România: Cota de piață a mașinilor electrificate s-a dublat în primele 4 luni. Scăderi pentru diesel și benzină

de Paul Cosma
Luni, 17.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa auto din România înregistrează o scădere de circa 14% la patru luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Mașinile electrice au avut o creștere de 80%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie - aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012).

Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.

Pe ansamblul primelor patru luni din 2021, se înregistrează o scădere generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie - aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), faţă de perioada similară din 2020, şi a ajuns la 62,1%.

Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparaţie cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piaţă este de doar 26,2%.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid deţin, în intervalul de analiză, o cotă de piaţă de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

Vânzările de autoturisme "verzi" au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu o creştere de 79,8%, comparativ cu finele lunii aprilie din 2020.

În acest context, este de remarcat creşterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%)

Conform APIA, în primele patru luni ale anului, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 70% în total vânzări autoturisme, iar persoanelor fizice le revine restul de 30%.

Via Agerpres

Comentarii (18)

  • Edikkk
    Aia e !!!

    Creşterea puternică a PHEV în România demonstrează că românii înţeleg importanţa unei maşini eminamente electrice !

    Nu sunt PHEV chiar full EV dar oricum în oraş sunt clar ca şi un EV
    (PHEV au aceiaşi greutate sau chiar mai mică decât EV!!)
    şi doar la drum lung mai trec pe benzină !

    Aşteptăm în viitor trecerea la PHEV CNG ultimul prag înaintea full EV toate.
    13 20
  • Asa e Edikk, romanii inteleg sa treaca la EV, mai putin tu, care esti turc si ramai la dieselul ala obosit.
    15 15
  • Studiu irelevant.
    Tot mai bun e un VAG sau BMW diesel cu 88000 km reali, rulat de o batranica si adus pe platforma din Germania.
    PHEV sunt masinile alea de le face si BMW si apoi dau recall si ii sfatuiesc pe proprietari sau nu le incarce complet si sa nu foloseasca modul sport ca sa nu cumva sa ia foc?
    https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
    Hai ca se poate...
    Sunt placut surprins totusi:
    1. Dacia
    2. Ford
    3. Toyota.
    Sa speram ca se mai lumineaza treaba si pe la noi si Mai scapam de VAG, BMW, Mercedes...
    16 13
  • Dieselaru
    Ma bucura aceasta stire. Cat mai multi sa treaca. Se ieftineste motorina.
    13 13
  • Anonim
    Fiecare cumpara ce doreste pe banul lui . Sa cumpere cat mai multi electrice abia astept sa ii vad la coada la statiile de incarcat . Asa prin absurd daca maine 50 % din masinile din RO ar fi electrice tare as fi curios unde au sa le incarce posesorii acestor masini ? In Timisoara oras mare nu exista statii suficiente de incarcare . Acum primaria a facut un contract pentru 16 statii de incarcare . Pai ce reprezinta 16 statii la un asa oras ? Daca locuiesti la bloc depinzi de astfel de statii daca ai electrica . Repet fiecare face ce vrea cu banul lui . Eu fac parte din cei 25% care anul asta au cumparat un diesel nou norma de poluare euro 6d .
    11 16
  • E buna si cresterea vanzarilor de PHEV.
    Dar PHEV-urile trebuie incarcate aproape zilnic si se incarca incet si, daca nu au acces facil la o priza peste noapte, devin rapid doar niste HEV-uri alimentate cu benzina care cara inutil 10-12 kWh de baterie (fapt constatat in UK).
    16 8
  • @Naivu
    Conteaza educatia si interesul guvernului pentru promovare si instalare statii de incarcare. Prin UK gasesti statii de incarcare la multe magazine, prin parcarile din orase, pe la birouri.
    Deci nu e asta problema, ci oamenii care stiu ca au si motorul pe benzina si de asta nu incarca: din prostie si comoditate.
    Ca sa nu mai zic ca tot in UK cineva facuse un traseu cu Kia 800 mile intr-o saptamana si in drumul lui gasise si idioti: un BMW X6 diesel care timp de 15 minute a stat motorul pornit ocupand un loc de parcare destinat incarcarii masinilor electrice si un alt BMW seria 5 plug-in hybrid care nu era conectat la priza:
    https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
    Deci sunt multe de facut prin UK, sunt mult in urma olandezilor, norvegienilor.
    18 5
  • ACE - Craiova
    La ora actuala in Romania se gasesc pe piata auto peste 75 de variante de echipare pentru masini pur electrice (BEV), cu preturi de catalog incepand de la 16.800 Euro cu TVA (DACIA Spring Comfort ) ÷ 193.038 Euro cu TVA (PORSCHE Taycan Turbo S Cross Turismo).

    Deci, dupa posibilitati si necesitati sunt pe piata autoturisme electrice de la autonomii de 129 km (SMART EQ forfour cu baterie de 17,6 kWh capacitate bruta) ÷ 837 km (TESLA Model S Tri Motor cu baterie de 120 kWh).

    In acest an mai asteptam preturi de la cateva modele pur electrice: KIA EV6, NISSAN Ariya, SKODA Enyaq 80X, s.a.

