Scandalul Dieselgate are efecte vizibile inclusiv pe piața din România, în condițiile în care clienții încep să se îndepărteze de acest tip de motoare atunci când achiziționează o mașină nouă.
Astfel, cota de piață a mașinilor diesel noi vândute pe piața anul trecut de numai 35.2%, în scădere puternică de la 46.1%, procentul înregistrat în anul 2017. Aproape toți clienții care au renunțat la achiziționarea unei mașini diesel s-au îndreptat spre modele echipate cu motoare pe benzină, în condițiile în care cota de piață a acestora a crescut de la 51.8% în 2017 la 61.9% în 2018.
Concomitent, doar o mică parte dintre clienți au decis să achiziționeze o mașină cu propulsie alternativă, fie că vorbim despre un model electric sau de unul cu tehnologie hibridă. Astfel, cota de piață a vehiculelor electrificate a ajuns la 2.9%, comparativ cu nivelul de 2.1% înregistrat la finalul lui 2017.
Datele au fost furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor din România (APIA), iar cifrele dezvăluie o tendință asemănătoare cu cea de la nivelul Uniunii Europene.
Potrivit datelor preliminare dezvăluite de compania de analiză Jato, 57% dintre mașinile noi vândute în Uniunea Europeană în 2018 au fost echipate cu motoare pe benzină, în timp ce cotă de piață a modelelor noi echipate cu motoare diesel a scăzut la aproape 36%.
În schimb, cota de piață a vehiculelor electrificate este dublă comparativ cu România: 6.1%.Alte date interesante furnizate de APIA pentru piața auto din România arată că 20.5% din numărul total de unități vândute au beneficiat de un sistem de tracțiune integrală. De asemenea, cei mai mulți clienți au optat pentru mașini albe (29%), gri (23%) și albastre (17%), în timp ce nuanța de negru a fost preferată de 9% dintre clienți.
Via APIA
@fermi
ii fain si 1.7dci chiar daca nu is fan decat motor diesel german(tdi) is de acord ca trebuie pus umaru la readucerea motor diesel acolo unde ii cu adevarat locul lui
In fine, lumea o sa-si dea seama, mai ales dupa ce mai da afara Musk cateva mii de angajati.
Eu am observat in recenziile auto: ziaristii pur si simplu boicoteaza Dieselul. Daca sunteti atenti o sa constatati ca unii pur si simplu nu mai prezinta motorizarile Diesel disponibile. :) Spun doar de benzina. :D Si, evident, hibrizi, pe care suntem indemnati sa dam preturi nesimtite si sa scoatem alte sume nesimtite din buzunar cand se defecteaza. :)
În 2018 am luat o maşină nouă, pe benzină şi am vândut vechiul diesel pe care-l aveam de nou, dar care avea vina de a avea 12 ani.
Mare prostie am făcut.
Dieselul ţine cu casa, cu planeta şi cu universul, indiferent ce zic deontologii de pe-aici şi de pretutindeni!
Credeţi că scutiţi vreo roabă de poluare în oraş la un consum de 5-6l/100 km motorină, faţă de 10-11 l/100km benzină?
Nu vă obosiţi, vă spun eu: nu contribuiţi cu nimic la "salvarea planetei", posibil ca un benzinar să polueze chiar mai mult, prin prisma cantităţii duble de carburant ars!
O tara de diesel-uri (cazane nemtesti)
Va spun eu ca sunt milioane de alte cauze ca sa mori, inaintea noxelor de motor si din cauza asta nu-mi fac nici o grija.