Potrivit celui mai recent studiu de piață, realizat de compania Lektri.Co, în intervalul ianuarie-aprilie 2024, în România au fost înmatriculate 4.962 de mașini electrice, dintre care 276 vehicule comerciale ușoare LCV.
În prima lună din 2024, vânzările de mașini electrice au fost cu 60% mai multe comparativ cu ianuarie 2023. În februarie a existat de asemenea o creștere, de 17% față de aceeași lună a anului trecut, iar luna martie a adus o scădere de 25%.
În aprilie, vânzările de mașini cu zero emisii și-au revenit, înregistrând o creștere de 1.7% față de aprilie 2023.
La ora actuală, pe drumurile din România circulă 45.248 de mașini cu zero emisii. Cu 17.350 de exemplare înmatriculate (1.490 de unități în primele 4 luni din 2024), Dacia Spring rămâne modelul electric preferat al românilor.
Pe locurile 2 și 3 regăsim modelele Tesla Model 3 și Tesla Model Y (59 unități). Renault Megane E-Tech Electric a fost cât pe ce să urce pe ultima treaptă a podiumului, fiind înmatriculate 53 de unități.
via G4Media
https://modernbuyer.ro/studiu-gfk-in-2023-puterea-medie-de-cumparare-a-europenilor-este-de-17-688-de-euro-a-romanilor-este-de-7-738-de-euro/
Asta denota ca suntem mult sub nivelul tarilor evoluate.
Si avand in vedere cat de bine ies hotii dupa cotare, nu ma mira ca importam troacele si rebuturile altora, in timp ce ei prospera.
https://autovista24.autovistagroup.com/news/dramatic-end-to-2023-for-dutch-ev-market/#:~:text=BEVs%20alone%20accounted%20for%2042,the%20EV%20market%20in%202023.
Fiecare marca se orienteaza catre un public tinta:
Avem Toyota cu Lexus, exista Hyundai, Kia, Volvo care prind bine in tarile evoluate.
Si avem BMW, Mercedes, VAG care prind bine la trening, slapi si sapca in cap, deci la cocalarime.
Germanii fac bani pe seama fraierilor si sunt multi si prin tarile mai evoluate.
Japonezii, coreenii si altii fac bani pe seama celor ce vor masini.
Daca ne uitam la fiabilitate, iarasi vedem Toyota, Lexus, Kia, Hyundai, Volvo peste marcile corupte care fac aliante ilegale, mint si umbla cu mizerii.
Deci exista pentru fiecare om o marca, asa cum exista si partide pentru cei ce vor sa fure si sa fie furati.
La fel ca si cu vaccinul COVID...
Oamenii mor pe capete din cauza acestuia dar unii tot s ar vaccina...
Mai ales ca in loc sa repare prostiile facute in trecut, ei tot investesc in troace.
Ce dreq de știri citesc?… or fi de pe alta planetă ;)
PS Toyota este o alegere bună și da sunt fiabili… la ei minciuna este acceptabilă ca au fost bombardați cu bombă atomică și sunt consecințe.
https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-domina-topul-investitiilor-in-cercetare-si-dezvoltare-la-nivel-54044.html
Si eu abia astept articolul cu cele 65 miliarde alocate, "to keep our combustion cars competitive" si restul de 130 miliarde (O SUTA TREIZECI) pentru "electrification and digitalization."
Atunci as vrea sa ii vad pe toti vitejii care fac liniute si dau talpa cat rezista.
Ca asa nu prea le pasa la cocalari ce lasa in urma, ca nu miros ei ce scot troacele lor pe teava.
Tare bine ar fi ca toata putoarea si galagia sa fie trimise inauntru.
Poate asa am scapa si noi de cocalarii tari in gura pe aici.
Vezi? Genul asta de abordare de kkt si interventii aiurea te fac sa raspunzi cu aceeasi moneda, desi stiu ca n-ar trebui. Dar atitudinea asta mizerabila nu poate ramane netaxata. Uitati-va ce fel de apucaturi au fanaticii electroli. Si asta DE FIECARE DATA.
@dan_grc: ca si posesor de XC90 T8 din 2016 pot garanta ca e foarte fiabila. O masina excelenta, mult peste marcile corupte germane. Am condus BMW, Audi, Mercedes si nu imi voi lua niciodata. E al patrulea Volvo si nu m-a dezamagit niciunul pana acum.
Am cunoscut insa specimene cu BMW care dau spaga la verificarile tehnice ca sa iasa BMW fara probleme... Fac asa de vreo 5 ani si daca ne luam dupa astfel de rapoarte, da sunt fiabile BMW, ca le reparati la coltul blocului (nu sunt inregistrate reparatiile in niciun sistem), iar service nu va permiteti la reprezentanta, ca e prea scump, deci apelati la un baiat care stie ce face si e mult mai ieftin. Voi va luati masini ca sa pareti smecheri si cu bani.
