În 2019, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 22.756, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 20% pietoni, 16% motociclişti, 9% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alte vehicule).
În ultimii zece ani s-a înregistrat o tendinţă descrescătoare a numărului persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere. Comparativ cu 2009, numărul acestora a scăzut cu peste 10.000 (minus 31%), de la aproape 33.000 la mai puţin de 23.000 în 2019.
Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2019 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Irlanda (29), Malta (32), Olanda şi Danemarca (ambele cu 34), Germania şi Spania (ambele cu 37), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (96 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (90), Polonia (77) şi Croaţia (73).
În 2019, au fost în medie 51 de decese la un milion de locuitori pe teritoriul UE.
Via Agerpres
In afara pac autostrada, mergi si atat, nu treci la 2 metri de unde a baut Fanel tuica din sat.
Daca am fi avut autostrazi Huidu nu omora pe nimeni cu Ml-ul , iar Laura Stoica poate traia si azi, dar nu avem, ar trebui pentru fiecare mort care a murit fiindca a intrat cineva de pe contrasens in el sa faca puscarie toti din guvern, pe care ii freaca de taxe de poluare in timp ce soselele sunt aceleasi de 100 de ani.
Analfabet functional
Pai nu-i normal sa ai cei mai multi morti la mia de km de autostrada, cand nu prea ai autostrazi? :)) Pentru ca accidentele nu se prea produc pe autostrada. Degeaba ai 700 km de autostrada, cand accidentele se produc pe celelalte zeci de mii de kilometri de drumuri.
Ca tot veni vorba de accidente facute de cei care intra pe contrasens, nu boul de tatarurs le tinea astora mana sub fund, si nu el e dobitocul care nu sta in spatele celor prea inceti de prin orase?
:))))
Multi se agita si dau vina pe infrastructura, ceea ce e partial adevarat. Are si infrastructura partea ei de vina.
Dar...sunt si multi alti factori:
Jafurile care circula pe strazi
Cocalarii care depasesc ca nebunii
Deci sa o lasam mai usor cu cea infrastructura si sa mai educam putintel populatia care conduce.
Daca dam permise la toti analfabetii si ii lasam sa circule pe cei ce scot pistolul, crosa de golf sau sar la bataie la vatmani si soferi de autobuz, atunci nu cred ca mai e de vina infrastructura, e de vina cocalarul.
Ca de obicei: dans, gagico! Eh, bine, mai întâi să dăm ICEzaurului ce-i al ICEzaurului: zi de zi, Diesel deasupra tuturor (e-plafonaţilor).
PS. Să vezi câte pistoale şi crose scot eu. Dar mă confrunt cu o dilemă: fizionomia ta sau posteriorul tău?
Dansati, ca an de an tot situatia asta va fi.
Daca crosele de golf ar ajunge in capul taranilor si pitipoancelor, atunci poate s-ar putea indreapta cate ceva. Dar cand politia inchide ochii la spagi si nu ia atitudine cand marlanii cu BMW-uri fac drift pe trecerile de pietoni, cand depasesc ca tampitii, atunci sa nu ne mai miram ca "si anul acesta Romania e pe primul loc la..."
Oare cand vom ajunge si noi sa fim dati ca exemple pozitive?
Ca si la importat jafuri germane suntem primii, la poluare stam foarte bine, ca avem multi "inteligenti" cu diesel care provoaca altfel de morti, indirecte, dar astea nu se vad...
https://ec.europa.eu/transport/modes/road/news/2021-04-20-road-safety-statistics-2020_en
Am trecut prin Suedia si nu mi se pare ca au super strazi si autostrazi. In schimb au altceva: Volvo. Bravo lor, baieti destepti. La fel si olandezii, siguranta e mai importanta decat viteza. Limitele de viteza si politia care isi face treaba isi spun cuvantul.
La noi va fi an de an mai urat, ca asa e romanul, se crede mai destept, dar in realitate rezultatele zic altceva.
