La începutul lunii iunie, Parlamentul European a votat planul Fit for 55, care prevede reducerea nivelului de CO2 produs de automobile cu 55% până în 2030 față de nivelul din 1990 și, mai important, interzicerea comercializării mașinilor noi cu motoare termice, fie convenționale sau hibride, din 2035.
Acest eveniment a adus cu sine câteva consecințe importante pentru industria auto. Mai întâi, Stellantis a anunțat că nu este de acord cu acest plan și se va retrage din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) la finalul anului. Apoi, ministrul german al finanțelor a anunțat că guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu acest plan. De atunci, însă, guvernul german a clarificat că ministrul finanțelor a transmis o informație eronată.
Acum, 5 state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au cerut Comisiei Europene să amâne interzicerea mașinilor cu motoare termice. Celelalte țări sunt: Bulgaria, Portugalia, Italia și Slovacia. CO2 provenite de la mașini să fie de 90%, față de 100% așa cum este stabilit în proiectul Fit for 55.
Potrivit agenției de presă Reuters, cele 5 state doresc ca procentul de reducere a emisiilor deMai mult, țările care au trimis această solicitare doresc ca interzicerea mașinilor cu motoare termice să fie amânată cu 5 ani. Asta ar însemna ca din 2040 să nu mai fie comercializate vehicule cu motoare clasice.
Solicitarea trimisă de România și de celelalte 4 state amintite ar putea reprezenta o problemă pentru Comisia Europeană, care consideră că implementarea planului Fit for 55 la termen este crucială. Luând în calcul durata medie de viață a mașinilor noi de 15 ani, ultimele vehicule cu motoare termice ar urma să dispară de pe șoselele Uniunii Europene în 2050. Acela este anul în care, potrivit oamenilor de știință, schimbările climatice ar urma să devină ireversibile.
via Lifenews
BRAVOS NATIUNE!!!!
- suntem campioni la mortalitate in Europa, pe drumurile auto
- avem o infrastructura feroviara pe cale de disparitie
- am internationalizat manelele, chit ca ne plac sau nu
- suntem foarte reticenti in a schimba ceva care vedem clar ca nu merge bine dar (inca mai) misca.
Nu am nimic impotriva electricelor, dar citi romani isi pot permite sa treaca de la termica la electrica cind vedem situatia financiara/materiala de la noi.
Eu poate imi permit sa trec la electrica, dar restul ...?
https://youtu.be/RIUBx66vuRY
Oare le ramane autonomie cat o electrica Dacia Spring?
Multi incuiati mai sunteti.
Până una alta vă salut din Germania unde suntem în concediu pe Romanische Straße. Castele, monumente, biserici, și bineînțeles autostrăzi fără limită. Ce poți să-ți dorești mai mult?
PS După asta plecăm la mare în Liguria să stăm și cu burta la soare. Toate astea nu ar fi posibile fara disponibilitatea Motorului Diesel care toarce fericit ca un motan. Îmi vine să deschid capota și să-l pup. Vă salută și tanti desigur.
“Termicele ar urma să dispară de pe şoselele UE în 2050” ? Nu-i bai; dacă voi trăi până atunci, voi avea unde să le manevrez: Elveţia, Norvegia, Marea Britanie, Serbia…Rusia :D
PS. @Bogătanu…talpa fără milă, man! Şi, ori de câte ori ambalezi motorul, să te gândeşti şi la subsemnatul (adică să-mi dedici “melodia”).
Si pentru cei care nu pot sa înțeleagă ce scriu, NU sunt împotriva electricelor, avem in companie electrice si le folosesc ocazional, dar nu se pot folosi sau achiziționa de aproape 90% din șoferi.
Sper ca reușiți măcar acum sa asimilați… e foarte simplu.
Sau poate crezi că ăștia vor să tragă obloanele peste industria auto doar ca să sprijine externalizarea industriei auto și a profiturilor către China. Mă rog, tu poți să crezi și asta, pari capabil.