Valoarea ecotichetului Rabla Plus a scăzut la circa 5.000 de euro, iar acest lucru se vede. Românii au început să se îndepărteze tot mai mult de mașinile pur electrice, în contextul în care vânzările au scăzut cu 35% în perioada ianuarie-august.
Dacă luăm în calcul doar luna august, vânzările au scăzut cu 70%, potrivit celor de la Profit.
Ca răspuns, autoritățile se gândesc să crească din nou valoarea tichetului Rabla Plus din 2025. Declarația îi aparține ministrului Mediului, Mircea Fechet.
"Decizia de a diminua cuantumul tichetului pentru Rabla Plus este o decizie care aparține Ministerului Finanțelor Publice. Noi am propus încă de atunci o valoare superioară pragului pe care îl avem astăzi, respectiv de 5.000 de euro, și sunt convins că, după ce vom trage linie la sfârșitul anului anului și vom vedea în ce măsură diminuarea acestui voucher a afectat vânzarea de mașini electrice în România, sunt convins că pentru anul 2025 acest prag va fi ajustat în consecință," a spus Fechet.
Constructorii de automobile au luat propriile măsuri atunci când a scăzut valoarea ecotichetului Rabla Plus.
Spre exemplu, Dacia a redus prețului modelului Spring, dar dotările nu sunt la fel de atractive ca înainte.via Profit
Românii fug de MULTIPLELE PROBLEME SI INCONVENIENTE GENERATE de masinile electrice.
E firesc pan' la urma, natura umană.
Romanii cumpara 2/3 sh din afara.
Ce sa mai vorbim.
Mare paguba ca vanzarile au scazut cu 35%, in conditiile in care erau Foarte mici.
E grele sa evoluezi cand nu se vrea.
Exact de creșterea cheltuielilor are nevoie bugetul (excesiv de) deficitar al României.
Poate sa crească subvenția înapoi la 10 mii euro, (cu toate că mă îndoiesc, la cum arată deficitul și cheltuielile statului), dar marea bubuiala în vânzările electricelor tot nu va veni, cine a avut bani și sta la casă si-a cam luat, sau amatori de cărucioare gen Spring, au fost convenabile cu subvenția de dinainte, pentru oraș evident, dar s-au cam terminat clienții, au rămas necivilizatii și țăranii din mediul rural care merg mai mult, au doar mașini electrice de tuns oile .
Nu înțeleg totuși de ce este panică, în fiecăre săptămână se lansează câte o marcă chinezească în România, super ieftine, chiar nu e nevoie de subvenții .
Este foarte simplu si practic. Nu e nicio inginerie si nu trebuie master in domeniu.
Daca pun taxe de 5000 euro pe an pentru posesorii de diesel si dau banii la cei cu electrice se rezolva treaba rapid.
Si poti sta linistit, ca daca un amarat de Seria 1 diesel e 50000 euro, doar un retardel ar alege asa ceva in loc sa dea 35000 pe una full electrica.
Deci doar in anumite tari au scazut vanzarile! Alea cu experienta nu au probleme din astea.
Asta da ipocrizie.
Daca luam in considerare ultimii 5 ani, vei realiza ca au crescut mult vanzarile de electrice. Ca mai scad uneori, e si normal. Ca la bursa, nu ai doar cresteri, mai apare si cate o corectie.
Dar corectia cea mai mare la piata auto e vazuta pe dieseluri. De la peste 50% cota de piata, la mai putin de 15%, asta e adevarata scadere. La electrice e o foarte mica variatie la cate s-au vandut, la dieseluri e prapad!
https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-18-3-in-august-2024-bev-market-share-down-by-almost-one-third/
Citam: The diesel car market saw a decline of 26.4%, resulting in a 11.2% share of the market last August. Double-digit decreases were observed in almost all European markets."
11.2% market share in August e un dezastru daca ne gandim ce au fost dieselurile odata.
Pe partea cealalta: "In August, battery-electric cars accounted for 14.4% of the EU car market".
Deci cum zicea cineva: daca esti mai slab la matematica si mai conduci si un cotet, mai bine nu mai faci comentarii ca sa dovedesti ca esti prost.
Electric market share este mai mare decat diesel market share, oricare ar fi cresterea sau scaderea!
Numarul conteaza, nu procentul.
Mai ales ca am avut tangenta cu specimene retardate care nu stiu cum functioneaza un PHEV.
Aia cate sicaneaza in trafic, sar la bataie, parcheaza unde vor, intra pe pistele de schi si pe nisip cu troacele, crezi ca au mai multi neuroni?
Voi nu merotati electrice pentru ca nu ati coborat inca din copac.
https://observatornews.ro/eveniment/clasamentul-tarilor-din-europa-in-functie-de-cati-kilometri-conduc-anual-soferii-594536.html
Deci romanii conduc cel mai putin ca numar de km. Olandezii conduc cel mai mult.
Romanii stau cel mai mult in trafic (preferabil cu o masina care sa nu imputa), olandezii au cea mai buna infrastructura pentru incarcat masinile electrice.
Oare cum o fi mai bine si cine ar trebui sa isi dea cu parerea???
Ia cautati pe net cifrele de vanzari la olandezi sa vedeti ce cumpara ei.
Hai ca va ajut (vanzari INCLUSIV August 2024):
1. Kia - 25001 bucati;
2. Volvo - 22363 bucati;
3. Toyota - 20646 bucati;
4. Tesla - 16174 bucati;
5. Hyundai - 14417 bucati;
Si altii....
Cele mai vandute modele:
1. Tesla Model Y - 9972;
2. Kia Niro - 8581;
3. Volvo EX30 - 7198;
4. Tesla model 3 - 6031;
5. Volvo XC40 - 6013
Si altele...
Deci daca romanii conduc cel mai putin si stau cel mai mult in trafic, dar nu prefera electricele, iar olandezii conduc cel mai mult, dar nu au probleme cu autonomia si le cumpara, atunci ceva e putred tare prin capul romanasilor.
Acolo unde sunt multi limitati, dar se cred experti, e rau tare.
Puneti mana si cititi baieti.
Olandezii conduc cel mai mult si nu vad nici in top marci si nici pe modele vreo marca germana.
Dar vad Tesla, vad Volvo ce voua va pute.
Sunteti toti niste inteligenti de aia stati in trafic.
Voi nu aveti nici de unele si stati ca prostii in trafic.
Oricum faceti voi tot nu iesiti bine ca sunteti prea cocalari.
Si cu troacele obosite diesel de la germani si fara piste de biciclete.