Aveti dreptate ca sunt multi cocalari, cu permise luate pe spagi si care merg ca handicapatii si provoaca multe accidente, tocmai de aceea e nevoie de infrastructura, ca daca vine cocalarul de Huidu cu ML-ul in tine, el fiind pe autostrada se opreste in parapet, nu vine peste tine pe contrasens, tocmai de-aia e nevoie de sosele, de autostrazi, de infrastructura ca lumea, ca sa nu te ia cocalarul cu ML-ul in plin in timp ce tu vii linistit de la munte.
Vedeti ca prin Germania Volvo este mult peste germane, dar voi sunteti prea limitati.
Prin Olanda se facuse un studiu si Volvo alea amarate faceau cate 700000 km pana sa le caseze.
In topul masinilor cu cei mai multi km, pe primul loc e Volvo si pe al treilea tot Volvo.
https://www.bbc.com/news/business-32332210
Vino si tu cu date clare si nu cu aberatii.
Daca se zice ca Romania e pe primul loc la morti in accidente rutiere, asa e.
Daca Volvo este peste germane, atunci asa e, nu ii intereseaza pe altii ce castraveti murati mancati voi.
Sa revenim la date clare:
https://www.everlance.com/blog/10-highest-mileage-vehicles
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
Ia vezi cam cati km au in medie Volvo XC60 si Volvo V70 alea care stau mai mult in service si compara cu BMW X3 si Seria 5 care sunt aceleasi clase:
https://car-recalls.eu/reliability/tuev-report-2021-10-11-years/
Păi bine, măi Mafăilă, tu chiar atât de imprudent eşti?! Nu-mi vine să cred…Adică îmi prezinţi un clasament al fiabilităţii constatate pe 10-11 ani, iar în “Top 10” se găsesc…opt ghermane şi o singură japă. Buahahahahaha, ce fraier coclit eşti!
Nu mă surprinde poziţia de lider a autoritarului 911. Din păcate, amărăştenii ca noi pot doar visa…Păi de! dacă nu suntem fii de foşti nomenclaturişti/securişti, care colaborează de minune cu proprietarii străini ai economiei româneşti (o relaţie de…simbioză, ca de la “capitalişti” la “capitalişti”, şi musai în paguba fraierilor de sclavi acaparaţi şi de unii, şi de alţii) şi care îşi trimit beizadelele la “studii” în ţările cu apă călâie.
Dacă tot ne omori cu link-uri, ia de-acilişé, de la “amerloci”, a căror piaţă auto este clar mai cultă şi mai matură decât cea europeană:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds
Păi unde-i Volvo şi unde-i BMW???
PS. Hău! Scuze!! Cum de mi-a trecut prin dovleacul ăsta sec să le pun în aceeaşi balanţă? Ce-ar avea de împărţit rafinamentul german (chiar şi auto-sabotat în mirificul secol al XXI-lea) cu imuabila veleitate nordică?
De asta tara e in halul in care e, toti cauta sa dea vina pe altii cand singurii responsabili sunt ei insisi.
Daca ai judeca, dar clar nu o faci ca tu ai Diesel, ai intelege ca Volvo e top la siguranta, iar germanii top viteza...sau cel putin asa vor sa prezinte treburile, ca daca compar un Volvo cu motorizare T8 cu parlitele de BMW cu motoare de 2l diesel (preferatele si cele pe care si le pot permite cocalarii ca voi), nu se poate discuta de performante.
Hai ca stiu ce faci acum de suparare, te duci sa mai dai o cheie la V10 TDI, ca sa arati lumii ce puternic esti tu.
AM, rog conformare!
Retardel: Volvo e marca premium PUNCT.
Ca te crezi tu rotund si invoci niste clase F...bla bla bla... Atunci nici BMW nu e premium ca are seria 1 net inferioara pana si marcilor de volum, Audi are A1, A2 care nu sunt nici pe departe premium, Mercedes A class e jalnic.
Deci nici astea nu sunt premium.
Premium sunt atunci Rolls Royce, Aston Martin, orice marca care nu are in portofoliu trotinete gen BMW Seria 1, Mercedes A class, Audi A1... Astea sunt jafuri penale, nu masini premium.
Cat despre troaca ta V10, o fi puternica, dar tu tot prost ramai, asa ca degeaba masina puternica pe mana coclitilor.
