România este pe locul al şaselea în Europa la scumpirea carburanţilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Preţul carburanţilor a crescut semnificativ în 2010 în România, dar şi în alte state europene. Potrivit celor de la Eurostat, benzina euro 5 cu cifra octanică de 95 a crescut cu 16.9 procente în România în 2010, peste media UE. Respectiva medie era de 14.3 la sută, fiind depăşită de zece state. Pe locul întâi la scumpiri este Grecia, unde benzina s-a scumpit cu 44.6%. Locul doi le revine celor din Cipru, cu 22.3%, iar pe locul trei se situează Suedia, cu o creştere de 22.3%.
Pe locul patru la creşterea preţului benzinei se află Marea Britanie, unde preţul a crescut cu 17.4%. Locul cinci îi revine Lituaniei, ţară în care benzina s-a scumpit cu 17.4% în decursul anului care tocmai s-a încheiat. Bulgarii nu au dus-o nici ei mai bine ca noi, benzina fiind scumpită în ţara vecină cu 16.4 procente, cu 0.3% mai puţin decât în România. În Cehia, benzina de 95 s-a scumpit cu 16.1 procente, iar în Estonia cel mai ieftin sortiment de benzina s-a scumpit cu 15.5% în 2010. Polonezii sunt cei mai apropiaţi de media europeană a scumpirii carburanţilor, benzina de 95 marcând o scumpire de 15.1%.
BULGARII AU CEA MAI IEFTINĂ BENZINĂ
Bulgaria păstrează în continuare titlul de lider în materie de benzină ieftină, preţul pe litru fiind înregistrat la valoarea de 1.09 euro în data de 20 decembrie 2010. Pe locul doi vin cei din Cipru.
Deşi au scumpit benzina cu 22.3% în 2010, aceasta are un preţ de 1.28 euro pe litru. România stă pe locul patru în acest top, cu 1.14 euro pe litru.PREŢURILE VOR CREŞTE ÎN CONTINUARE
Din păcate pentru românii cu maşini, creşterea preţului carburanţilor nu se opreşte aici. Acciza pentru benzina fără plumb a crescut din nou cu 15 euro pe tonă, de la 452 de euro la 467 de euro, lucru care va duce la scumpirea benzinei, iar vânzătorii şi distribuitorii de produse petroliere nu vor ezita să rotunjească preţul pentru a-şi păstra marja de profit generoasă. Cei care consideră că nu sunt afectaţi de creşterea preţului carburanţilor se înşeală amarnic, deoarece transportatorii îşi vor mări costurile şi, în mod evident, tarifele pentru a face faţă valului de scumpiri. Toate produsele se vor scumpi, iar consumul populaţiei va scade, ducând la creşterea inflaţiei şi la reducerea profitului pentru transportatorii de mai sus.
La nivel mondial, ţiţeiul s-a scumpit cu 12%, atingând o valoare medie de peste 80 de dolari pe baril, al doilea cel mai ridicat nivel din istorie, totul graţie revenirii cererii pe plan global, a scăderii stocurilor şi a iernii neobişnuit de reci.
Livrările OPEC sunt în creştere, iar oficialii organizaţiei spun că nu pot furniza mai mult ţiţei pentru a opri creşterea preţului, considerând că o valoare de 100 de dolari per baril este corectă.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Vestea buna e ca titeiul este o resursa limitata, ce va mai tine vreo 20-30 de ani! Atunci omenirea, inclusiv baietii destepti, vor trece mai mult de nevoie decat de voie la alternativa pe hidrogen, resursa inepuizabila!
Vestea proasta e ca noi astia multi si fraieri vom cotiza mult si bine la casele, amantele si Veyron-urile baietilor destepti!
ar trebui ca o saptamana din fiecare luna sa nu mai treaca nimeni pe la benzinarii, si pe urma om vedea noi, pana gand tiganii din tigania merg si alimenteaza si numa gura e de ei ca nici greve nu stim sa facem asa ne trebuie, ne meritam soarta, bravo inca odata pt. TIGANIA cu capitala la BUCALE.
Cat priveste benzina de la noi din tara, ma gandesc ca de 10 ani se tot scumpeste, si se tot scumpeste.......darrrrrrr.......se cumpara, si se tot cumpara. :)))
Asa am zis si cand era litrul 1 leu, apoi 2 lei, apoi 3.....zzzzzzz.......si iata ca am sarit de 5 lei. Dar nu va speriati. Inspirati - expirati - fi-ti calmi. Cand se va ajunge la 2-3 euro/litru benzina, atunci sigur veti fi convinsi ca bicicleta a fost si eeste mama transportului. :))
Cat despre scumpirea carburantilor, eu deja am inceput sa adun bani pentru un motor electric si pentru un set de baterii bune pe care le voi monta pe un Matiz luat la mana a doua. Cu 50-60 km autonomie si incarcare completa pe timp de noapte in valoare de 1 euro, o sa-mi fac treaba si o sa ma p** pe scumpirile lor.
Accizele in 2011 au avut cea mai mica crestere din ultimii 5 ani : DOAR 0.05RON/L, scumpire de 1%!
www.instalatiigplauto.ro