Până în 2030, Uniunea Europeană și-a stabilit ca numărul deceselor și a vătămărilor grave cauzate de accidentele rutiere să scadă cu 50%. Potrivit celor mai recente cifre, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 10% în 2023, la nivelul UE, comparativ cu anul 2019.
Dar această tendință nu se aplică în toate țările membre. Spre exemplu, numărul persoanelor care și-au pierdut viața în accidente rutiere a scăzut destul de puțin în Spania, Franța și Italia și a crescut în țări ca Irlanda, Olanda, Slovacia și Suedia.
La polul opus, Belgia, Cehia, Danemarca, Ungaria și Polonia sunt foarte aproape să atingă obiectivul de care pomeneam la începutul acestui articol.
În țara noastră, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 5%, în 2023, față de anul precedent și cu 17% comparativ cu 2019. Chiar și așa, România și Bulgaria rămân pe primele locuri în UE în ceea ce privește numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.
Anul trecut, Bulgaria a raportat 82 de decese la un milion de locuitori, iar România 81 de decese la un milion de locuitori.
Aproape dublu față de media din UE, de 46 de decese raportat la un milion de locuitori.Potrivit aceluiași raport, cele mai sigure drumuri le regăsim în Suedia (22 decese/1 milion de locuitori) și Danemarca (27 decese/milion).
În 2023, circa 20.400 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, la nivelul UE. Din păcate nu sunt disponibile date detaliate pentru anul trecut, dar în 2022 peste jumătate (52%) dintre accidentele mortale au avut loc pe drumurile rurale, 38% în zonele urbane și 9% pe autostrăzi.
Tot din datele aferente anului 2022 aflăm că peste 2.000 de bicicliști și-au pierdut viața în accidente rutiere.
Bărbații au cauzat trei din patru decese rutiere (77%), iar persoanele cu vârsta de peste 65 de ani sunt expuse unui risc mai mare. Tinerii cu vârste cuprise între 18 și 24 de ani au reprezentat 12% din decesele cauzate de accidente rutiere.
via Economica
Nimic nu merge in tara asta!
Absolut groaznic...panta in linie dreapta dar cu zone oarbe (cobora o serie de dealuri), coloana de aproape 1 km lungime cu viteze de 90-95km/h. Cu toate astea veneau unii din spate cu 120km/h si se infingeau apoi sa gaseasca un loc de retragere cand veneau altii din sens opus. Te obligau sa pui frana ca disperatu' pen'ca erau calare pe tine cand se retrageau. Apoi aia din spate alte frane sa nu te pupe'n fund. Cu masini tari sau niste harburi SH sau Loganuri, parca erau loviti de streche.
Baga-mi-as "..." in gatii mamii lor de cretini.
O natie de dobitoci vesnic grabiti si cu "afaceri" incapabili sa inteleaga ca soselele sunt ale tuturor si trebuie folosite cu aceelasi drepturi si...obligatii.
Daca insa privesti problema mai in profunzime, exista 2 mari vinovati pentru situatia asta: politia si infrastructura. Consider ca cel mai mare vinovat e politia. Noi avem legi f bune, dar politia romana sta la extorcat populatia cu amenzi. Ma refer si la politia nationala si la cea locala. De fapt politia locala a fost infiintata ca sa extorcheze populatia. Asta e menirea ei. Iar cea nationala sta la panda tot la amendat. Munca cea mai importanta e de preventie a accidentelor si educare a conducatorilor auto. Amenzile sunt bune, dar date cu cap si cu simt civic.
Aceiasi "bizoni" vinovati de toate relele devin f civilizati in Olanda, de exemplu. De ce oare? Te civilizeaza procesul de trecere a granitei? Nu. Ci frica de autoritate si respectul pentru autoritatea rutiera. Cand stii ca esti amendat pe buna dreptate nu mai comentezi si nu-ti mai bati joc de politie.
"suntem" ghertoi pentru ca infrastructura
"suntem" ghertoi pentru ca politia nu ne educa
Romanul e un biped cazut din Luna care nu stie ce e ala comportament responsabil in trafic , el este un BOU care are nevoie, in permanenta, de bici. Abia dupa ce incalca legea va sti ce trebuie sa faca. Pana atunci e "tabula rasa" si se comporta ca atare pentru ca:
infrastructura il provoaca sa fie ghertoi
politita nu sta geana pe ghertoi
G E N I A L
Culțule!
Cei mai mulți morți sunt pietoni rurali pentru că toți mergeți în localitate cu viteza... coloanei. Pe urmă e simplu de imaginat că dacofilii nu folosesc frâna din lipsă de accelerație, și rulează prostește la viteze pe care caserolele alea nu le pot duce în siguranță.
N-a trecut nici măcar o săptămână de când un polițian a intrat cu dacia în understeering. Kaput! Și pe același model, mulți dacofili sfârșesc în capul de pod tradițional.
La ăștia se adaugă secerătorii de coceni, care cunosc secretele șoselelor, dar nu și limitele mașinilor în care sfârșesc.
Dar și aici sunt zone unde sunt tot soiul de demenți și nesimțiți în trafic. Tupeiști care "se bagă" și se bazează că tu nu pe pui la mintea lor, le faci loc.
Desigur, fix în zonele cu multi imigranți est-europeni. O coincidență :))
Localnicii au glume amare cu "șoferul albanez". Multi dintre "albanezi" sunt veniți de mai la nord puțin.
In mod evident nu infrastructura e de vina - e foarte buna. Și nici politia, care în mod tradițional are o prezenta foarte discreta.
Da, așa fac țiganii când ajung în Olanda - la început sunt mielușei. Apoi învață cum să fenteze legile care nu sunt gândite pentru șmecherii români.
Dacă ar rămâne mielușei nu ni s-ar mai fi dus vestea în toată Europa.
Sau tu ai impresia că vesticii au alergie la români pentru ca sunt f. civilizați? :)))
Profundule!
Doar dacă ai caserola cu pate să nu-ți plouă-n gât poți da vina pe dacii lente pentru accidente ignorând ipocrit gunoaiele premium cândva, conduse ca pe tarla.
PS Mai subvirator decât un BMW cu anvelope sh nu cred că e nimeni, ”subhuman” de dezmembrări!
sa fim drepti ...."shumahareala" e boala comuna tuturor terminatilor iresponsabili, indiferent de marca de masina pe care acestia o conduc.
Statistic, România e țara cu cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere, fiind și țara în care se vând cele mai multe rable Dacia noi, de ani și ani.
Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!
"Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!"
capurile de pod ca la noi e o idee proasta.
as vrea sa aflu cate accidente sunt provocate de soferite.
va pierdeti vremea cu trollacheul obsedat de dacia
Vânzări România 2023 second hand: 316.695 mașini importate.
Revenind la cauza accidentelor, de vreme ce mașinile menționate mai sus nu sunt autonome, rezultă că vina o poartă piesa dintre volan și scaunul stânga față.
Oare cum se manifestă dacă ajung în trafic specimene agresive și needucate, de tipul gherțoiului anonim din care citez acum (comentariu de la articolul de luna trecută, despre Corsa): ”îmi permit să merg degajat, să mă așez pe ce bandă vreau eu, să depășesc, să frânez pe unde ar cam trebui și, la nevoie, să mai fac glumițe canaliilor mici și dese”.
"Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!"
Statistic, România e țara cu cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere, fiind și țara în care se vând cele mai multe rable Dacia noi, de ani și ani.
Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!