Cand cocalarii nu vor mai da bani la mecanicii corupti ca sa treaca toate troacele ca masini bune si fara probleme, facem si un raport real de fiabilitate.
Pana atunci, voi cei cu troacele BMW sunteti niste pericole publice pentru ca nu aveti bani de masini si nici de intretinere.
Vorba unui controlor de cotoare: e plin OLX ul de ele. Si as adauga io...si ofertele nu fac prea multi purici.
La fel a fost si in 2013, 2014....cred ca pe vremea cand luai tu BMW din 2011, nu stiai asta.
Per total costul reparatiilor DECLARATE la Volvo e sigur sub BMW, deci sta mai bine clar. Ca si intretinere e iarasi mai ieftin.
Dar nu are rost sa schimbam mentalitatea meltenilor... Ce sa ceri la cocalarime?
Nu poti face lumina unde sunt limite.
Mergeti cu ce aveti, ca e bine asa.
https://youtu.be/H6S_iAbyHAI?si=P_f2cVmY35phTHIR
Si fiabilitate.... Conteaza mult si soferii. Cei ce iau BMW sunt cocalari si nu au bani de anvelope, service, mentenanta si conduc ca prostii, deci uzura mare.
E normal si logic ca BMW sa fie mai putin fiabil ca Volvo. Vorbim de masini "sportive" Vs masini de familie, cocalarime vs oameni care aleg altceva si isi permit masinile. Nu iau sh si le repara pe unde pot, iau noi si merg la service. Deci e diferenta si la rapoarte de fiabilitate. Daca ai o troaca si iti e rusine sa recunosti, daca nu iti permiti service si reparatii la o reprezentanta, atunci normal ca ies BMW mai bune, ca nici nu sunt inregistrate reparatiile.
Logic??? Sau e grele cu logica la BMW???
BMW schimba ulei la groapa de gunoi si face reparatii la coltul blocului, deci vorbim iarasi de 2 marci total opuse: unii care isi permit masinile sik altii care vor doar sa para smecheri.
Cand ai masina evaluata la 1000 euro, dai spaga sa treci verificarile tehnice si apoi bagi in ea 2000 euro ca sa poti circula cat de cat cu troaca BMW 2.0 diesel, atunci clar ceva nu functioneaza la mansarda.
Dupa care ii dai inainte ca o hodoroaga cu aceleasi argumente de 2 lei - Sarakilor care nu va permiteti blablabla.
Desi nu merita, totusi ma incumet sa explic povestea veche cu "spaga la rar". Nu e vina "cocalarilor" pe care ii dispretuiesti ca statul roman nu-si face treaba. Ca e corupt pana-n cele mai mici functii si pozitii aparent neinsemnate. Am spus-o si-o s-o tot repet: nu suntem noi mai rai decat altii. Daca in Germania s-ar putea trece inspectia tehnica pe spaga, te asigur ca ar fi la fel ca in Romania. Germanii ar fi "pericole publice cu troace BMW". Si apropo, am vazut rable in germania ceva de speriat. Masini vechi de 20 de ani care circula pe sosele fara nicio problema. Te pomenesti ca si aia sunt "sarakii" precum cocalarii de care iti bati joc cu superioritate. Stiu stiu, o sa spui ca alea-s verificate si in perfecta stare de functionare. Poate e asa, desi m-as mira, sincer sa fiu...
Cat despre Volvo, din pacate nu mai e masina care era inainte s-o preia chinezii. Intamplarea face ca am un amic care are una luata cu 0 km din germania. Nu are decat putin peste 100 k de km, a mers aproape exclusiv pe autostrada. Are niste probleme uriase cu ea. L-a lasat de vreo 5 ori deja pe drum (face drumuri germania-romania). Ultima oara l-a lasat in urma cu o luna dupa ce a stat saptamani intregi in service. Calatoreste singur de cele mai multe ori, masina nu e fortata. Nu poti lua un caz si sa tragi concluzii, insa se pare ca sunt foarte multi cu probleme mari cu Volvo asa cum spune si dan.
https://youtu.be/KsWkAMOhS6o?si=U24oTvlJdOVihG13
Faceti toti cu BMW-urile ca el si vom fi si noi mai siguri pe sosele.
I-auzi cica sunt masini fiabile.
Hai baieti, bagati cu fiabilitate.
O intrebare pentru un prieten: daunele astea totale sunt inlocuite cu masini noi? Ca asa se explica si numarul mare de vanzari la BMW.
Unele baterii sunt mai prietenoase cu mediul decât altele, de exemplu cele pe bază de sodiu.
