Mai mulţi oficiali au declarat în ultima perioadă că speră să atragă în România un productor de componente sau de maşini electrice. Iniţial s-a vehiculat că pe listă se află inclusiv Tesla Motors, însă ultimele informaţii arată că, în realitate, constructorul în cauză este Ford, care deţine deja o fabrică în România, la Craiova, pe care a preluat-o în 2007.
Potrivit unor surse oficiale citate de publicaţia Profit, ideea autorităţilor este ca Ford să mărească producţia de motoare a fabricii şi să implementeze schimbările necesare pentru ca, la un moment dat, să poată producă în România maşini electrice.
România speră să convingă Ford să adopte acest plan ca urmare a faptului că acordurile semnate între cele două părţi prevăd ca americanii să producă 810.000 de maşini şi 1.5 milioane de motoare până la sfârşitul anului 2017, obiective care nu pot fi însă atinse din cauza producţiei scăzute a modelului B-Max. Nerespectarea acordului ar obliga Ford să restituie o serie de ajutoare de stat acordate de România, însă oficialii speră să încurajeze creşterea de producţie în locul primii unor sume de bani."Conducerea Ford doreşte să evite reducerea ajutorului de stat, urmând să compenseze scăderea producţiei de automobile cu creşterea volumului de motoare fabricate la Craiova. România va încuraja Ford să dezvolte anumite capacităţi de producţie destinate automobilelor electrice, în ideea că, în viitorul apropiat, la fabrica de la Craiova să se şi producă astfel de maşini", au precizat surse oficiale.
Propunerea va fi făcută de premierul Dacian Ciolos în cadrul unei întâlniri pe care o va avea cu preşedintele Ford, Mark Fields, în cadrul unei vizite pe care o efectuează în această perioadă în Statele Unite. De asemenea, statul va promite realizarea autostrăzii Craiova - Piteşti şi a unor centuri ocolitoare la Slatina şi Balş.
Pe de altă parte, Ford a anunţat deja că va produce şi modelul EcoSport în România începând din toamna anului 2017.
Via Profit
Daca vor sa o ia de la "0" se pot duce in Africa de Nord, efortul este acelaşi dar costa mai puțin forța de munca