Producătorul francez de anvelope Michelin are o istorie care a început în 1889 cu producția pneurilor dedicate bicicletelor. De-a lungul timpului, portofoliul francezilor a crescut, iar astăzi, Michelin oferă o gamă variată de produse pentru toate tipurile de vehicule.
Michelin este prezent și pe piața din România, nu doar cu o rețea comercială, ci și cu o rețea de producție alcătuită din trei uzine. În 2001, Michelin a achiziționat fabrica Victoria de la Florești și uzina Zalău Anvelope. Astăzi, în cele două unități sunt produse anvelope sub diverse brand-uri (Michelin, BF Goodrich, Kormoran, Kleber, Taurus și Riken).
Pneurile produse de angajații celor două uzine sunt exportate în statele din Europa, America de Nord și Asia. În 2003, Michelin a construit uzina Zalău Cord care furnizează cord metalic (unul dintre componentele importante ale carcasei anvelopei) uzinelor din cadrul grupului francez.
Orice utilizator are dreptul la anvelope sigure de la primul până la ultimul kilometru, aceasta este una dintre noile filozofii adoptate de producătorul francez în cadrul demersului cunoscut sub numele de Long Lasting Performance (LLP, Performanță de lungă durată).
În acest moment, nu există o legislație clară care să interzică comercializarea anvelopelor a căror performanță în ceea ce privește distanța de frânare se deteriorează puternic pe măsură ce sunt rulate.
Iar acest lucru îi poate determina pe utilizatori să își schimbe anvelopele înainte ca acestea să atingă limita legală de uzură (1.6 milimetri în cazul anvelopelor de vară).De aceea, Michelin susține implementarea unei reglementări care să răspundă principalelor preocupări legate de siguranța rutieră, puterea de cumpărare a consumatorilor și, bineînțeles, protecția mediului.
Michelin susține introducerea testelor dedicate testării anvelopelor noi și pentru anvelopele uzate
În acest moment, atât clienții, cât și producătorii își concentrează atenția pe testele realizate cu anvelope noi. Dar imediat ce pneul a fost montat pe mașină, acesta începe să se uzeze, iar performanțele sale se modifică. Spre exemplu, frânarea pe carosabil uscat și valorile de consum se vor îmbunătăți odată cu creșterea uzurii. În schimb, performanțele pe carosabil ud se vor degrada în timp.
Iar obiectivul Michelin este să se asigure că fiecare utilizator are informații relevante despre performanța anvelopelor pe care le folosește pe toată durata de viață a acestora. Altfel spus, Michelin susține introducerea unor teste dedicate anvelopelor uzate.
În luna martie a anului curent, instituțiile europene au introdus în viitoarele reglementări și principiul unui test pentru anvelope uzate care ar trebui să fie adoptat în toamna acestui an. A fost constituit un grup de lucru pentru a defini procedurile de testare, anvelopele de referință și pragurile care ar trebui respectate.
Michelin propune teste pe carosabil ud cu anvelope uzate, cu proceduri identice cu cele pentru pneuri noi.
Acest test de frânare (decelerarea vehiculului de la 80 km/h la 20 km/h pe o suprafața acoperită cu un strat de apă de un milimetru) este cel care definește în prezent pragurile reglementate în materie de siguranță pentru anvelopele noi și este recunoscut la scară largă.Prin introducerea demersului Long Lasting Performance, Michelin își dorește îmbunătățrea siguranței consumatorilor mulțumită informațiilor relevante despre performanțele anvelopelor (noi sau uzate), îmbunătățirea amprentei de mediu la nivelul întregii industrii producătoare de pneuri (economie de până la 128 de milioane de anvelope/an în Europa) și creșterea puterii de cumpărare a consumatorilor.
Ca promotor al siguranței în sectorul anvelopelor, prezența Michelin ca partener principal al proiectului #RomanianRoads a venit în mod natural.
#RomanianRoads este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Michelin
Alimentat cu:
Rompetrol efix
Conectat de:
Orange
In plus, colectia de masini e impresionanta.