In fine, sa compari bateriile cu mașinile termice e culmea ipocriziei. Pe durata de viata o termică înghite sute de litri de ulei și transformă tone de hidrocarburi în căldură și dioxid de carbon, pe lângă alte noxe, unele cancerigene.
"Genul asta de abordare de kkt si interventii aiurea te fac sa raspunzi cu aceeasi moneda, desi stiu ca n-ar trebui. Dar atitudinea asta mizerabila nu poate ramane netaxata. Uitati-va ce fel de apucaturi au fanaticii electroli"
Asta e atât de ironic încât orice aș adauga n-ar face decât să se diminueze efectul.
Fiabilitate Maxima!
Ca la aia nu exista cocalari!
Si asta spune cam totul...
Ei vor si la Romani e contra. Nu poti evolua cu alde dan_grc, ca ei ne trag la vale.
Cand sunt atatia retarzi cu BMW-urile pe drumuri si mor ca prostii, dar ei tot cred ca e super masina, atunci merita ce patesc si sa speram ca mor doar ei si nu omoara pe altii.
Cat despre Volvo, nu am avut probleme cu masinile asa ca nu pot discuta.
Ca a avut un prieten si stiu ca nu conduce si ca e una si alta....
Abureli din astea am tot auzit. Experti care isi dau cu parerea din ochi sau audio despre o masina iarasi sunt multi.
https://youtu.be/x4vdP3O_5oo?feature=shared
Voi mai intai trebuie sa intelegeti cum se conduc masinile, apoi sa trecem la alte capitole.
Deocamdata toti prostii iau BMW, asta e sigur.
Iar Volvo nu este o marcă fiabila, nu păcălești pe nimeni, este sub Bmw, în condițiile în care au renunțat la multe motorizări, mai au două motoare și alea cu probleme, plus electronica păguboase , știi pe cineva care nu are probleme cu Volvo ? Evident, toată lumea știe, dar e vorba de statistici, nu ?
Ia spune, ce actual visezi sa iei peste 15 ani când îl arunca alții?
Nu se poate, asta e brand care stie sa faca reclama la accidente mai multe si majore, nu doar o portiera indoita sau o bata. Ori mor oamenii, ori nu, adica sa fie clara treaba. Si vorba aia, o dauna totala la germani poate ajunge oricand BMW aproape nou la romani.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/romania-masini-facute-din-doua-bucati-reconstruiesc-dauna-totala-18753434
https://www.g4media.ro/mafia-epavelor-auto-sute-de-masini-cu-dauna-totala-sunt-reparate-si-vandute-ca-impecabile.html
Citam:
"Numai anul trecut, platforma online de verificare a istoricului auto a identificat 13 maşini BMW X6 care au fost cât pe ce să fie cumpărate de români. În ceea ce priveşte repararea celei mai mari daune, aceasta a fost depistată la un Mercedes, model Benz S63 AMG 4 MATIC din anul 2017. Costul reparaţiei a fost de 100.000 euro! Maşina era prezentată ca fiind… „impecabilă”.
Si astea sunt putine verificate, pentru ca in realitate sunt milioane peste tot.
Cand vede lumea ce viteza prind, se si duc sa cumpere. Ce rezulta dupa aia, e problema clientilor, BMW si-a facut treaba si a prostit pe cine trebuie cu reclama la viteza si condus sportiv.
Eu cand vad atatea accidente cu BMW, ma mir ca lumea inca mai ia masinile astea asa proaste si instabile.
Sunt pline forumurile cu probleme la noile BMW-uri.
In trecut Toyota, Lexus, Honda aveau putine si bune.
Volvo a avut 2.4 litri, 5 cilindri excellent.
Si BMW a avut cateva bune, dar nu mai are...
Volvo este mult mai fiabil decat BMW.
Tu incerci sa ii pacalesti pe altii asa cum si tu esti pacalit de samsari.
Cele mai bune afaceri cu sh le fac samsarii cu masinile germane pentru ca exista multi prosti care iau orice.
Tu nici accidente mortale cu BMW-urile nu le crezi, deci nu are rost sa iti explic ce marca este si de ce e amendata continuu pentru minciuni, nechemari in service la timp pentru recall, politisti morti pentru ca au luat foc troacele BMW.
Apropos, in UK au inlocuit BMW cu Volvo politistii:))
https://cardealermagazine.co.uk/publish/bmw-halts-the-sale-of-all-police-cars-to-forces-in-the-uk-with-immediate-effect/277526#:~:text=Forces%20are%20now%20swapping%20to,customers%2C%27%20the%20officer%20added.
In realitate au mintit ca de fapt fac mai multi bani vanzand la particulari.
O alta minciuna BMW.
https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2023/01/20/bmw-specialist-sales-to-police-ended-after-pc-death
Daca problema era cunoscuta, de ce BMW nu a luat masuri?
