În materie de autostrăzi, proiectele Guvernului României vizează următoarele trasee în 2013: Cernavodă – Constanţa, Lugoj – Deva, Orăştie – Sibiu, Bucureşti – Braşov, Braşov – Cluj – Borş, Nădlac - Arad şi Arad – Timişoara. Autostrăzile vor fi complementate de o variantă de ocolire a oraşelor Deva şi Orăştie, precum şi de o variantă de ocolire a municipiului Constanţa.
Autostrăzile Orăştie – Sibiu, Nădlac - Arad şi Lugoj – Deva sunt finanţate exclusiv din fonduri europene nerambursabile. Însă, variantele de ocolire ale oraşelor Deva şi Orăştie, alături de Autostrada Bucureşti – Braşov şi Autostrada Braşov – Cluj - Borş, sunt finanţate exclusiv de stat. Creditele externe şi fondurile nerambursabile finanţează parţial proiecte precum Autostrada Arad – Timişoara, varianta de ocolire a municipiului Constanţa, Autostrada Cernavodă – Constanţa şi Autostrada Nădlac – Arad. Bugetul pe 2013 a fost adoptat miercuri şi se bazează pe o creştere economică de 1.6%. Documentul a fost trimis în Parlament, unde se pot depune amendamente, urmând să fie dezbătut în fiecare Comisie.Via Economica.net Foto
Ex Bors-Brasov numai tronsoane incepute si atat de atatia ani !!!!!!
Esti optimist, omule.
Problema, atat a nefinalizarii acestor proiecte, cat si a finalizarii lor cu mii de defecte, consta in aceea ca in Romania nu exista un organism cu adevarat independent, cu oamenii foarte bine platiti care sa supervizeze incheierea acestor contracte si derularea lor. De asemenea nu exista nici un cadru llegal care sa impuna sanctiuni dure asfaltatorilor. Pentru ca daca ala care supervizeaza ar stii ca pierde un slariu extrem de bun si pe de alta parte mai raspunde penal si pecuniar pentru o rambursarea unei penalitati zdravene, cu siguranta nu ar mai pune botul la spagile asfaltatorului. Dupa cum nici acesta nu ar mai face treaba de muntuiala, daca pe lege ar trebui sa plateasca daune care sa-l scoata de pe piata la prima gresala.