"Din punct de vedere strict strategic, integrarea Moldovei în UE ar putea genera interese imediate pentru dezvoltarea unor ramificații mai clare spre estul României a coridorului IX paneuropean.
Cu atât mai mult integrarea Ucrainei. Dar chiar și așa, partea de nord a țării (Moldova, Bucovina, Maramureșul) va rămâne netranzitată de vreun astfel de coridor european. Acestea fiind datele actuale, România va trebui să ia în calcul elaborarea unui program de conectare a nordului la celelalte zone din motive economice, administrative și, de ce să nu o spunem, din motive de siguranță națională", a declarat Florinel Andrei, secretarul general al ARTRI. Tot cei de la ARTRI au subliniat faptul că România are doar 548.19 kilometri de autostradă în exploatare, deşi au trecut 40 de ani de la inaugurarea primilor 96 de kilometri de autostradă. Potrivit unui sondaj citat de Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale, majoritatea respondenţilor considerau că actuala situaţie a infrastructurii din România este cauzată de "corupţie şi de managementul defectuos al resurselor". Transportatorii consideră că greşeala a fost făcută încă de la modul în care a fost gândită infrastructura ţării, conectarea la reţeaua europeană fiind gândită din aval către amonte, de la Constanţa la Arad, în timp ce finanţarea europeană a fost politizată şi realizată invers, fiind finanţate lucrările dinspre Bucureşti înspre vestul ţării.Via Agerpres
Comentarii (0)