Comisia Europeană a publicat marţi raportul pentru anul 2016 al accidentelor rutiere cu victime din cele 28 de state ale Uniunii, iar România nu a reuşit să înregistreze progrese comparativ cu anul trecut.
De fapt, situaţia s-a agravat, întrucât ţara noastră a înregistrat 97 de victime la un milion de locuitori în accidente rutiere, corespunzătoare unei creşteri de 1% comparativ cu 2015, când au încetat din viaţă 95 de persoane la un milion de locuitori.
Cu aceste date, România ocupă un neonorant loc doi în Uniunea Europeană, după Bulgaria, care a înregistrat 99 de victime la milionul de locuitori.
La nivelul Uniunii Europene s-au înregistrat anul trecut 50 de decese la milionul de locuitori, în scădere cu 2% fata de 2015, astfel că în România numărul de victime este de aproape două ori mai mare. Numărul total de decese în UE a fost de 25.500, iar alte 135.000 de persoane au fost grav rănite în urma accidentelor.Potrivit datelor comunicate la nivelul Uniunii, 55% dintre victime s-au înregistrat pe drumuri rurale, 37% în zone urbane şi doar 8% pe autostrăzi.
În funcţie de mijlocul de transport, aproape jumătate din tre victime (46%) se aflau într-o maşină, 21% erau pietoni, iar 14% erau motociclişti, în timp ce bicicliştii au "revendicat" o cotă de 8%.
Ar fi interesant de aflat care sunt mărcile auto cel mai des implicate în accidentele din Ro.
eu nu locuiesc in RO, si da, autostrazile sunt impecabile aici, dar du-te la 10-15 kilometri departe de autostrada si o sa gasesti si aici niste coji de strazi de te iei cu mainile de cap, si niste coji de masini de nici in RO nu mai vezi asa ceva, si cu toate astea nu sunt atatea victime ca in Ro, de ce? educatie rutiera, centuri puse, viteza respectata etc.
P.S.
Las-o
P.S.
Las-o
eventual sa puna si semnalizare automata cand misti de volan. :)
Cati dealeri Volvo avem in tara ?
Ia cautati voi si prin Germania si alte tari vest europene sa vedeti cam cum sta treaba, ce masini isi aleg si cum conduc ?
Apoi vin inconstienta, nepasarea. Din acest motiv vad parinti care isi tin copii minori pe locurile din dreapta fata, uneori in picioare sprijinindu-se de bord sau intre scaunele fata. De a purta centura de siguranta nici nu poate fi vorba. La o frana mai puternica, acei minori pot ajunge direct in parbriz. Am vazut pe cineva ce conducea si tinea copilul in brate. Cati nu poarta centura, fiind ocupanti pe locurile din spate? Sau nu isi potrivesc tetierele, in asa fel incat intr-un impact din spate, sa nu fie in pericol de a-si frange gatul? Sa dai vina pe infrastructura nu reprezinta o solutie. Era o ''solutie'' de dat vina daca mergeam numai pe drumuri neasfaltate si pline de fel de fel de obstacole sau situatii neprevazute ce apareau la fiecare minut.
Statistica despre Bulgaria pare un pic bizara. Am condus in septembrie 2016 prin Bulgaria cam 800 km si am constatat ca la ei se conduce mai civilizat decat la noi. Cand depasesc, nu se lipesc de masina din fata, ci lasa destula distanta. La fel cand sunt in paralel cu masina pe care o depasesc, lasa un spatiu considerabil intre autovehicule. Revin pe banda fara manevre bruste si lasand din nou spatiu mult pentru cel pe care-l depasesc, nu intra din scurt ca sa sara mizerie sau pietricele spre masina din spate. Nu fac semn din faruri cand vad ca in fata lor merge mai incet cineva. Nu preseaza, nu sicaneaza, nu claxoneaza, nu sunt agresivi, eu in 800 km nu am avut nici cea mai mica problema in traficul din Bulgaria. Si am condus si conduc o masina din clasa mica, ce are motor de 68 CP. Bulgarii stiu sa fie si ceva mai politicosi decat soferii romani. De cum am trecut de vama din Giurgiu, deja am constatat ca traficul se desfasoara altfel. Mai cu talent, ca sa sa spun asa. Si mai cu respect fata de cei din jur. Am intalnit si un incident in trafic, fara victime, intre o dubita si o masina din clasa mica, pe un drum expres. Cu toate ca in 800 km am intalnit acest incident, spun jos palaria pentru cum conduc bulgarii. Dovedesc ca sunt soferi responsabili. Mult mai civilizati decat multi dintre ''pilotii'' care conduc pe soselele patriei noastre.
De aspectul ca multi de pe la noi isi iau masini mult prea puternice, nu are rost sa mai amintesc, intra oricum in categoriile pe care le-am amintit.
Ca o concluzie la locul 2 pentru societatea romaneasca in acest top al rusinii: nu numai coruptia ucide, ci si lipsa de educatie, prostia si indiferenta.
Schimbarea AR TREBUI sa porneasca in primul rand din fiecare.
Cred ca stiu cum s-a intamplat, de fapt: tot noi suntem number one, doar ca toate cojile accidentate din romanica, inmatriculate pe Bulgaria, au fost contorizate la ei, desi soferasii erau de-ai nostri, se stieee !
