România are ocazia să îmbrățișeze propulsia hibridă: noua generație Toyota Prius s-a lansat și la noi și costă 28.400 de euro

de Bogdan Mirică
Luni, 19.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat prețurile noii generații Prius pe piața din România. A patra generație a modelului japonez pleacă de la 28.400 de euro și promite un consum de numai 3.3 litri/100 de kilometri.

România va putea renunța la motoare diesel și va putea îmbrățișa propulsia hibridă începând cu această toamnă. Toyota a lansat și pe piața autohtonă cel mai popular model din toate timpurile: Prius.

Ajuns la a patra generație, modelul japonez și-a făcut apariția pe piața din Europa la începutul acestui an, însă România a mai avut ceva de așteptat. Hibridul japonez vine cu o configurație care deja l-a făcut celebru, preferând să păstreze același motor de 1.8 litri, ușor revizuit, și pe noua generație. Acestuia i se adaugă un agregat electric de 72 de cai și 163 de Nm.

Combinând cele două motoare și folosind o cutie CVT, Toyota a obținut 122 de cai putere pentru noul Prius și un consum mediu de numai 3.3 litri/100 de kilometri. Performanțele nu sunt impresionante, dar vor satisface publicul aflat în căutarea unei compacte încăpătoare, care consumă puțin: 10.2 secunde de la 0 la 100 de km/h și o viteză maximă de 180 de km/h.

Românii vor avea de ales între patru niveluri de echipare (Terra, Luna, Sol și Sol+) și șase nuanțe de caroserie.

Primul nivel de echipare va oferi o listă lungă de dotări, ceea ce justifică și prețul său de pornire, fixat la 28.400 de euro.

Esential 28.400 de euro este prețul de pornire al noului Toyota Prius.
122 de cai putere oferă noul Toyota Prius.
Ea va include lumini LED pentru rularea diurnă, stopuri LED, oprirea automată a farurilor, acces și pornire fără cheie, sistem de frânare automată cu funcție pentru detectarea pietonilor, faruri cu LED, asistent pentru acționarea farurilor, pilot automat, monitorizarea presiunii în anvelope, asistent la plecarea din rampă, cameră de marșarier, controlul tracțiunii și al stabilității, recunoașterea semnelor de circulație. aer condiționat automat pe două zone, geamuri electrice, computer de bord color, sistem multimedia cu display de 7 inch, Bluetooth și șapte airbaguri.

Cei care doresc o echipare mai generoasă de atât pot alege un Prius Luna, care pleacă de la 29.100 de euro, un Prius Sol (32.000 de euro) sau vârful de gamă Prius Sol+, cea mai scumpă alternativă, în caloare de 32.100 de euro.

Comentarii (24)

  • Din categoria Multipla, Rodius , etc ...din rau in mai rau . Oare cine a desenat uratenia asta ???
    12 4
  • dumy78
    pacat ca nu arata a masina
    35 10
  • Intradevar pacat de aspect; parca este mai urata decat prima generatie, iar de interior ce sa mai vorbim.
    30 12
  • interesanta si usor atipica abordarea lor privind nivelurile de echipare; foarte apropiate ca pret, ceea ce te face sa alegi mai usor varianta de top, dar exclud un nivel basic care ar putea fi o varianta pentru flote (daca ar exista interes la companii) si pentru cei cu bugete ceva mai mici.
    7 13
  • Da, Romania are ocazia sa-l imbratiseze pe Quasimodo.
    Nu stiu ce a fost in mintea celor de la Toyota cand au facut hidosenia asta...
    23 12
  • Scrooge
    ....deci pana la urma au concediat toti designerii :)))))))
    12 11
  • Nu înțeleg ce e în capul designerilor Toyota. Oricât de tehnologizat ar fi, actualul Prius arată ca dracu'. Parcă e urâțenia pământului.!
    17 11
  • Baiete mai ai de gand sa faci spam pe aici ? Tu ai condus vreodata Prius ? inchide gura ca pute a hoit impotentule !
    8 27
  • Tralala
    Ce are de-a face condusul cu aspectul? Poate e foarte buna, dar arata urat! Le greu sa puna aceleasi "matze intr-o caroserie mai decenta?
    10 2
  • Unii (de fapt unul pe aici), cand te legi de marcile preferate fac mai rau decat daca i-ai injura de mama... Fereasca Dumnezeu sa ai de lucru cu asa specimene in viata reala...
    17 2
  • someone
    doar 4 lucruri am de spus referitor la acest prius:
    1; e urat...2: e uraat...3 e foarte eficient in oras, deci acest punct anuleaza pe cel de-al doilea...si 4: e uraaaat
    15 9
  • Designul pentru clientela posibilă este o chestiune subiectivă și proprie deci nu suporta a fi un indicator calitativ . Dar eficiență și mai ales comportamentul rutier sunt indicatori calitativi de foarte mare relevanță și la acest capitol Prius este premiant. Cine a condus acest model și cine a luat contact și cu generațiile trecute îl va respecta si aprecia , iar designul actual are si el rolul lui chiar dacă va avea destui contestatari.
    16 13
  • Brembo
    Arata groaznic .E atata de urata ca face un vw sa arate decent:-))))Nu credeam ca o sa ajung sa zic asta de Toyota
    5 5
  • Eu am folosit un Prius 6 luni. Masina are un comportament acceptabil doar in conditii ideale de locatie si trafic. Daca stai intr-un orasel cu strazi inguste, daca sunt vai si dealuri, daca mai trebuie sa iei pe cate o nationala, pe autostrada nu se pune problema, daca trebuie sa depaseati un tir, daca incarci 4 adulti este cu totul altceva.
    10 5
  • foarte bun comentariu+1 de la mine
    6 7
  • Mereu Priusul a avut un design atipic. Pentru ca inca de la lansare, a fost o masina atipica. Iar faptul de arata foarte diferit fata de restul modelelor Toyota, dovedeste acest lucru. Ah, ca ulterior si concurenta a venit pe piata cu ceva asemanator, e alta discutie.
    Nu este un design pe gustul meu. Insa mai mult ca sigur nu este unul intamplator.
    8 0
  • Care e diferenta intre Prius si Auris hybrid, sau Yaris ?
    Serios va rog.
    2 2
  • inexorabil
    Fraților, de ce nu apreciați faptul că se străduiesc și oamenii?...Voi fi extrem de previzibil (plus atipic și neinteresant, sic!) : dacă nu vă place ce vedeți, atunci desenați voi și trimiteți concepțiile voastre pe adresele de email ale gigantului nipon; poate-poate veți capta atenția responsabililor.

