Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie - aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012).
Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.
Pe ansamblul primelor patru luni din 2021, se înregistrează o scădere generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie - aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), faţă de perioada similară din 2020, şi a ajuns la 62,1%.
Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparaţie cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piaţă este de doar 26,2%.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid deţin, în intervalul de analiză, o cotă de piaţă de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).
Vânzările de autoturisme "verzi" au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu o creştere de 79,8%, comparativ cu finele lunii aprilie din 2020.
Conform APIA, în primele patru luni ale anului, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 70% în total vânzări autoturisme, iar persoanelor fizice le revine restul de 30%.
Via Agerpres
Creşterea puternică a PHEV în România demonstrează că românii înţeleg importanţa unei maşini eminamente electrice !
Nu sunt PHEV chiar full EV dar oricum în oraş sunt clar ca şi un EV
(PHEV au aceiaşi greutate sau chiar mai mică decât EV!!)
şi doar la drum lung mai trec pe benzină !
Aşteptăm în viitor trecerea la PHEV CNG ultimul prag înaintea full EV toate.
Tot mai bun e un VAG sau BMW diesel cu 88000 km reali, rulat de o batranica si adus pe platforma din Germania.
PHEV sunt masinile alea de le face si BMW si apoi dau recall si ii sfatuiesc pe proprietari sau nu le incarce complet si sa nu foloseasca modul sport ca sa nu cumva sa ia foc?
https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
Hai ca se poate...
Sunt placut surprins totusi:
1. Dacia
2. Ford
3. Toyota.
Sa speram ca se mai lumineaza treaba si pe la noi si Mai scapam de VAG, BMW, Mercedes...
Dar PHEV-urile trebuie incarcate aproape zilnic si se incarca incet si, daca nu au acces facil la o priza peste noapte, devin rapid doar niste HEV-uri alimentate cu benzina care cara inutil 10-12 kWh de baterie (fapt constatat in UK).
Deci nu e asta problema, ci oamenii care stiu ca au si motorul pe benzina si de asta nu incarca: din prostie si comoditate.
Ca sa nu mai zic ca tot in UK cineva facuse un traseu cu Kia 800 mile intr-o saptamana si in drumul lui gasise si idioti: un BMW X6 diesel care timp de 15 minute a stat motorul pornit ocupand un loc de parcare destinat incarcarii masinilor electrice si un alt BMW seria 5 plug-in hybrid care nu era conectat la priza:
https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
Deci sunt multe de facut prin UK, sunt mult in urma olandezilor, norvegienilor.
Deci, dupa posibilitati si necesitati sunt pe piata autoturisme electrice de la autonomii de 129 km (SMART EQ forfour cu baterie de 17,6 kWh capacitate bruta) ÷ 837 km (TESLA Model S Tri Motor cu baterie de 120 kWh).
In acest an mai asteptam preturi de la cateva modele pur electrice: KIA EV6, NISSAN Ariya, SKODA Enyaq 80X, s.a.
Deci - SPOR LA CUMPARATURI!!!
MOTIVUL?
LACOMIA CRASĂ a constructorilor auto.
Ca PHEV să coste mai puţin şi să cumpere tot termică unde fac constructorii profituri ENORME.
De aceea îmi doresc din toată inima să reuşească cât mai bine Tesla.
Şi ei sunt pentru profit, dar oferă şi foarte multe în schimb.
Şi să radă efectiv toţi dinozaurii de constructori auto CARE POT FACE MAŞINI BUNE PHEV SAU EV dar NU vor.
VAG şi Mercedes s-au mai trezit puţin (timid,dar hai acceptabil) dar restul varză.
Preturile pentru o masina electrica subcompacta decenta incep de la 29990 euro (e-Corsa).
Sub 30k euro sunt doar Matizuri electrice dar fara autonomia unuia.
ACE, tu pe ce-ai mers, Taycan turbo S sau te-ai rezumat la un Plaid+?
Pana in 35.000 Euro cu TVA exista 22 de variante de echipare pentru masini electrice cu autonomii care ating max. 386-395-425 km in ciclul de masurare WLTP.
Iar numarul variantelor de masini BEV (aproape) se dubleaza anual....
La raionu "uzate moral de noi" gasesti multe Renouri, Toyote, Hiunday-Kia chiar si un Duster.
Si in ciuda uzurii morale, toate te duc, te aduc, nu te ploua, nu te ninge si nici nu mori de cald vara si de frig iarna. Si nici nu tre sa-ti amanetezi viitorul sau sa-ti modelezi viata dupa limitarile masinii.
Iata la niste teste, cat a tinut bateria si cat pretinde constructorul ca tine:
Am pus si sursa youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=wd2ArceiJd0
Honda 182km - 90% din cat pretinde
Mini 248km - 106% din cat pretinde
Peugeot 259km - 74% din cat pretinde
VW up 261km - 102% din cat pretinde
Zoe 368km - 96% din cat pretinde
Vauxhall (corsa) 280 - 83% din cat pretinde
Aici niste masini mai de soi:
https://www.youtube.com/watch?v=9-E2GJW_8Vc
Tesla m3 performance 460km 81% (566km claimed)
Polestar 2 317km 68% (469km claimed)
Tesla m3 352km 79% (447km claimed)
https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho
ID 3 340km 94% (360km claimed)
Si asta se intampla in conditiile in care numarul punctelor electrice publice este de circa 1.000 de unitati, in toata tara.
Imi aduc aminte de DIESELGATE si cam ce emisii aveau ele.
Se poate oare ca testele respective sa fie platite si valorile putintel distorsionate ca sa aduca un anumit avantaj unora???
Intreb si eu ca nu ma pricep :))
E ca si cum cauta lumea piese de BMW ca se strica des si iese la Google cea mai cautata marca :))
si pe autostrada cu viteza atunci scade si mai si mai mult.
Avem o problema cu masinile electrice. Nu sunt bune decat de oras, chiar si cele cu blazon gen Tesla unde Tesla M3 performance a facut 460km 81% (566km claimed). Daca e cald sau frig cei 460 se transforma in 400 si daca mergi pe autostrada cu 130 scade autonomiala vreo 250.
Oau, nasol. De ce ii zice performance? Poate din cauza pretului de 60000 EURO!