Sunt de acord cu tine, cu excepția bulgarilor. Am condus cam 1500 km pe acolo în doi ani consecutiv și am văzut câțiva kamikaze de tremuram tot. Pe unul din ei chiar îl și înhățase poliția după ce se dăduse mare șmecher. Altul mi-a venit în deal, în curbă fără vizibilitate în depășire. Și multe alte situații periculoase. Din punctul meu de vedere, nu se deosebesc mai cu nimic de noi în multe lucruri. Vezi și rata aproape egală a morților.
Eu sunt din Oradea si fac des drumuri spre Budapesta (250 km).
De fiecare data pe drumul de intoarcere in tara sunt depasit de zeci de masini cu numere de RO, desi conduc cu viteza de 100-110 km/h.
Rar sunt depasit de cate o masina cu numere de Ungaria. De ce? Pentru ca noi romanii suntem "zmeii" soselelor cu ale noastre "cazane" pe roti.
Ma uit cum multi blameaza faptul ca politia isi ia radare performante, ca "de ce nu se face drumurile ?" De parca politia face drumuri. Cat de cretionizi, ca natie, putem fi, daca noi conducem ca niste descreierati, cu toate ca nu avem pe unde ? Daca aveam drumurile occidentului, eram campioni mondiali si universali la accidente ! Aveam sosele rosii !
Era normal sa avem drumuri foarte bune, nimic de comentat. Dar si amenzile si pedepsele, in general, sa fie mult mai drastice, ca baiatu' cu 13 pistoane in S, sute de cai frumosi si haudi full opsan fara piele (sau bembe xxx....sau orice tigaie opel si volsvagan luata la mana a 6-a si inmatriculata in tara castravetilor) sa nu isi permita sa faca raliuri doar pentru ca poate.
Am fost intr-o tara care avea drumuri foarte bune si unde limita pe DN era 80. Nu 90, nu 85, nu 81... ! Si rar vedeai curajosi peste valoarea maxima admisa...probabil erau compatrioti de-ai nostri...
Observ – deloc surprins – că Triada este cea mai incriminată.
A mulţumi pe toată lumea este o tentativă chiar imposibilă în viaţa asta...Deoarece nemţii scot maşini prea rapide, ei nu realizează că , astfel, le dau prilej teribiliştilor? Dacă ar fi făcut “vapoare puturoase ca americanii”, evident că ar fi râs şi cu dosul de ei toţi “specialiştii” din popor. Rău aşa, rău aşa.
Nu trebuie aruncată răspunderea doar pe umerii FOŞTILOR (subliniez cu gravitate) “factori educativi”, adică cei tradiţionali: Biserica, şcoala şi familia. Omul în sine va “compărea” la Scaunul de Judecată din ziua de pe urmă…Din nefericire, sinele nostru este extrem de vulnerabil la toate ideologiile prezentului, la loc de “cinste” figurând cultivarea cu obstinaţie a senzaţionalismului (Youtube-ul este ticsit de exemple, dar nici cu Facebook nu mi-e ruşine…).
Carenţele educaţionale (întotdeauna ale altora…cum? noi înşine?! vai, nici vorbă! din fire, noi nu comitem chiar nimic blamabil) – cel mai uşor de invocat. A-i responzabiliza pe cei care au nevoie, chiar dacă “nu intră în atribuţiile” noastre – utopia supremă…
Deci in tara respectiva se respecta limita de viteza, chiar si de catre cei cu masini sport. Ai ajuns la ce am spus eu.Totul tine de educatia rutiera.
In schimb, in jur de 25% din accidente sunt provocate de soferi sunt influenta alcoolului. Sunt sigur ca infrastructura dauneaza. Eu zilnic ma intalnesc cu situatii periculoase pe drumuri nationale care merg prin localitati. Pietoni care se plimba prin mijlocul drumului, cateodata beti, carute care incurca traficul chiar in curbe, vaci si cai care fug prin mijlocul drumului, masini parcate aiurea, etc, etc.
Cu toate acestea, cea mai mare vina apartine soferilor romani. Sunt in popor inca necivilizat si needucat. Asta se vede in toate aspectele societatii, de la politica si afacere, unde conduc nepotismul si hotia, la omul de rand caruia nu-i pasa ca arunca gunoaie in mediul inconjurator sau ca mutileaza un animal.
Suntem inapoiati, si asta e valabil si cand vine vorba de condus, mentalitati, educatie rutiera, etc. Majoritatea nici nu poarta centura de siguranta, in special pe locurile din spate. Defapt, cand ma urc in masina altora si imi pun imediat centura, unii mai fac si misto de mine. La fel cand le spun ca vreau sa-mi iau o anumita masina pentru ca era cea mai sigura din clasa. Rad de mine si imi zic ca atunci cand "ti-e dat sa mori, mori". Pai cu asemenea mentalitati de oameni primitivi, a caror intelegere a lumii e condusa de mituri si superstitii, nu e de mirare ca suntem la coada UE.
Macar ne putem consola ca nu suntem asa de inapoiati ca rusii, care au cam 16 mortii in accidente auto la 100.000 de locuitori, fata de 9.2 in Romania. Ne mai putem consola ca am facut si ceva progrese, pentru ca in urma cu un deceniu aveam 13 morti la 100.000, deci am avansat putin, dar tot suntem in urma in comparatie cu restul statelor UE.