Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) a publicat recent o amplă analiză cu privire la modul în care Grupul Volkswagen se ocupă de remedierea mașinilor care au fost implicate în scandalul Dieselgate.
Datele centralizate de T&E pe baza informațiilor publicate de fiecare stat membru al Uniunii Europene arată că Grupul Volkswagen a remediat 83% dintre mașinile afectate în Europa de Vest, în timp ce în Europa Centrală și de Est procentul este de numai 55%.
Interesant este că România este țara europeană cu cel mai mic procentaj de remediere a problemelor, de numai 37%, fiind urmată de Polonia (45%) și Croația (46%), în timp ce toate celelalte state au un procentaj de remediere de cel puțin 50%.
Deloc surprinzător, Germania este țara în care Grupul Volkswagen a remediat cele mai multe mașini: 99% dintre unitățile echipate cu motorul EA189 și 70% dintre unitățile echipate cu alte motoare Volkswagen.
Finlanda este singurul alt stat european care a depășit pragul de 90%, în timp ce Austria, Danemarca, Portugalia, Luxemburg și Spania au procente de peste 80%.
Grupul Volkswagen nu a fost însă singurul constructor implicat în scandalul Dieselgate.
Astfel, Alianța Fiat-Chrysler a remediat deja 83% dintre mașini, printre care și 85% dintre unitățile Fiat 500X, în timp ce Mercedes-Benz a atins un procent de 74% pentru Clasa A, Clasa B, CLA și GLA.De asemenea, 70% dintre unitățile Opel Insigna au fost remediate, la fel ca 88% dintre unitățile Renault Kadjar și Captur. În schimb, cel mai mic procent este trecut în dreptul modelelor Opel Cascada și Zafira, de numai 12%.
În total, T&E afirmă că producătorii sunt nevoiți să remedieze motoarele a 43 de milioane de mașini din Europa, dintre care doar 10 milioane de unități au fost retrase de pe piață.
Nu e de mirare, si cunosc persoane care s-au dus apoi la ateliere specializate sau la baieti priceputi, sa le instaleze la loc versiunea veche a softului.
Oricum la noi, de cand s-a scos taxa de prima inmatriculare, norma de poluare nu conteaza absolut deloc, si atunci nu vad de ca ar conta pentru stat sa fie masinile cu standardul de poluare eur6.
Ca respiram cu totii un aer mai poluat...nu este o prioritate pentru guvernanti.
nu cred ca e o prioritate pentru posesorul unui SH care isi doreste, asa cum spunea Rudolf, cai putere si imagine.
a... daca ar fi platiti sa isi duca masina, altfel ar sta lucrurile...
totusi nici remediere nu se poate numi, de-asta e si secreta "rezolvarea"..