    Deci - SPOR LA CUMPARATURI!!!
    18 8
  • @Ace-Juvete
    Ce spor la cumparaturi visezi? Nu vezi ca e criza(chiar daca tie nu ti se spune inca la tv). Se vand din ce in ce mai putine masini,puterea de cumparare scade,creste inflatia,cresc preturile iar tu o dai cu "spor la cumparaturi". Bravo,mai,edik!
    5 12
  • Edikkk
    O mare problemă ar fi viteza de încărcare a PHEV care sunt făcute intenţionat mai lente la încarcare decât cele full EV

    MOTIVUL?

    LACOMIA CRASĂ a constructorilor auto.

    Ca PHEV să coste mai puţin şi să cumpere tot termică unde fac constructorii profituri ENORME.

    De aceea îmi doresc din toată inima să reuşească cât mai bine Tesla.

    Şi ei sunt pentru profit, dar oferă şi foarte multe în schimb.

    Şi să radă efectiv toţi dinozaurii de constructori auto CARE POT FACE MAŞINI BUNE PHEV SAU EV dar NU vor.

    VAG şi Mercedes s-au mai trezit puţin (timid,dar hai acceptabil) dar restul varză.
    11 4
  • Completare pentru ACE.
    Preturile pentru o masina electrica subcompacta decenta incep de la 29990 euro (e-Corsa).
    Sub 30k euro sunt doar Matizuri electrice dar fara autonomia unuia.

    ACE, tu pe ce-ai mers, Taycan turbo S sau te-ai rezumat la un Plaid+?
    8 11
  • ACE - Craiova
    Pana in 32.000 Euro cu TVA in Romania sunt la comercializare 11 variante de masini BEV cu autonomii care ating max. 315-340-348-395 km in ciclul de masurare WLTP.

    Pana in 35.000 Euro cu TVA exista 22 de variante de echipare pentru masini electrice cu autonomii care ating max. 386-395-425 km in ciclul de masurare WLTP.

    Iar numarul variantelor de masini BEV (aproape) se dubleaza anual....
    9 5
  • Si pana in 15 mii ce se gaseste la raionul electric? Ma refer la ceva cu 4 roti fara aia de rezerva.
    La raionu "uzate moral de noi" gasesti multe Renouri, Toyote, Hiunday-Kia chiar si un Duster.
    Si in ciuda uzurii morale, toate te duc, te aduc, nu te ploua, nu te ninge si nici nu mori de cald vara si de frig iarna. Si nici nu tre sa-ti amanetezi viitorul sau sa-ti modelezi viata dupa limitarile masinii.
    6 6
  • Informatorul cultural
    Salut, sa ne informam un pic inainte sa ne luam masina.
    Iata la niste teste, cat a tinut bateria si cat pretinde constructorul ca tine:
    Am pus si sursa youtube.

    https://www.youtube.com/watch?v=wd2ArceiJd0
    Honda 182km - 90% din cat pretinde
    Mini 248km - 106% din cat pretinde
    Peugeot 259km - 74% din cat pretinde
    VW up 261km - 102% din cat pretinde
    Zoe 368km - 96% din cat pretinde
    Vauxhall (corsa) 280 - 83% din cat pretinde

    Aici niste masini mai de soi:
    https://www.youtube.com/watch?v=9-E2GJW_8Vc
    Tesla m3 performance 460km 81% (566km claimed)
    Polestar 2 317km 68% (469km claimed)
    Tesla m3 352km 79% (447km claimed)

    https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho
    ID 3 340km 94% (360km claimed)
    5 0
  • Faptul ca a crescut fantastic cota vehiculelor electrificate inseamna ca romanii incep sa prinda gustul acestor masini din ce in ce mai mult.

    Si asta se intampla in conditiile in care numarul punctelor electrice publice este de circa 1.000 de unitati, in toata tara.
    3 4
  • @informator
    Arata bine cifrele de la VAG si BMW, pardon Mini care apartine de BMW.
    Imi aduc aminte de DIESELGATE si cam ce emisii aveau ele.
    Se poate oare ca testele respective sa fie platite si valorile putintel distorsionate ca sa aduca un anumit avantaj unora???
    Intreb si eu ca nu ma pricep :))
    E ca si cum cauta lumea piese de BMW ca se strica des si iese la Google cea mai cautata marca :))
    1 0
  • @Informatorul
    In filmulete s-a mers de la 100%, plecare din statia de incarcare pana cand a murit masina in drum. In mod normal tu ca detinator de bev nu ai de-a face cu situatia asta. Pentru ca nu vei dori sa ramai niciodata in drum pe 0%. In concluzie autonomia e si mai mica de atat. Testul a fost facut in Anglia unde temperatura este aproape cea ideala. Daca vine un frig sau o canicula autonomia scade si mai mult. Daca merg
    si pe autostrada cu viteza atunci scade si mai si mai mult.
    Avem o problema cu masinile electrice. Nu sunt bune decat de oras, chiar si cele cu blazon gen Tesla unde Tesla M3 performance a facut 460km 81% (566km claimed). Daca e cald sau frig cei 460 se transforma in 400 si daca mergi pe autostrada cu 130 scade autonomiala vreo 250.
    Oau, nasol. De ce ii zice performance? Poate din cauza pretului de 60000 EURO!
    4 1
  • Seriff
    Corect, autonomiile declarate sunt niste minciuni ordinare, in realitate nu corespund, asa ca Fanel tot in parcare la Kaulfand o sa isi petreaca juma de concediu. Aa, stai, daca nu e ocupata statia.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru