România vrea investiții de peste 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră, în 2024

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 21.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, țara noastră vrea să investească peste 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră, în 2024.

Infrastructura rutieră din țara noastră mai trebuie, fără îndoială, îmbunătățită. Dar, lucrurile arată mult mai bine decât o făceau în urmă cu câțiva ani.

Anul trecut, România a depășit pragul simbolic de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres, dat în trafic, au fost deschise foarte multe șantiere pe infrastructură rutieră, iar în prezent se lucrează la circa 800 de kilometri de autostradă și drum expres, transmit cei de la Profit.ro.

Lucrările vor continua și în 2024, un an în care România intenționează să investească 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră, susține secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu.

"Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani," susține Scrioșteanu.

Totodată, acesta a punctat și faptul că, în 2019 erau cheltuiți circa 2.8 miliarde de lei pentru infrastructura rutieră, iar în 2023 această cifră a crescut la 12.5 miliarde de lei.

via Profit.ro

Comentarii (10)

  • Catalin
    Susține, declară.... Nu îl doare gura, mai concret de ce se face kilometrul de autostradă cu 15-20 milioane euro? Sper sa fiu pe aproape
    1 1
  • spaclu lu manole
    Pana nu rezolva Valea Prahovei, e degeaba. Vara e jale in timpul zilei. Mi se pare inexplicabil sa nu faci nimic pe cea mai aglomerata ruta din tara.
    3 1
  • Catalin
    Ștergem mesaje,Automarket? Sau se spune acum "filtram conținutul"?
    2 0
  • Catalin
    Cu scuze pt ultimul mesaj, acum am observat ca s_a încărcat și primul
    0 0
  • Banditos
    @spaclu

    tocmai am vazut pe YT o filmare de 30min cu viitoarea autostrada a Moldovei....mi se pare ca lucrurile se misca
    3 0
  • Lucian
    Oare cand vom vedea asa ceva si in cealalta infrastructura de baza a unei tari: in invatamant si in sanatate. Miliarde investite anual in gradinite, scoli, licee, campusuri universitare noi. Miliarde investite anual in spitale, policlinici noi.

    La ce folos drumuri bune, daca cetatenii sunt bolnavi si needucati?
    3 1
  • @Lucian
    Pentru ca majoritatea nu vad mai departe de urmatorul mic si de berea pe care le-or ingurgita satisfacuti dupa ce-au stat 4 ore in trafic la Comarnic. Ai mai sus un exemplu de gandire la "spaclu" pentru care Autostrada pe Valea Prahovei e cea mai importanta lucrare pentru Romania. Nu exista alte prioritati cum ar fi dezvoltarea de parcuri industriale, terminale portuare, infrastructura feroviara, scoli, spitale si in general tot ce nu tine de nevoia lui imediata. Nu, doar autostrada catre urmatoarea vacanta conteaza. Si nu conteaza ca Romania traiesti din imprumuturi, mananca si se imbraca din import si tinerii sunt incurajati sa plece in strainatate sa livreze colete si sa spele masini. Nu conteaza nimic, micii sa curga si berea sa sfaraie si evident multa Slava ca asa-i ordinul.
    3 0
  • spaclu lu manole
    Cintezoilor, v-ati gandit ca poate sunt localnici care au nevoie de drumul ala si trebuie sa stea la coada dupa tot bucurestiu'? Ori ca poate 95% din trafic n-are nimic de-a face cu vile, mici si alti limbrici? Fiecare vede numa' cat poate si cat il duce bila. Io's de-acord cu voi ca trebuie si carte, si voua inclusiv, dar pana una alta, hai, zburati la inmultit cu voi ca vine primavara si va treziti ca va fac cintezoaiele pui cu altii.
    0 2
  • Localnicii stau la coada doar cand se muta tot bucurestiu' pe Valea Prahovei la mici si bere. Doar atunci. In rest, cand nu e sezon sau in timpul saptamanii traficul e normal. Aglomerat dar normal. As putea spune ca mai putin aglomerat decat unele portiuni din E85. Iar media de viteza e una foarte buna pentru un sector montan.
    Ca idee traficul de marfuri nu o sa se mute niciodata pe un traseu care urca la peste o mie de metri altitudine pentru ca e o uzura foarte mare pentru camioane. Traficul de marfuri merge pe Valea Oltului care chair e vale in comparatie cu Valea Prahovei.
    Deci autostrada pe Valea Prahovei e o autostrada turistica care nu prea se mai construieste pe nicaieri prin lume si care niciodata nu se justifica financiar. Unde mai pui ca ar costa vreo 5 miliarde de euro. E un moft pentru bucuresteni.
    0 0
  • spaclu lu manole
    Ai dreptate @alexutz, nu vezi roata de camion pe Valea Prahovei, toate-s pe Valea Oltului.
    Bai, mai sunteti multi pe-aici? Incep sa fiu de acord sa transfere din buget la invatamant.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru