Mașinile cu motoare diesel nu mai reprezintă un punct de atracție nici pentru clienții din România, care urmează astfel exemplul celor din statele dezvoltate ale Europei.
Potrivit unui raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) pentru primele trei luni ale anului, românii optează tot mai mult pentru mașinile cu motoare pe benzină.
Astfel, 65.8% dintre mașinile noi vândute în România în perioada ianuarie - martie 2019 au avut motoare pe benzină, în creștere de la cota de piață de 54.8% înregistrată în perioada similară a anului trecut.
În același timp, cota de piață a mașinilor diesel a scăzut puternic de la 42.9% la numai 31.1%. În plus, datele valabile doar pentru luna martie arată o scădere și mai pronunțată, în contextul în care mașinile diesel au avut doar 29.5% din piață, comparativ cu cota de 67.8% a mașinilor cu propulsie pe benzină. De asemenea, declinul este unul puternic și comparativ cu datele valabile pentru anul 2018, când 62% dintre mașinile noi vândute în România au avut motoare pe benzină, în timp propulsia diesel a scăzut la 35%.
În acest context, doar o mică parte dintre clienți au migrat spre achiziționarea de mașini electrice și hibride, întrucât cota de piață a acestora a ajuns la 3.1% la nivelul primelor trei luni ale anului, în creștere de la 2.2%.
APIA a publicat și alte statistici interesante pentru primele trei luni ale anului.
Astfel, 72% dintre mașinile vândute în România în acest interval au fost achiziționate de persoane juridice, în timp ce numai 28% au fost cumpărate de persoane fizice, în scădere de la cota de 30% înregistrată în ianuarie - martie 2018. De asemenea, 22.3% dintre mașinile vândute au avut sistem de tracțiune integrală.În funcție de culoarea preferată, românii preferă în continuare alb (27.8%) și gri (25.3%), în timp ce albastru (16.5%) a avut o cotă de piață mai mare decât negru (11.1%).
De asemenea, APIA menționează că 25.8% dintre mașinile noi au provenit din România, în timp ce 21.9% au avut ca țară de export Germania. Cehia ocupă locul trei cu 10.9% datorită mărcii Skoda, în timp ce pe locurile următoare sunt Turcia (9.1%) și Spania (7.5%).
Via APIA
nu inteleg de ce se cumpara culoarea alba? se cred politisti sau mirese?