În 2020, decesele cauzate de accidentele rutiere au săzut cu 17% (în Uniunea Europeană) comparativ cu 2019, se arată în cel mai recent raport Eurostat. Această scădere este pusă pe seama restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de coronavirus.
Concret, în 2020, la nivelul UE, au fost înregistrate 18.786 de decese cauzate de accidentele rutiere. Dintre acestea, 44% au fost pasageri în autoturisme, 19% pietoni, 16% motocicliști, 10% bicicliști, iar 11% sunt trecuți în dreptul altor categorii de participanți la trafic.
România este țara din UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, raportate la un milion de locuitori (85). Pe locul doi avem Letonia (73), iar pe trei Bulgaria (67). Țara vecină, Ungaria, este pe locul 11 în acest clasament (47).
Țările cu cele mai puține decese cauzate de accidentele rutiere sunt Danemarca (27), Malta (23) și Suedia (20).
Mai trebuie menționat că media statelor din UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.
via Eurostat
Lipsa politiei pe strazi se vede in statisticile astea. Ma gandesc cat de usor s-ar putea face ordine, dau ca exemplu cateva sosele extrem de pericloase: Cluj-Dej sau Iasi-Bucuresti. O masina de politie neinscriptionata care sa filmeze pe tampitii care forteaza depasiri sau merg cu 100 in localitate. 6 luni de munca si de amenzi si s-ar duce vestea, ar fi ca in vremurile in care aveam camere fixe si nu mureau atatia.
A fost liniste cat ai lipsit.
Este pana la urma o problema de educatie (de-acasa, civica, rutiera, scoala). Politia trebuie sa iasa din vechile metehne de a sta la panda. Ei trebuie sa fie in trafic, non-stop, cu masini marcate, cu masini fantoma, doar asa se vor produce schimbarile, altfel e frectie la picior de lemn. Oh, si sa mearga in zona rurala a tarii, au ce "recolta". Si cred ca este necesar ca Politia sa isi faca un departament de video tracking, in care teribilismele din trafic sunt distribuite si astfel pot avea o sursa foarte buna de venituri la buget + pot trage la raspundere pe cei care se cred invincibili la volan (nu stiu daca este baza legala pt asa ceva, dar ar fi bine sa existe).
Nu se poate face civilizație si nici respect atâta timp cât știm foarte bine de câte ori decidem sa “forțam” in trafic (nu spun suntem nevoiți pentru ca este totuși decizia noastră). Infrastructura penibila din România împingea peste limita răbdarea pe care o ființa umană poate sa o aibă, ne pune in prea multe situații care ceva ne scoate din sărite, depășirile sunt la ordinea zilei pentru toți cei care au de condus zilnic. In plus din cauza mizerie de străzi cu circulație in ambele sensuri cam orice eroare este grav sancționată pentru ca suntem ca sardelele pe drum. Nu spun ca nu trebuie sa fim mai toleranți, mai cu respect si sa ne protejam pe noi si cei din jur, dar din păcate in peste 30 de ani suntem varza pe parte de autostrăzi si dacă nu se rezolva partea asta cam greu sa ne așteptăm la alte rezultate. Pe unde stau se conduce fooooarte prost, dar infrastructura ajuta enorm. Sunt săptămâni in care nu ajung sa circul pe străzi in care am trafic din fata si conduc peste 500 km/săptămâna.
Ori sunt autostrăzi ori străzi cu sens unic.
Deșii mi-a plăcut din totdeauna condusul, in România am o problema mare de câțiva ani, iar soția conduce doar dacă e musai, din aceeași cauza. Dacă am de făcut 300-400 de km musai sa plecam cu noaptea in cap altfel naiba ne ia cu tranzitul prin tot felul de localități in care încă este permis virarea la stânga… noaptea minții. Cum sa nu ne ducă capul sa punem 3, 4 giratoare si sa rezolvam treaba asta mai ales in localitățile de tranzit. Poate in nici 20 de ani vor cădea din cer autostrăzile cu masini electrice pe ele direct ca sa fie toți fericiți, sau aproape ca eu tot pe diesel stau până poate si electrica sa ducă cel puțin la fel ;)
Asta e Romania, tara frumoasa, cu munti si deschidere la mare, dar oameni cu educatie care lasa de dorit.
Cate s-ar puteau face, dar cand romanii sunt contra, nu poti sa ii obligi. Ei sunt cei mai buni soferi din univers si stiu ca dieselurile sunt cele mai bune.
Rețeaua de DN-uri care tranșează ț-șpe localități, dezvoltate exact de-a lungul șoselelor este principala cauză a acestor statistici, la care vine bonus transportul de mărfuri pe exact aceeași rețea. Nr. pietonilor și bicicliștilor decedați este direct legat de rețeaua de DN-uri.
Singura soluție pe termen scurt ține de civism. Instalare dash cam și sesizare, depunere probe, sub semnătură, împotriva diliilor.
Majoritatea accidentelor soldate cu decese sunt provocate de șoferi profesioniști care acționează în haită prin intermediul stațiilor. E de ajuns o sesizare și profesionistul e tras pe bară câteva luni, timp în care își va putea reevalua comportamentul animalic.
1. Lipsa infrastructurii, faptul ca orice drum il faci mult mai greu decat l-ai face in afara.
2. Faptul ca oamenii lucreaza mult si stau peste program ii face extrem de grabiti si nervosi.
3.Nervii si supararile adunate zilnic din cauza facturilor, inflatiei, nesiguranta job-urilor
4.Nesimitrea stiind ca poti face orice in trafic fiindca Politia doarme in boscheti si asteapta pensia de 40 ani.
Cam astea imi vin acum in cap.
Lumea in afara e mult mai relaxata la volan pentru ca au vieti mai relaxate, nu e stresul de aici.
Tot din cauza inflației eram pe primul lor și anii trecuți? :)
Eu sunt de acord cu măsurile propuse de concetățenii care au mai comentat mai sus, dar nu există voință politică, mai ales fiind măsuri impopulare. Și astfel politicienii se fac prin asta vinovați de atentare la siguranța națională până la urmă...
dar si in uk s-au pus la vanat cu radarele, tripoade prin boscheti in oras, la schimbari de limita de viteza etc...si englezii sunt enervati de asta dar parca vad ca tot prost/la fel vot vota.