România, în continuare pe ultimul loc la siguranța drumurilor publice: 96 de decese la un milion de locuitori în 2019, aproape dublu decât media Europei

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 12.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România a înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în anul 2019 pe drumurile publice, la fel ca în 2018, și ocupă în continuare ultimul loc în Uniunea Europeană, care a înregistrat o medie de numai 51 de decese la un milion de locuitori.

Comisia Europeană a publicat în această săptămână datele preliminare cu privire la siguranță drmurilor auto în cele 27 de state membre plus Marea Britanie, Norvegia, Elveția și Islanda.

La fel ca în ultimii ani, România este țara din Uniunea Europeană cu cel mai mare număr de decese la un milion de locuitori: 96. În plus, țara noastră nu a înregistrat niciun fel de progres comparativ cu 2018, când s-au înregistrat tot 96 de decese la un milion de locuitori.

Singura consolare este scăderea de 22% înregistrată comparativ cu anul 2010, când erau 117 decese din accidente rutiere la milionul de locuitori.

Pe de altă parte, în Uniunea Europeană au avut loc anul trecut 51 de decese din accidente rutiere la un milion de locuitori, în scădere ușoară comparativ cu 2018 (52 de decese).

Cele mai sigure drumuri din Europa sunt preponderent în partea de nord a Europei: Islanda (17 decese), Norvegia (20 decese), Suedia și Elveția (câte 22 decese), în timp ce Irlanda (29 decese), Malta (32 decese) și Finlanda (37 decese) au înregistrat de asemenea rezultate mult sub medie.

La polul opus, alături de România se află Bulgaria (89 de decese), Polonia (77 decese), Croația (73 decese) și Grecia (65 decese), în timp ce restul statul au înregistrat preponderent rezultate mai bune decât media europeană.

Reprezentanții Comisiei Europene admit că progresele înregistrate sunt minore la nivelul Uniunii, însă își mențin obiectivul de a nu înregistra niciun deces în accidente rutiere la jumătatea acestui secol.

"Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050.

Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puține decese și cu 50% mai puține accidente grave până în 2030, iar această țintă poate fi atinsă. Uniunea Europana a înregistrat o scădere majoră a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat", afirmă comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Via European Commission

Comentarii (20)

  • COVID 19
    da cu covidu cum stam?
    2 8
  • Hai sa vedem ce spun expertii! Liber la calcat pedala!
    2 4
  • Octavian
    Dupa pandemia asta romanii parca au innebunit. In loc sa se mai fi calmat parca au luat-o razna.
    Se conduce mai agresiv decat inainte de pandemie desi traficul parca e inca un pic mai lejer decat in toamna.
    Am constatat acest lucru atat in Bucuresti cat si pe drumurile nationale.
    11 4
  • Marian
    Oare are vreo legatura faptul ca prin suedia sunt de 3 ori mai multe Volvo decat BMW-uri???:)))
    Daca toti suedezii ar fi destepti, nici accidentele alea nu le-ar avea, dar au si ei cocalarii lor:))
    In rest distractie Maxima baieti si nu uitati: luati masini sport germane ca de astea aveti nevoie.
    Imaginati-va ciocnire frontala intre 2 retarzi cu BMW circuland cu 150km/h ... Ca doar de asta iei BMW,sa arati lumii cat esti de smecher:)
    10 11
  • @marian
    dupa cum te exprimi si jignesti esti mai COCALAR decat cocalarii, ca tot iti place tie termenul. De ce nu recunosti, asa-i ca strugurii sunt acri?

    Semnat:
    Posesor de BMW
    10 11
  • ACE - Craiova
    Asa cum spunea profesorul meu de filozofie de la Universitatea din Craiova (acum vreo 30 de ani): negarea negatiei este o intarire a adevarului....

    Deci: daca NU suntem CEI MAI BUNI la infrastructura, conducere preventiva si colectiva....ESTE FOARTE GRAV cu tot ceea ce se intampla in continuare de zeci de ani in Romania si este pacat de atatea MII de vieti distruse, anual....

    Cand vom inversa acest mers al lucrurilor - NEGATIVE - si vom umple paharul cu lucruri eminamente POZITIVE?!
    11 1
  • La cati cocalari sunt pe starda, care nu stiu ce e aia banda de circulatie, sau o viteza decenta..nu neaparat legala, ce sa mai zicem.
    Unii au senzatia ca daca stiu sa bage in viteze si sa tina volanul, stiu sa conduca.
    In plus daca au masini mai puternice, au senzatia ca numai ei platesc roviniete si asigurari ca sa circule pe drumuri, ceilalti nu..
    Suntem o natie de rahat si asa vom muri..in general vorbind.
    12 5
  • Daca te satisface raportul de anul asta, cumulat cu toate din anii trecuti, atunci drum bun.
    Daca strugurii ar fi la fel de acri pentru mai multi, poate s-ar schimba ceva prin Romania. Dar sunteti multi inteligenti, deci meritati.
    Bucurati-va din plin de situatie. Aveti si drumuri bune pe care sa circulati cu masini "sportive" :))
    Oare voua vi se spune ca BMW-urile se supun si ele legilor fizicii?
    Nu intru in detalii legate de costurile de intretinere, ca va permiteti sa stati intr-o garsoniera mai ieftina decat BMW-ul luat cu credit:))
    10 3
  • Anonim
    Nu drumurile sunt problema ! Soferii sunt problema ! Mai ales modul in care se poate obtine permisul in Romania . La volan sunt cel putin 30 % soferi cu probleme medicale si psihice , 5% sunt analfabeti , 15-20 % sunt soferi din orgoliu sau nevoie dar nu au nici otreaba cu condusul sunt antitalente inascute . Nimeni nu respecta nici o regula de circulatie la fiecare semafor cand se face rosu trece cel putin inca o masina si atunci ne mai miram de accidente ? Dar asa este romanul arunca vina intodauna pe altul , soarta , politicul , mama , tata etc
    15 3
  • @ @eu (probabil Marian de mai sus)
    Daca ai sa citesti mai atent, ai sa vezi ca nu m-am referit la raport, nu l-am criticat, contestat sau ce vrei tu, am facut referire strict la tine si la felul in care pui eticheta celor care conduc/detin BMW.
    Iar legat de partea cu intretinere, garsoniera, etc iar o dai in balarii, probabil ai auzit tu pe undeva, de la cineva sau pur si simplu tu stii, ca doar esti destept si gata... toti sunt la fel. Crede-ma nu masina, indiferent de marca, il face pe om cretin.
    Perfect de acord cu @anonim, acolo este problema.
    6 2
  • BMWist
    Am carnet de aproape 40 de ani si nu am luat decat o singura data amenda cand am depasit o masina care mergea cu 30 la ora. Am depasit-o totusi pe o trecere de pietoni pe care n-am vazut-o si care era pe camp intre 2 palcuri de case, intre ele porumb cum ziceam. In rest nu am facut nici o incalcare grava a regulilor nici in Romania si nici in Germania si Ungaria pe unde mai merg mai des. E drept uneori merg mai tare, dar nu pun pe nimeni in pericol nici din masina mea si nici din celelate masini participante la trafic. De unde vine isteria asta aici pe Automarket impotriva celor cu BMW? Eu zic ca e o idee preconceputa. Ar trebui sa avem o statistica cu accidentele pe tipuri de masini si la fl o statistica cu mortii pe fiecare tip de masina ca sa ne dam cu parerea. Sunt convins ca cei mai multi morti nu sunt cei din BMW-uri sau cei din accidente provocate de BMW.
    Acum e adevarat ca unele dintre accidentele de BMW sunt dintre cele mai spectaculoase (mai ales cand la volan e vreo beizadea tembela), lucru care e si normal, nu poti face cu Logan-ul nici macar un accident ca lumea, dat fiin performantele scazute ale masinii (lucru valabil si pentru multe alte marci de asemenea). Dar totusi, in ciuda mediatizarii intense, accidentele astea nu sunt multe.
    Ii sfatuiesc pe haterii care urasc BMW sa nu ne mai bage pe toti in aceeiasi galeata si sa nu mai faca generalizari pentru ca asta denota superficialitate si ignoranta ca sa nu mai vorbesc de lipsa de bun simt.
    ii invit sa dea o tura cu BMW-ul meu si isi vor schimba idea nu numai despre marca ci si despre automobile in general, unii dintre ei.
    9 9
  • cineva
    Problema ... e doua. :-)

