România deține în prezent două uzine auto prin Dacia la Mioveni și Ford la Craiova, iar cea mai mare parte a producției acestora este exportată. Acest lucru este evidențiat și de o serie de date anunțate de publicația CarIndustryAnalysis pentru anul 2018.
Astfel, pe parcursul anului trecut, România a exportat în Uniunea Europeană cu 453.000 de mașini mai mult decât a importat și ocupă locul 4 la nivelul blocului comunitar.
Clasamentul este condus de Spania cu aproape 1.2 milioane de unități datorită numeroaselor uzine pe care producători precum Grupul Volkswagen și Renault le au în această țară. Locul doi este ocupat de Cehia (954.000 de unități) datorită uzinelor Skoda, în timp ce podiumul este ocupat de cea mai mare piața auto din Europa, Germania (784.000 de unități).
Pe lângă aceste 4 state, doar 5 țări din Uniunea Europeană au mai reușit să aibă un palmares pozitiv, și anume Slovacia, Franța, Ungaria, Slovenia și Polonia.
În schimb, alte 7 state europene au importat mai multe mașini decât au exportat, iar printre ele figurează Polonia, Suedia, Austria sau Belgia.
Cele mai mari deficite la acest capitol apar însă în două dintre cele mai mari piețe europene. Italia a importat cu 988.000 mai multe mașini decât a exportat, în timp ce ultimul loc este deținut de Marea Britanie: statul englez a înregistrat un deficit de 1.11 milioane de unități.În contextul în care Marea Britanie se pregătește să părăsească Uniunea Europeană, industria auto din această țară va fi grav afectată, întrucât mașinile importate din UE vor avea o taxă de peste 10%, iar producătorii locali vor suporta la rândul lor taxe de export.
Faptul ca exportam noi inseamna ca se produce in tara=> locuri de munca, activitate economica (inclusiv pe orizontala), iar faptul ca importam vechituri, arata nivelul de trai real.
Sa nu uitam ca industria auto este una dintre cele care incearca sa echilibreze cat de cat balanta de importuri/exporturi a tarii care oricum e supraunitara (negativa).