaborare cu Ford Automobile Craiova, dar nu intenţionează să crească procentul de dependenţă faţă de furnizorii OEM la un nivel superior de 25 % din totalul vânzărilor.
Rombat este cel mai mare consumator privat de energie electrică din ţara noastră, având un consum anual de 20.000 MWh. Tocmai de aceea, directorii acestei companii vor să stabilească o reţea de microhidrocentrale care va costa aproximativ cinci milioane de euro în ţara noastră.
Microhidrocentralele respective vor fi construite pe câteva râuri din ţara noastră care posedă un potenţial hidroenergetic din punctul de vedere al diferenţei de nivel dintre izvor şi punctul de scurgere, nu din punctul de vedere al debitului. Proiectul va fi realizat cu ajutorul fondurilor europene, iar cererea bistriţenilor a fost depusă în urmă cu puţină vreme la organismele abilitate.Via | Rombat
Comentarii (3)