Skoda şi Volkswagen au fost aproape de a depăşi marca Dacia pe piaţa internă la vânzări în primele opt luni ale anului, anunţă Money.ro. Vânzările cumulate ale Skoda şi Volkswagen au însumat 9.627 unităţi, pe când vânzările Dacia au atins 10.827 unităţi. Spre deosebire de Skoda şi Volkswagen, care şi-au păstrat ratele de creştere din 2011, Dacia a înregistrat o scădere de 19.82 procente a vânzărilor pe piaţa internă. Potrivit datelor obţinute de DRPCIV, Volkswagen a vândut mai multe unităţi decât Skoda pe piaţa din România în primele opt luni ale anului.
Volkswagen a vândut 5.253 autoturisme între ianuare şi august 2012, marcând o scădere de 081 procente, în timp ce Skoda a vândut 4.374 unităţi în România în aceeaşi perioadă, înregistrând o scădere de 7.21 procente. Spre comparaţie, Dacia vindea 13.503 unităţi în primele opt luni ale anului 2011, anul curent marcând o scădere de 19.82 procente a vânzărilor din România.
În 2011, cele mai bine vândute modele de pe piaţa auto din România au fost Dacia Logan, Skoda Octavia şi Renault Clio.
În timp ce Logan a fost cel mai bine vândut model românesc, Octavia a fost cel mai bine vândut model de import. Clio a fost modelul de import cel mai bine vândut în România anului 2010. Pe locul patru al topului de vânzări pentru piaţa din România în 2011 s-a clasat Volkswagen Golf, urmat de Opel Astra. Piaţa auto din România a scăzut cu 7.4%, cu vânzări totale de 110.668 unităţi, în timp ce livrările s-au redus cu 11%, atingând 94.624 unităţi.Via Money.ro
1 - a crescut TVA de la 19 la 24% (deci o diferenta de 5 procente - ENORMA ...in Germania TVA e 17% ...in Elvetia e 7 % ...fara cuvinte)
2- nu se mai dau credite asa usor
3- nu mai iau oamenii credit pentru masina
4-sunt multi romani care nu au servici
5 prin mai 2007 euro era cu aproximatie 32 800 lei vechi acum e aproape 4,5 diferenta ENORMA
6-au disparut multe echipari intermediare si s-a mai scumpit masinile azi cu 100 euro ...maine 200 si tot asa......
7 logan e la sfarsit de cariera
8 clientii potentiali de logan "au saracit" prin diverse artificii...crestere TVA, curs euro/leu, salarii inchetate sau chiar micsorate, seceta si pretul exploziv al alimentelor care incepe sa se observe la rafturi.....si bineneteles scumpirea benzinei aproape in fiecare saptamana la bascalie din partea petrolistilor.......Benzina raportata la salariile din Romania ar trebui sa fie 1 RON litrul.......
9 cei cu ceva banuti au migrat spre Duster
10 Dacia trebuie sa se mentina neaparat cu modele pana in 10 000 Euro - e un prag psihologic ......daca vrea sa vanda si in Romania
MAREA PROBLEMA - este o anormalitate sa se vanda mai multe VW decat Skode.....decat Opeluri, decat Hyundaiuri etc ( prin definitie stim ca o skoda sau un opel e mai accesibil decat un vw) .....din perspectiva faptului ca asistam LA POLARIZAREA SOCIETATII....bogatii devin mai bogati si saracii saracesc si mai mult ....iar clasa de mijloc o ia usor in jos sau brutal depinde de tara.....nu e normal sa creasca vanzarile an de an la marci scumpe vezi succesul nebun al lui Porsche, Ferrari etc.
Eu cred ca principalul motiv pentru care Dacia are vanzari mai slabe se datoreaza Loganului care e la sfarsit de cariera (a se observa vanzarile lui Duster care e pe piata de vreo 2-3 ani). Dar nu este cazul sa-si faca cineva griji, este un fenomen general valabil, ca la sfarsit de cariera un model sa aiba vanzari mai slabe.
Ah, si inca ceva: comparatia e usor fortata. Ma gandesc ca s-a avut in vedere ca Skoda apartine de VW si de-asta s-au luat in calcul vanzarile impreuna. Dar in cazul asta ar fi frumos sa se ia in calcul vanzarile Dacia si Renault. Iar in cazul asta stirea nu isi mai are rostul.
Si inca ceva: Top Gear este o emisiune de divertisment auto, nicidecum una tehnica. Mai mult, cam pe toate masinile VW, Top gear le apreciaza (foarte) mult. Intereseaza-te.
Iar comparatia cu Hilux... a fost o chestie funny care a aratat robustetea unei masini. Dar cati dintre noi isi cumpara masini sa mearga la Polul Nord sau sa se catere pe vulcani? :)) Vezi, asta face parte din frumusetea show-ului auto, numit TG.
Oricum, comparatia nu isi are rostul, pentru ca nici Golf si nici Auris nu sunt masini gandite pentru asa ceva. Deloc. :)
Mai departe, eu nu cred ca Toyota le are pe toate. Sau daca vrei, nu este singurul care le are. Fie ca e vorba de clasa mini premium (A1), limuzine de lux (gen Bentley) sau supersport (gen Lamborghini, Bugatti sau mai nou, Porsche, sau de ce nu Audi R8)- asta ca tot ai adus in discutie si altceva in afara de Toyota, motoare suraalimentate considerate exemplu sau V12, W12, intr-un timp W8, unul din cele mai bune sisteme de tractiune din lume, probabil cea mai buna cutie de viteze automata din lume etc. Revenim astfel la vechea poveste: uneori fiabilitatea nu inseamna totul. Dpmd o masina buna inseamna un compromis din toate.
Ah, o chestie pe care am sesizat-o zilele trecute. Daca iti amintesti saptamana trecuta ti-am zis ca voi face o tura cu o Corolla Sedan. As vrea sa te intreb, nu ti se pare cam naspa ca o masina fabricata in 2006 sa aiba duzele de spalare a parbrizului pe capota, ca la un Golf 3 sau stergatoare sa nu fie sub capota motorului, precum la Golf 2? :p
Si repet, nu iti cumperi o masina sa vezi daca rezista cand arunci o cladire pe ea, ii dai foc sau o bagi in ocean. Ceea ce s-a intamplat a fost just for fun. Nu contest robustetea lui Hilux, insa aici este vorba de altceva. Daca vroiai sa vada de ce este in stare un Hilux IN VIATA DE ZI CU ZI, inconjurau Pamantul de cateva ori. :)
Dacia in schimb, este o marca accesibila pentru nivelul economic actual al Romaniei. Cand romanii vor castiga mai bine, se vor orienta spre alte modele.
Skoda - o masina un PIC mai bine asamblata decat Dacia dar cu preturi cu cel putin 40% mai mari.
Nu gasesc totusi relevanta acestei comparatii, Skoda este un fel de Dacia a celor de la VW, asa ca...?, daca era vorba de Opel si Skoda mai sa zicem ca intelegeam ceva...