De ce au asteptat sa moara un om?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6761995/BMW-death-traps-250-000-cars-Britain-risk-bursting-flames.html
https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1949003
Cica au probleme mari astea noi...
Ia vezi daca Volvo se plange de ele.
https://www.valerolaw.com/news/2022/2/11/bmw-hybrid-battery-recall
Ce a fost si ce minte ca e BMW acum.
1. BMW nu are ce discuta cu Volvo. Din niciun punct de vedere. Nu are rost sa explicam, pur si simplu sunt din lumi diferite. BMW sunt masini premium dorite cel mai tare de cei care nu si le permit si striga ca-s acri strugurii. 2. Pentru mine Volvo a murit cand a inceput cu prostiile cu limitat viteza maxima la 170 parca si cand a fost luata de chinezi. De cand e marca chinezeasca practic orice individ care are putin habar de masini nu mai e interesat de vreun Volvo. 3. Zacusca din capul unora e graitoare: nu are nimic BMW ca brand cu descreieratii de la noi si de aiurea care fac accidente la volanul unor BMWuri. In Germania sunt turci si arabi care au aceleasi apucaturi ca unii descreierati de la noi. Multi care si-au scos nasul din tara si au impresia ca la noi sunt adunati toti prostii din lume. Desi, cand citesc unele comentarii cumva imi vine sa le dau dreptate :) 4. Andreea, asa e, sa compari bateriile cu masinile termice e o greseala pentru ca masinile cu baterii sunt o catastrofa pentru mediu si aici ma gandesc doar la procesul de fabricatie. Nici nu ma gandesc la reciclare si la pericolul public care sunt electrocaZnicele (risc de incendii si prajit naivi care-au dat zeci de mii pe ele).
https://koreajoongangdaily.joins.com/news/2024-03-20/business/industry/Hyundai-Ford-BMW-fined-billions-for-violating-safety-standards/2006916
https://www.detroitnews.com/story/business/autos/foreign/2018/12/24/bmw-faces-criminal-probe-south-korea-engine-fires/38791673/
Criminal probes???
Vino si tu cu probe ca Volvo nu a facut recall la timp, sau ca a folosit software ilegal, sau cu reclame interzise pentru promovat condus agresiv.
Mi se pare ca faci reclama la o marca mincinoasa si cu multe probleme ascunse. Cand ascunzi problemele si minti, nu insemana ca nu ai probleme...doar ca prostesti o anumita categorie de persoane.
https://www.everlance.com/blog/10-highest-mileage-vehicles
Istoria ne arata ca BMW nu a fost niciodata o marca fiabila si nici nu poate fi.
Deci daca limita de viteza e 130 km/h in cele mai multe tari, atunci nu vad nicio problema cu limita se 180 km/h.
2 faptul ca Volvo a fost cumparati de chinezi are si explicatia buna: au vrut tehnologia si siguranta lor. De admirat ca dupa ce Geely a cumparat Volvo prin 2010, au scos noile generatii de motoare si noile XC90 si restul care sunt niste masini foarte reusite.
Deci sa iti dai cu parerea ca Volvo e chinezarie cand multe Volvo sunt produse in Suedia si Belgia pentru piata europeana, e iarasi dovada de limita si necunoastere.
Dar iti dau dreptate: nu se pot compara marcile pentru ca nici clientii nu se pot compara. Vor altceva unii si altii.
Drept dovada si asocierea cu chinezariile...atata stiti voi, ce sa va dovedim altceva.
Veniti si voi cu niste amenzi luate de Volvo pentru minciuni, dupa ce au fost luate de chinezi? Ca la BMW am vazut cum sta treaba si de ce: prostit poporul cu televizorul.
https://www.automarket.ro/stiri/volvo-spune-adio-motorului-diesel-xc90-este-ultimul-model-cu-acest-motor-117483.html
Pentru cei limitati care nu stiu sa citeasca:
"Volvo a produs oficial ultimul său motor diesel la uzina de la Torslanda din Suedia." Suedia deci!
https://www.nbcwashington.com/news/national-international/bmw-recalls-vehicles-for-3rd-time-due-to-engine-fire-risk/2994749/
Deci si astea termice iau foc tare...
https://thomasjhenrylaw.com/blog/audi-recalls-1-2-million-vehicles-fire-hazard/
https://www.brusselstimes.com/200502/mercedes-benz-recalls-hundreds-of-thousands-of-cars-due-to-fire-risk
Deci astea electrice iau foc si celelalte nu?
Daca cu bateriile sunt probleme, ce facem cu scurgerile de ulei si schimburile de ulei la fiecare service? Ce facem cu nozele masinilor termice care merg cate 500000 km??? Ne facem ca nu exista, ca nu se vad???
Dar ciumpalacii se tem de baterii :))
Impocrizie dusă la extrem.