    Atat soferii, cat si drumurile. Fiecare cu sacul lor de pacate.

    Am batut toata tara asta si apreciez in continuare fiecare metru in plus de autostrada catre apare. Nu incerc sa absolv soferii de partea lor de vina, dar sa spui ca drumurile nu sunt o problema, mi se pare ca ai probleme la contactul cu lumea reala.
    4 4
  • @BMWist
    Pai sa-ti raspund la intrebarea: De unde vine isteria asta aici pe Automarket impotriva celor cu BMW?
    Am traversat de cateva ori Romania si ce mi s-a imtamplat pe drum, in mare majoriatate, a fost sa fiu depasit in curbe fara vizibilitate de TAMPITI cu BMW-uri sau in linie dreapta la limita (in timp ce circulam regulamentar, nu sub limita ca sa incurc pe careva). Deci un alt raspuns la faptul ca NU BMW-urile sunt implicate mereu este ca uneori din cauza lor esti implicat in timp ce IDIOTII care determina evenimente neplacute fug si nu le pasa ce se intampla in urma din cauza actiunilor lor (poate unii ii evita si produc accidente).
    Si acum alte exemple:
    - tarani care se plimba cu BMW prin parcuri;
    - retardati care ocupa pe buna dreptate locuri de parcare pentru persoane cu handicap, pentru ca adevaratul lor handicap e la creier;
    - prosti care cred ca BMW-urile plutesc si intra cu ele in mare sau pe nisip;
    - cretini care ajung cu BMW-urile pe partiile de schi crezand ca XDRIVE e cel mai tare sistem 4x4, chiar daca ei, in saracia lor, au niste cauciucuri de vara resapate, ca nu-si permit de iarna;
    - smecheri cu BMW care intra pe liniile de tramvai si sunt luati din urma de vatmani;
    - alti smecheri care sar la bataie la soferii de autobuz ca impart aceeasi strada cu ei (probabil ca atunci cand isi iau BMW li se zice ca toata strada a a lor...).
    Se pot continua cu multe alte exemple DIN REALITATE, dar nu mai vreau ca mi-e scarba de .... nici nu stiu cum sa va mai numesc.
    Nu e de mirate ca site-urile comice gen TNR sau KMKZ.ro va iau la misto mereu. MERITATI DIN PLIN SA FITI LUATI LA MISTO (nu toti, majoritatea).
    6 8
  • TC1900
    visul umed al tuturor cocalarilor din RO e BMW.

    ca isi mai cumpara si oameni normali aceasta masina, asta e, iti asumi
    9 3
  • Sunt multe motivele care stau in spatele acestei statistici:
    - Lipsa de respect pentru cei din jur (eu contez, tu nu...)
    - Lipsa de educatie (unii se simt valorosi in functie de obiectul pe care il folosesc sau cu care se afiseaza)
    - Ignoranta cu privire la consecintele unui accident (lasa ca merge...)
    - Scoli de soferi unde esti invatat cum sa treci examenul, nu cum sa conduci (instructori neprofesionisti, metodologie invechita, ...)
    - Neaplicarea sau aplicarea selectiva a legilor (domnul politest care vorbeste la telefon cand conduce sau care te opreste pentru spaga)
    ...
    Nu vreau sa generalizez. Dar cam pe aici suntem. Ce este trist este faptul ca noi putem schimba aceste aspecte dar multi nu facem decat sa ne plangem si sa plasam responsabilitatea pe altii, drumuri, etc.

