Autostrada Soarelui, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale ţării, va primi şase radare fixe, informează ProTV. Acestea prezintă un sistem de senzori montaţi în suprafaţa de rulare, care fac detectarea imposibilă prin mijloacele clasice de detectare a radarelor. Singura veste bună pentru şoferi este că acestea nu vor putea fi mutate de autorităţi, deci o unitate GPS care prezintă posibilitatea memorării locurilor în care sunt amplasate camerele respective îi poate ajuta pe şoferi să evite amenzile pe secţiunile de drum respective.
Poliţiştii vor monta trei radare fixe pe un sens al autostrăzii A2 şi trei pe celălalt sens al autostrăzii, termenul de finalizare al lucrării fiind sfârşitul lunii mai. Sistemul este nou, este autorizat metrologic şi promite să rezolve toate cerinţele Poliţiei Rutiere. Cele şase radare fixe care vor fi amplasate pe A2 sunt localizate între Cernavodă şi Medgidia. Noile radare nu vor înlocui radarele mobile ale Poliţiei Rutiere, acestea urmând să fie amplasate în continuare pe A2 pentru a sancţiona vitezomanii. Un radar fix montat pe Autostrada A2 costă 35.000 de euro, iar amenda pe care o emite acesta este dificil de contestat în instanţă, spun cei de la ProTV.
Şoselele din România mai au încă opt radare fixe de generaţie nouă, similare cu cele care vor fi montate pe A2, amplasate pe DN1. Acestea sunt instalate la Baloteşti, Tâncăbeşti, Bărcăneşti şi Sinaia, pe fiecare sens de mers. La fel ca în cazul oricărui radar fix, şoferul sancţionat primeşte amenda prin poştă. Spre deosebire de sistemele similare folosite în străinătate, radarele fixe folosite în România nu au blitz, deci şoferul nu vede niciun semn al faptului că va primi acasă o amendă. Radarele fixe care vor fi montate pe A2 folosesc senzori montaţi pe şosea, la 2.5 metri distanţă între cele două "porţi", iar sistemul cronometrează timpul în care un vehicul ajunge de la un senzor la celălalt. În cazul în care este detectată o depăşire a vitezei legale, sistemul fotografiază automat partea din spate a vehiculului.Via ProTV
sau "murdaresti" putin nr de pe spate :D
Ai dreptate, cei care merg cu 180 sunt un pericol public. Tocmai de asta eu merg cu 200 :)
poate mai vad pe vre-unu ca imi da flashuri cand eu am 130km/h! sa vezi ce frana ii trag..
sunt si multi care nu stiu ca se circula pe prima banda a drumului(cea de langa trotuar), poate mai invatati si voi regulile de circulatie
SI partea proasta e ca aveti si capacitatea de procrea
Iar asta e mult mai grav...
Doar atat????......ma asteptam la un comentariu mult mai complex cu mai multe injuraturi. Sunt dezamagit :(
Si in Germania sunt sectiuni de drum cu camere radar care iti masoara viteza medie. Ca sa scapi ;) , trebuie sa te opresti 10-15 minute intre extremele sectiunii.
In schimb, exista si sectiuni fara restrictie de viteza unde "meltenii" pot sa duca BMW-urile si alte animale de rasa la viteza de decolare :)
Si cand vezi comentarii retarde botswaneze ca ale lu "cristi" iti dai seama defapt de ce nu avem autostrazi. Caci la asa cetateni asa tara. Bulgaria a ridicat viteza la 140 iar "no speed limitul" din Germania nici nu mai zic, cunosteti situatia.
autostrazile noastre nu sunt pentru viteze mai mari de 130. te-ai gandit ca pui in pericol vietile altora? ce se intampla daca faci un accident si in masina respectiva sunt copii? te-ai gandit la asta? se vede ca esti un copil de 18 ani care abia si-a luat carnetul, mai vb dupa ce o sa ai si tu copii si te gandesti la siguranta lor.
Sunt vitezoman si consider ca daca ar fi folosite cu cap acesta radare ar fi foarte utile. Sunt foarte multe zone "negre" si extrem de multe zone cu astfel de potential unde un radar MARCAT corespunzator cu cateva sute de metri inainte, ar fi intradevar util.
Din pacate [pt autoritati] un radar amplasat pt a incetini traficul si a oferi siguranta suplimentara NU ADUCE BANI la BUGET. deci va strica bussinesul alesilor, prin urmare vom plati amenzi.
Macar daca din amenzi ar marca corespunzator drumurile si/sau ar instala systeme electronice de informare a soferilor si alte sf-uri, tot ar fi ceva.
DAR sunt cazuri deosebite in care pur si simplu nu ai alta solutie decat sa risti si sa dai gaz. Pe A2 Constanta-Bucuresti se castiga vreo juma' de ora (nu 9 minute) daca mergi cu 180 , cand de exemplu ai nevoie sa ajungi in timp la aeroport la Baneasa.
Stai linistit ca eu nu o sa te incomodez in trafic [nu suntem toti la fel]- daca am loc sa te depasesc atunci e ok, daca nu, o sa astept la distanta pana cand o sa am loc.
Intradevar castigi putin timp daca fortezi nota cu viteza dar mie unul nu-mi pasa de timp, eu merg mai repede de placere nu pt timp.
De multe ori ajung ultimul la destinatie pt ca sunt putine portiunile de drum unde pot sa merg cu viteza in conditii de relativa siguranta.
normal ca nu castigi prea mult pana la Pitesti, daca ai plamani buni poti si sa scuipi de la Buc la Pitesti. E vorba de principiu, de comportamnet rutier intr-o tara in care pe flinticurile alea de autostrazi sunt unii care se cred justitiari si pun frana.
fa tu faze din astea cu frana, pana o sa-ti iei o bata in gura de la inca un justitiar intr-o tara in care legile nu dau doi bani pe tine...
P.S. sa nu aud comentarii de tipul "aici e Ro nu Ger" pentru ca ar fii cazul sa scoatem capul la lumina pentru ca potential este destul!