Mai da o cheie si inchide-te in garaj cu ea, ca sa te bucuri de ce scoti pe teava de esapament.
Ha ha ha.
Mai conduceti si voi alte marci sa vedeti ce inseamna asta. Sunteti plini de frustrari. Cred ca v-ati dat seama ca alegerea facuta e proasta. ha ha ha.
Deja intuisem că te vei agăţa “raţional” de caricaturile de clase inferioare ale Triadei, până şi copiii de ţâţă înţelegând că aceasta se foloseşte de ciurucurile alea (într-adevăr, tributare unui design cel puţin comic) doar pentru a le crea proştilor iluzia că îşi pot măguli orgoliul cu nume de “rezonanţă”, dar musai la preţuri “adaptate” posibilităţilor dumnealor. Pe motiv că, “axiomatic”, banu’ trebuie să iasă de oriunde şi de la oricine.
Aşa că nu mi-ai înfăţişat nimic nou! De fapt, am super-subliniat pe acest site (şi nu o dată) că, din punctul meu de vedere, atunci când vrem să pronunţăm Triada, neapărat să luăm în considerare doar “executivele”, limuzinele şi supercarurile!
Băiete, ori eşti neatent, ori…tendenţios. Înclin să mizez pe a doua variantă…Dar nu (mai) are importanţă. După atâţia ani de vrăjmăşie aici, m-am obişnuit cu al tău modus pensandi/operandi de parcă mi-ai fi rudă. Atâta doar că tu ai “pus botul”. La ce? Păi mai are rost să precizez???
În loc de concluzie: păreai mai digerabil pe…vremuri. Alea inechivoc bune. În care nu te interesa defel (poţi să susţii contrarul???) epilepsia e-ideologică (sau invers), ci “pura” rivalitate Lexus-Triada.
Deodată, te-ai hotărât s-o apuci şi tu pe calea bătătorită de snobii momentului. Calci însă doar pe rigola ei, mai exact nu deţii nici măcar o crustă de noroi rămasă de pe roata unei electroase. Dar nu te sfieşti să abordezi “ştiinţific” (pardon, ştiinţifikkk) e-problema, cu aerul unui docent ovaţionat la scară planetară. Partea amuzantă este că te descalifică din start…agramatismul incarnat, de care nu vei scăpa (se va verifica şi reciproca) decât atunci când vei auzi deasupra ta trosnetul flegmatic al bulgărilor de pământ.
PS. Automafket (nu-i o greşeală de ortografie) = tern şi fascinant. Nici nu concep altă şansă pentru acest site…
PPS. De ce ţi se pare că mi-a parvenit deja V10-ele râvnit?? Ehei, vorba aceea, mai este mult până departe. Totuşi, cred că am identificat o modalitate de a “fenta” impedimentele (toate de ordin obiectiv, desigur :D), adică să arunc lasoul peste prăpastie, aidoma lui Popeye, astfel încât să capturez muntele de vizavi şi să-l trag spre mine.
“Tu tot prost rămâi”. Fără îndoială! Ceea ce-mi asigură atuul de a elabora în linişte taman soluţia…
Vezi cam ce cuplu ai tu, ce putere si performante si apoi ce poate Volvo cu T8.
Dupa ce te lamuresti cum sta treaba mai discutam, pana atunci, ramai la stadiul de cocalar cu Diesel imputit.
Desi nu se adreseaza celor ca tine, Volvo a realizat altceva:
https://youtu.be/qvRMTUtOBZ4
Acum lucrurile trebuie sa fie mai Clare: comparam cocalari cu oameni rafinati, ca marcile: unele se adreseaza imputitilor ca tine, cealalta celor ce vor altceva.
Din pacate nu-mi permit un Volvo T8, dar daca as avea bani, cu siguranta as alege Volvo in locul oricarei troace germane. Si nu as alege TDI niciodata. Sa alegi ceva de la VAG in conditiile in care au mintit ca sa pacalesca lumea, e ca si cum esti prost si recunosti asta: strigi sus si tare la VAG: sunt un fraier si vreau sa ma pacaliti, in timp ce platesti sa fii prostit.
Deci, daca esti prost si platesti pentru asta, clar esti cocalar obosit si accepti asta.