    Ce? Credeți că pe mine mă ȋncântă arhitectura “evoluată” a lui Buick? Iar din 2017 ȋncolo…germanofilie pe față la exterior și high-tech pe fond de neo-minimalism la interior (mama lui de "trend"...). Produse destinate mai ales…gălbejiților, la fel de frumoși și ei! Păi ce era Buick prin anii ’90…o splendoare: Park Avenue, Riviera, LeSabre, Regal. Trishield-ul nu și-a bătut joc de admiratori nici măcar ȋn acea perioadă de “GM crappy cars”. Dar astăzi…realizez că situația se prezintă altfel (n-o mai calific) și, de aceea, ȋncerc să mă lămuresc care ar fi, totuși, punctele forte: motorizări, fiabilitate, siguranță…Așadar, și eu pun accentul (și ȋncă strașnic! doar ȋmi cunoașteți preferințele) pe impactul estetic, dar, dacă nu-i și nu-i, ce-aș putea să fac? Să le strig ălora: “Sărăciilor ce sunteți!” ? (la cap, nu la buzunar). Ecoul s-ar frânge ȋn ocean…

    Eu cred că metoda cea mai indicată de a reacționa este exact aceea care se cuvine ȋn cazul unei femei care, ca aspect fizic, nu te “dă pe spate” și ȋn privința căreia nu merită nici măcar să te ostenești cu vreo ocheadă. Mulțumește-te cu faptul că n-ai cum să te ȋndrăgostești vreodată de ea; ce rost ar avea s-o etichetezi drept urâtă? (ȋn fața terților sau chiar ȋn fața ei). Poate că, totuși, s-ar găsi vreun nebun care să stea ȋn limbă după “farmecele” ei ;) Sau poate că, ȋn sinea lui cea mai profundă, nici el nu s-ar simți impresionat, dar s-o fi ghidând după principiul “Dacă tot mi-am luat de mâncare, atunci să mânânc”.
    2 4
  • Partea din fata cel putin pare inspirata din benzile desenate japoneze, celebrele Manga.
    1 1
  • ProfiBv
    "Branza buna in burduf de ciine(corcitura)".

    Fan toyota.
    0 3
  • asa urata cum e eu as cumpara-o!! ce poate sa mi se intample??!!
    3 1
  • Nu am mentionat faptul ca intrebarea se referea la sistemul de propulsie. E vreo diferenta tehnologica ?
    0 1
  • Attila
    Voi cei de la Automarket, ati vazut titlul de pe site-ul pro(st)tv ?
    Ce legatura are titlul cu articolul? ZERO. Minciuni! Nu ma mir.
    0 1
  • @ Măscărescu:

    あなたのお母さんは爬虫類です。
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru