Skoda este unul dintre constructorii care a reușit să aibă o carieră interesantă în sporturile cu motor. Dacă în urmă cu mulți ani admiram Skoda Octavia WRC pe traseele de macadam din Mondialul de Raliuri, astăzi aplaudăm fiecare trecere a piloților care se află la comenzile unui Fabia cu specificație R5. Și sunt mulți la număr, pentru că Skoda a livrat aproape 280 de astfel de exemplare.
Istoria Skoda în motorsport nu este strâns legată doar de Fabia și Octavia, cehii reușind ca în trecut să impresioneze mulțumită modelelor precum 130 RS, 130 LR sau Felicia Kit Car. Iar experiența acumulată în motorsport a dus la nașterea unor versiuni de performanță pentru modelele de serie.
Record pe Nurburgring
Cererea în creștere a SUV-urilor i-a determinat pe oficialii Skoda să ofere produse din ce în ce mai variate în acest segment, iar Kodiaq RS este unul dintre ele. Descris drept primul SUV de performanță al mărcii din Mlada Boleslav, Kodiaq RS a venit pe piață cu o steluță interesantă în dreptul numelui: cel mai rapid SUV cu șapte locuri de pe circuitul de la Nurburgring.
Modelul a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris din 2018, însă recordul a fost stabilit cu patru luni înaintea acestui eveniment. La volanul SUV-ului de performanță s-a aflat Sabine Schmitz, pilot feminin cu o carieră impresionantă în motorsport. Cei 20.8 kilometri ai circuitului german au fost parcurși în 9 minute 29 de secunde și 84 de zecimi.
Și cu un astfel de CV, Skoda Kodiaq RS a intrat pe lista celor șapte modele cu care vom vizita cele mai frumoase drumuri din România în cadrul proiectului #RomanianRoads by Michelin.
Cel mai potent diesel din ofertă pentru cel mai sportiv SUV din portofoliu
Skoda Kodiaq RS este disponibil doar alături de o motorizare diesel: 2.0 litri BiTDI.
Propulsorul diesel dezvoltă 240 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 500 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Standard, SUV-ul producătorul din Mlada Boleslav este echipat cu o transmisie automată cu șapte rapoarte DSG și cu un sistem de tracțiune integrală.În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 7.0 secunde (6.9 secunde pentru varianta cu 5 locuri), în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 221 km/h (220 km/h în cazul versiunii cu 5 locuri). Tot standard, Kodiaq RS va fi echipat cu pachetul Dynamic Chassis Control și cu tehnologia Dynamic Sound Boost (premieră în gama Skoda). Aceast din urmă folosește datele oferite de sistemele mașinii pentru a modificat sunetul produs de motor în funcție de modul de rulare selectat.
Dynamic Mode Select este numele sistemului care permite alegerea modului de rulare, iar pentru Kodiaq RS, cehii au pregătit următoarele opțiuni: Snow (sperăm să nu fie cazul în #RomanianRoads by Michelin), Eco, Comfort, Normal, Sport și Individual. În funcție de alegerea făcută, motorul, transmisia, direcția și amortizoarele adaptive vor funcționa după alți parametri.
Pentru a putea controla cu precizie noul Kodiaq RS, Skoda a pregătit un sistem de frânare mai bun cu discuri cu diametrul de 340 de mm pe puntea față, respectiv 310 mm pe puntea spate. Discurile mai generoase și etrierele roșii se "ascund" acum în spatele noilor jante de 20 de inch Xtreme.
Mici ajustări exterioare și un interior cu accente sportive
Nu este prea dificil să deosebești Kodiaq RS de versiunile "civile" ale SUV-ului ceh. La nivel estetic, varianta de performanță iese în evidență mulțumită unei grile cu efect 3D, dar și datorită spoilerelor ceva mai agresive. Farurile adaptive cu LED, stopurile cu LED, difuzorul spate și cele două terminații ale sistemului de evacuare completează pachetul estetic creionat de cehi.
Odată cu lansarea lui Kodiaq RS, Skoda a introdus și noul logo "RS", detaliu care de aici înainte va fi utilizat și pe viitoarele modele din gama de performanță.
La interior, cehii au pregătit o ambianță caldă, dar cu mici tușe de sportivitate.
Pe șezutul și pe spătarele scaunelor sport, designerii de interior au ales Alacantara, iar ca lucrurile să fie puțin mai interesante, ața cu care sunt cusute are culoarea roșie. Aceeași nuanță se află atât pe volanul sport, cât și pe selectorul treptelor de viteză.Inserțiile care imită textura fibrei de carbon și plafonul negru completează imaginea generală a interiorului. În spatele volanului sport teșit în zona inferioară se află instrumentarul digital de bord Virtual Cockpit care acum poate fi configurat într-o versiune Sport. Tema specială propusă de cehi scoate în evidență viteza de deplasare și turometrul virtual.
Mai mult, Kodiaq RS va fi una dintre cele mai practice mașini din #RomanianRoads by Michelin și nu doar prin cei 520 de litri oferiți de portbagajul SUV-ului (530 de litri oferă versiunea cu 5 locuri), ci și mulțumită soluțiilor inteligente grupate sub pachetul Simply Clever.
Skoda Kodiaq RS este cel mai tânăr model din caravana acestui proiect și o să aibă multe de dovedit, însă ne așteptăm ca singurul SUV prezent în #RomanianRoads by Michelin să se achite cu brio de sarcinile pregătite.
#RomanianRoads este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Michelin
Alimentat cu:
Rompetrol efix
Conectat de:
Orange
Comentarii (0)