    Sper ca intr-o zi sa ajungem si noi sa ne pretuim vietile suficient de mult pentru a actiona. O zi buna si km fata incidente.
    8 1
  • eu am fost in noiembrie si ianuarie acasa si in Timisoara am constatat cu placere ca se conduce destul de bine fara excese desi traficul e infernal mai ales in orele de virf...marea durere sint autostrazile care nu se mai termina ,si tot bucati au ramas ,e ceva ireal si nu vad lumina de la capatul tunelului
    7 1
  • Anonim
    @cineva un sofer responsabil care conduce in litera si spiritul codului rutier nu provoaca accidente pe nici un drum indiferent de categoria lui . In toate tarile din vest sunt sute de mii de km de sosea de drumuri comunale, nationale , regionale nu se circula doar pe autostrada . Incetati sa aruncati vina doar pe drumuri . Da avem o mare lipsa de autostrazi dar cine a pus stampila pe astia de ne conduc din 1990 incoace ? Nu tot conducatorul auto ? De cel putin 20 de ani aud mare stire DN 1 Bucuresti - Brasov este superaglomerat pai ce au facut cei 1 mil de bucuresteni care sunt vecini cu politicienii din parlamaent sa ii forteze sa construiasa o sosea mai repede ? Stam toti si comentam asa suntem noi ca popor . Ne place ca la 4 ani sa fim mintiti frumos
    10 2
  • Cred ca pe viitor vom sta mai bine la acest capitol, numarul victimelor va scadea, nu neaparat accidentele, dar imbunatatirea infrastructurii va aduce un plus, doar pentru simplul fapt ca nu mai poate intra gibonul pe contrasens.

    Cat despre Bmw, este doar o impresie ca soferii produc cele mai multe accidente, din cauza titlurilor bombastice, evident ca ies in fata, produce click-uri si trafic, din peste 8 milioane de masini de la noi, este imposibil statistic sa produca manoritatea accidentelor.

    Desigur, unii ar trebui sa aiba accesul interzis la aceasta marca, in special pustanii.
    8 2
  • Educatie deficitara + lipsa constientizarii problemei de catre cei responsabili: Politia Rutiera, Primarii, Ministerul Transporturilor etc. N-am vazut campanii in ultimii ani de constientizare a purtarii centurii de siguranta, a importantei cauciucurilor bune, a pericolului enorm de a vorbi/tasta la tel in timpul conducerii etc. Nici macar trasarea benzilor in Bucuresti, factor de risc mai ales in conditii de vreme rea si vizibilitate proasta. Ma bucur sa vad in ultimii ani ca la Politie nu prea mai merge cu spaga si permisul e luat si la taran si la intelectual si la ministru, daca a gresit. in 1995 sansele sa rezolvi cu spaga o astfel de situatie erau de 99%, acum au scazut probabil la 5%. Masinile protejeaza mai bine ocupantii dar vitezele au crescut ametitor, peste puterea de protectie a caroseriei. De aia si limiteaza Volvo toate masinile noi la 180 km/ora. E o decizie grea, dar buna !
    4 0
  • cineva@anonim
    De acord cu tine.
    Doar ca soferii aia responsabili de care spui tu, in lipsa autostrazilor, trebuie sa ii fereasca pe idiotii inconstienti care depasesc in absolut orice conditii. Asta e marele plus al autostrazii, pe langa viteza mare: separa cele doua sensuri, deci teoretic riscurile scad cu vreo 50%.

    Am avut destule cazuri in care a trebuit sa ies de pe drum cu jumatate masina ca sa evit astfel de bovine care veneau pe contrasens de parca cumparasera si drumul o data cu masina.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru