Suedia, cu 18 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, a fost și în 2020 țara cu cele mai sigure drumuri din UE.
La polul opus se află România, cu 85 decese cauzate de accidente rutiere, în timp ce media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.
Potrivit cifrelor provizorii publicate de Executivul comunitar, 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020. La nivelul UE, numărul deceselor a scăzut în medie cu 17% faţă de 2019, deşi reducerea a fost departe de a fi uniformă, cele mai mari scăderi (de 20% sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franţa, Croaţia, Italia, Ungaria, Malta şi Slovenia.
În schimb, cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg şi Finlanda) au înregistrat o creştere a numărului de decese, deşi numărul acestora tinde să fluctueze de la an la an în ţările mici.
În cazul României, scăderea a fost de 12%, de la 96 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori în anul 2019 până la 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori în 2020.
În cursul deceniului precedent, între 2010 şi 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36% în Uniunea Europeană, de la 67 până la 42 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, o scădere care nu atinge obiectivul stabilit pentru deceniul respectiv, şi anume reducerea cu 50% a numărului de decese.
Cu toate acestea, cu 42 de accidente rutiere mortale la un milion de locuitori, UE rămâne continentul cu cele mai sigure drumuri din lume.
Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180.În România, între 2010 şi 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 31%, de la 117 la 85 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori.
Via Agerpres
Cred ca autostrazile sunt de vina :)
Pe acest (să admitem) continent, și să vrei să comiți accident și nu vei avea cu ce. Fiindcă dreptul de proprietate personală va fi suspendat la un moment dat. Dar zombilor Noului Turn Babel nu li se pare nimic în neregulă (nu doar prin prisma libertăților fundamentale). De fapt, ei prețuiesc o singură proprietate: aceea de a se prosterna în fața "competenților", "cinstiților" și "infailibililor" din tenebre, adică în fața singurilor oameni cu adevărat liberi și care, desigur, sunt proprietarii discreționari ai Globului (deci și ai idolatrilor/sclavilor dumnealor).
Drumurile nu sunt exceptionale nici la ei, dar sunt mai educati si ii ajuta si masinile.
1) pietonii care trec strada în locuri nepermise şi fără să se asigure, sau riscă dar maşinile merg cu viteze mult superioare ălora 50 km/h
2) debandada crasă a şoferilor vitezomani, lipsa cvasitotală a radarelor în localităţi, oraşe, sate
Se circulă cu 80-90 km/h în sate, localităţi mici la greu.... radarele aproape inexistente....
Şi unele stau la mită, de aiurea ca nişte dobitoci la intrarea în localităţi sau la ieşire unde nu mai există nici case, dar încă deh e intravilan
(Vezi ieşirea din Brăila spre Galaţi - unde nu e nici dracu dar limita e în mod total tâmpit 50 km/h!!! dar şpăgarii poliţişti brăileni stau la reprezentanţele auto la şpagă cu radarul, deşi nu există treceri de pietoni, nicio clădire rezidenţială, nimic)
3) radarele puse total de aiurea, corupţia din sistem, LIPSA COMPLETĂ A RADARELOR FIXE de pe autostrăzi şi mai ales din CENTRUL localităţilor !
Adică orice sat trebuie să aibe radar fix la cel puţin 1 trecere de pietoni şi cea mai importantă din localitate !
Cu trimiterea direct a amenzii acasă !
4) Infrastructura
Da, drumurile cu o singură bandă pe sens clar aduce multe accidente
Nu este o scuză dar este o realitate
SE POT LUA MĂSURI dar nu se vrea !!!!
De ce???
Pentru că peştele de la cap se împute !
Ei, politicenii, poliţiştii îi dau tare ca vitezomanii.
Faptul ca nu am nu am lovit-o, si evident nu am murit, a fost noroc chior. Am ajuns in dreptul ei la cateva secunde dupa ce a facut dreapta.
E și țara cu cei mai mulți imbecili care cred ca drumurile proaste cauzează accidente, nu neadaptarea vitezei și stilului de condus ca condițiile de trafic. "E drumul prost deci trebuie sa bag 90km/h in localitate și sa depășesc tot ce îmi iese în cale".
E și țara cu cei mai mulți imbecili care au impresia ca dacă au o mașină bună înseamă ca și ei sunt șoferi buni.
Educația și inteligența nu se rezolvă cu autostrada. Cei care intră aiurea pe contrasens merg cu pedala la volan pe autostradă și fac slalom printre vehicule. Sau intră în depășire fără sa se asigure ca nu vine alt Schumacher ratat din spate.
fix aceeasi experienta am avut-o si eu, dar caruta fiind incarcata cu fan. Era ca o pata de "nimic" in fata, ca un fel de intuneric...
Sunt 20 de ani de atunci dar experienta mai ciudata n-am trait.
Seara târziu spre noapte, drum naţional, gen spre Slobozia, mult departe de orice sat, copaci pe de o parte şi alta a şoselei, o curbă foarte largă și abia văd parcă ceva ca o nălucă.... deşi nu aveam viteză mare .... efectiv nu am mai apucat să schiţez nici un gest, în fracţiunea următoare mi-am dat seama că era o căruţă deloc semnalizată, nu tu felinar, nu tu vestă, nu tu ochi de pisică, nu tu numere comunale, absolut nimic !!!
Norocul chior era că era pe contrasens, şi mi-am păstrat sensul de mers !
Dacă era pe sensul meu, oricât aş fi frânat şi oricât de brusc, cele mai bune reflexe tot o luam din plin !
Am dat tot drumul flashuri de atenţionare celor de pe contrasens (puţini din fericire) că este un pericol.
Sper ca idiotul cu căruţa să fi ajuns în viaţă la destinaţie.
Și este intersant că unii chiar îl aprobă. Bine, dacă-i întrebi nci ei nu știu exact de ce...
Cam asta ar fi. Chestia este că este vorba de lipsă de responsabilitate și iq. Pentru că despre ce altceva poate fi vorba cand te duci ca bezmeticul cu 200 pe autostradă, sau te sui fumat la volan ori te crezi Schumacher?