Infrastructura rutieră din țara noastră mai trebuie, fără îndoială, îmbunătățită. Dar, lucrurile arată mult mai bine decât o făceau în urmă cu câțiva ani.
Anul trecut, România a depășit pragul simbolic de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres, dat în trafic, au fost deschise foarte multe șantiere pe infrastructură rutieră, iar în prezent se lucrează la circa 800 de kilometri de autostradă și drum expres, transmit cei de la Profit.ro.
Lucrările vor continua și în 2024, un an în care România intenționează să investească 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră, susține secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu.
"Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani," susține Scrioșteanu.
Totodată, acesta a punctat și faptul că, în 2019 erau cheltuiți circa 2.8 miliarde de lei pentru infrastructura rutieră, iar în 2023 această cifră a crescut la 12.5 miliarde de lei.
via Profit.ro
tocmai am vazut pe YT o filmare de 30min cu viitoarea autostrada a Moldovei....mi se pare ca lucrurile se misca
La ce folos drumuri bune, daca cetatenii sunt bolnavi si needucati?
Pentru ca majoritatea nu vad mai departe de urmatorul mic si de berea pe care le-or ingurgita satisfacuti dupa ce-au stat 4 ore in trafic la Comarnic. Ai mai sus un exemplu de gandire la "spaclu" pentru care Autostrada pe Valea Prahovei e cea mai importanta lucrare pentru Romania. Nu exista alte prioritati cum ar fi dezvoltarea de parcuri industriale, terminale portuare, infrastructura feroviara, scoli, spitale si in general tot ce nu tine de nevoia lui imediata. Nu, doar autostrada catre urmatoarea vacanta conteaza. Si nu conteaza ca Romania traiesti din imprumuturi, mananca si se imbraca din import si tinerii sunt incurajati sa plece in strainatate sa livreze colete si sa spele masini. Nu conteaza nimic, micii sa curga si berea sa sfaraie si evident multa Slava ca asa-i ordinul.
Ca idee traficul de marfuri nu o sa se mute niciodata pe un traseu care urca la peste o mie de metri altitudine pentru ca e o uzura foarte mare pentru camioane. Traficul de marfuri merge pe Valea Oltului care chair e vale in comparatie cu Valea Prahovei.
Deci autostrada pe Valea Prahovei e o autostrada turistica care nu prea se mai construieste pe nicaieri prin lume si care niciodata nu se justifica financiar. Unde mai pui ca ar costa vreo 5 miliarde de euro. E un moft pentru bucuresteni.
Bai, mai sunteti multi pe-aici? Incep sa fiu de acord sa transfere din buget la invatamant.