Europa: Vânzările de automobile noi au crescut pentru prima dată în ultimele 19 luni
România a fost ţara cu cea mai mare creştere a înmatriculărilor noi în cursul lunii iunie în raport cu aceeaşi lună a anului trecut. Creşterea înmatriculărilor noi înregistrată a fost de 75%, de la 3.967 unităţi înmatriculate la 6.947 de unităţi înmatriculate. În primele şase luni ale anului, în România au fost înmatriculate 31.225 de maşini noi, cu 27.2% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013. Creşteri în luna iunie au apărut şi pe alte pieţe, cum ar fi Cehia (25.5%), Cipru (20%), Croatia (10%), Grecia (41%), Ungaria (25%), Slovacia (17.4%), Spania (23.9%) şi Suedia (25.7%).
Cea mai importantă piaţă care a scăzut în iunie 2014 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013 a fost Germania (1.9%), cu toate că au fost scăderi înregistrate în Austria (7%), Belgia (1.8%), Olanda (5.9%), Elvetia (3.4%) şi Slovenia (17.4%).Vânzări auto mai 2013: România, cea mai mare scădere din UE. Dacia, pe locul al doilea la creşteri
TOP 5 PIEŢE ÎN UE | ||||
Loc | Ţară | Înmatriculări primele şase luni ale 2014 | Înmatriculări iunie 2014 |
Schimbare ianuarie-iunie 2014/2013 (procente) |
1 | Germania | 1.538.268 | 277.614 | +2.4 |
2 | Marea Britanie | 1.287.265 | 228.291 | +10.6 |
3 | Franţa | 958.752 | 196.233 | +2.9 |
4 | Italia | 756.818 | 127.489 | +3.3 |
5 | Spania | 454.942 | 90.158 | +17.8 |
... | ||||
20 | România | 31.225 | 6.947 | +27.2 |
Separate pe mărci, rezultatele publicate de ACEA arată creşteri în iunie pentru Dacia (32.8%), Renault (20.9%) , Opel (12%), Jeep (59%), Lexus (37%), Volvo (14%), Mazda (11%), Jaguar (17%) şi Mitsubishi cu 55%. Alte mărci au obţinut şi ele creşteri în iunie 2014, dar acestea au fost mai mici de zece puncte procentuale. Bineînţeles, au existat şi scăderi ale înmatriculărilor, care au apărut pentru Honda (13%), Hyundai (4%), Smart (19%), Mini (6.5%), Alfa Romeo (2.3%), Chevrolet (85%), Citroen (4.1%) şi Volkswagen cu 2.8 procente. În cazul mărcii Ford, diferenţa dintre înmatriculările realizate în iunie 2013 şi iunie 2014 a fost de numai 18 unităţi.
Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa
TOP 5 CREŞTERI ÎN UE | ||||
Poziţie | Marcă | Înmatriculări primele şase ale 2014 | Înmatriculări iunie 2014 | Schimbare ianuarie-iunie 2014/2013 (procente) |
1 | Jeep | 14.970 | 2.762 | +42.9 |
2 | Dacia | 192.876 | 37.802 | +36.2 |
3 | Lexus | 13.378 | 2.306 | +36 |
4 | Mazda | 85.060 | 13.938 | +25.0 |
5 | Mitsubishi | 41.073 | 7.552 | +24.5 |
Via ACEA
Interesant e avansul asiaticilor (spre tristetea unora ;) ) dar mai interesant este Volvo care pare sa aiba un pariu castigat
@AM pe majoritatea site-urilor de afata se prezinta tabele cu datele statistice - sunt usor de urmarit si nu lasa loc de discutii sterile. E greu de facut asa ceva?
http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20140617_PRPC-FINAL-1405.pdf
E valabil si pentru vacantele exotice unde se duc aceeasi oameni (ca doar nu se duc Gigel si tata Leana din Atarnati).
Discrepantele astea ne arata cat de prost a fost guvernata tara dpdv economic in ultimii 25 de ani. Trebuie doar sa faci o tura prin Cehia, Polonia, Slovacia si chiar Ungaria ca sa vezi ca la ei s-a putut, desi noi dupa lovitura de stat aveam toate datoriile platite, rezerve lichide de 2mld de dolari si creante (numai Irak-ul avea sa ne dea in jur de 2mld de dolari).
AM, eu v-as propune sa echivalati titlul articolului cu altul, "sinonim", mai sugestiv in context: "Romania este pe primul loc in UE la evaziune fiscala, bisnita, fraude diverse si ingenioase, devastarea bugetului de stat, spolierea contribuabililor, sperjur electoral, boli, nevroze si saracie"...Si de departe pe primul loc, fara sanse de a ne egala alta tara, la: diminuarea sperantei de viata si a ne complăcea in corpore si in stil sado-maso...
Culmea cretinismului care ne-a paralizat, pare-se pe vecie, este ca puliticienii se vaita ca "economia neagra" afecteaza cam 30 % din PIB...Dar atat, se vaita, fiindca, pentru a fi indreptatiti sa jeleasca turnandu-si cenusa in cap si imbracandu-se in sac, ar trebui sa se dispenseze de sumele babane provenite din cei 30 % bani murdari si folosite in scopuri, ghici, ele _ _ _ _ _ le (mai tineti minte "spanzuratoarea", jocul copilariei noastre la scoala?)
Insa aceasta crestere a inmatricularilor de masini noi nu reprezinta decat efectul unui fenomen mult asteptat, in sensul in care romanii au inteles ca un jaf cumparat ieftin, pe termen lung produce o gaura in buget mult mai mare decat o masina pe care dai ceva mai multi bani si o cumperi noua.
Incet, incet balonul de sapun reprezentat de mirajul sh, incepe sa se sparga iar vechea zisa conforma careia "sunt prea sarac ca sa-mi cumpar lucruri proaste" a fost inlocuita de romani cu "sunt prea sarac ca sa-mi cumpar masini vechi"!
Cu mizeria asta de sistem de taxare (a propos, se doreste si cresterea nivelurilor impozitului, ce porcarie) nici nu e de mirare haosul de pe piata auto din Romania.
Iar daca am vorbi despre nivelul veniturilor majoritatii romanilor tot la sh ajungem. Misha, o masina de 3-4 ani, Dacie sau nu, se poate gasi intr-o stare buna si la un pret accesibil pentru cam toata lumea, fara a-ti pune de git rate in euro si un Casco inutil pentru multi soferi.
Si daca ajungem sa comparam cit costa intretinerea unei masini noi in leasing (Casco, revizii la dealer) comparativ cu una sh in stare buna iar ajungem la alte concluzii.
Iar concluzia mea despre tine e ca vinzi masini noi. Altfel nu s-ar explica ultima fraza debitata care e clar dovada de multa gindire si te-as banui de altceva decit de partinire.
Ce-mi place mie despre unii samsari de-astia de masini noi e ca isi pun ochelarii de cal si vor sa interzica orice tranzactie cu sh-uri fara sa-si puna probleme legat de ce fac potentialii lor clienti cu masinile vechi. Si din pacate pentru toata lumea nu e asta singura problema a pietei auto din Rromanica, care e la nivelul meritat.