Romania va avea sosele ca in Europa in anul 2140
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de compania americana A.T. Kearney si prezentat in editia de astazi a cotidianului Gandul a relevat faptul ca Romania are o infrastructura defectuoasa, al carui nivel este unul rusinos raportat la cel mediu european. Mai exact, densitatea drumurilor in Romania este de 14 ori mai mica decat densitatea drumurilor in tarile dezvoltate din Uniunea Europeana si de patru ori mai mica decat cea a statelor din Europa de Est.
Romania are o densitate a drumurilor de 0.34 km/kilometru patrat, ceea ce inseamna ca pentru fiecare kilometru patrat de suprafata exista 340 de metri liniari de sosea. Evident, calitatea drumurilor nu a fost luata in considerare, pentru ca acestea se degradeaza de o pe o zi pe alta iar lucrarile nu reusesc sa le mentina la un nivel rezonabil decat pentru perioade scurte de timp.
Ministerul Transporturilor a contestat vehement concluziile studiului efectuat de compania A.T. Kearney, dar nu poate contesta statisticile din interiorul acestei institutii.
Americanii estimeaza ca Romania va avea drumuri la nivelul actual al Europei in circa 130-150 de ani, daca toate lucrarile merg cum trebuie si politicienii se vor tine de promisiuni. Americanii subliniaza faptul ca decalajul dintre UE si Romania in privinta calitatii infrastructurii nu a fost cauzat de lipsa de fonduri, ci de dezinteresul autoritatilor.Singura parte buna pentru Romania este legata de faptul ca investitorii straini vor fi atrasi in urmatorii ani de tara noastra si de potentialul acesteia. Acestor investitori li s-a promis o investitie de 10 miliarde de euro din partea oficialilor guvernamentali si o suma de 4.3 miliarde de euro din partea Uniunii Europene sub forma de fonduri structurale.
Oficialii Ministrerului Transporturilor si Infrastructurii considera ca studiul nu este realist pentru ca nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori, dar ia in considerare situatia drumurilor comunale si judetene. De aceea, oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sunt de parere ca acest studiu ar putea sa alunge investitorii straini care cauta si o infrastructura functionala alaturi de forta de munca ieftina.
Via | Gandul
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Noua gamă a modelului Megane E-Tech electric poate fi comandată în România. Clienții au la dispoziție nivelul de echipare Techno, dar și varianta sportivă Esprit Alpine. (02.04)
-
Vânzările de mașini noi din România au crescut cu peste 8% în martie, potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România. Totodată, Toyota și Skoda sunt pe podium în clasamentul mărcilor. (02.04)
-
Centrul de dezvoltare software înființat de BMW Group și NTT Data, la Cluj Napoca, și-a triplat deja echipa, la doar 9 luni de la înființare. Până la finalul anului, aici vor lucra peste 500 de specialiști IT. (02.04)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Deschizător de drumuri
-
Noul Renault 4 electric poate fi comandat în România: start de la 28.900 de euro
-
(P) Programul Rabla 2025: Cum să-ți schimbi mașina cu ajutorul finanțării 123Credit.ro
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Seat Ibiza facelift
Dupa mormanele de moloz de pe camp miroase puternic a Romania.
:)) Nu e realist ?!?!? hai nu ma inebunii,eu zic ca e realist pt ca studiul trece peste promisiunile NE-REALISTE ale politicienilor si ne arata exact ce situatie avem in tara.. Cat tupeu au astia frate...."nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori" :)) deci pe principiul "cum sa ne dam cu tezla'n co*ie,daca e sa ne luam dupa toate primisiunile parca anul asta trebuia sa avem cat cat??? sa va aud ??!?!? 1000 KM de sosele
Trebuie sa o recunoastem!
Ce ar fi vrut ca statul sa recunoasca adevarul?
Suntem de rasul Europei! Cred ca in curand, noi romanii o sa facem parte din continentul Africa!
Rusine nesimtitilor !
O replica bine-cunoscuta: Furau cu mai mult bun simt cei dinanintea ta!
Eu sincer as fi multumit si cu refacerea drumurilor nationale pe care le avem de la 1 la 2 benzi. Asta ar fi de-ajuns sa fluidizeze traficul si sa reduca drastic accidentele. Ca cine vrea sa mearga cu 40 la ora in spatele unui camion?