România va putea renunța la motoare diesel și va putea îmbrățișa propulsia hibridă începând cu această toamnă. Toyota a lansat și pe piața autohtonă cel mai popular model din toate timpurile: Prius.
Ajuns la a patra generație, modelul japonez și-a făcut apariția pe piața din Europa la începutul acestui an, însă România a mai avut ceva de așteptat. Hibridul japonez vine cu o configurație care deja l-a făcut celebru, preferând să păstreze același motor de 1.8 litri, ușor revizuit, și pe noua generație. Acestuia i se adaugă un agregat electric de 72 de cai și 163 de Nm.
Combinând cele două motoare și folosind o cutie CVT, Toyota a obținut 122 de cai putere pentru noul Prius și un consum mediu de numai 3.3 litri/100 de kilometri. Performanțele nu sunt impresionante, dar vor satisface publicul aflat în căutarea unei compacte încăpătoare, care consumă puțin: 10.2 secunde de la 0 la 100 de km/h și o viteză maximă de 180 de km/h.
Românii vor avea de ales între patru niveluri de echipare (Terra, Luna, Sol și Sol+) și șase nuanțe de caroserie.
Primul nivel de echipare va oferi o listă lungă de dotări, ceea ce justifică și prețul său de pornire, fixat la 28.400 de euro. Ea va include lumini LED pentru rularea diurnă, stopuri LED, oprirea automată a farurilor, acces și pornire fără cheie, sistem de frânare automată cu funcție pentru detectarea pietonilor, faruri cu LED, asistent pentru acționarea farurilor, pilot automat, monitorizarea presiunii în anvelope, asistent la plecarea din rampă, cameră de marșarier, controlul tracțiunii și al stabilității, recunoașterea semnelor de circulație. aer condiționat automat pe două zone, geamuri electrice, computer de bord color, sistem multimedia cu display de 7 inch, Bluetooth și șapte airbaguri.Cei care doresc o echipare mai generoasă de atât pot alege un Prius Luna, care pleacă de la 29.100 de euro, un Prius Sol (32.000 de euro) sau vârful de gamă Prius Sol+, cea mai scumpă alternativă, în caloare de 32.100 de euro.
Nu stiu ce a fost in mintea celor de la Toyota cand au facut hidosenia asta...
1; e urat...2: e uraat...3 e foarte eficient in oras, deci acest punct anuleaza pe cel de-al doilea...si 4: e uraaaat
Nu este un design pe gustul meu. Insa mai mult ca sigur nu este unul intamplator.
Serios va rog.
Ce? Credeți că pe mine mă ȋncântă arhitectura “evoluată” a lui Buick? Iar din 2017 ȋncolo…germanofilie pe față la exterior și high-tech pe fond de neo-minimalism la interior (mama lui de "trend"...). Produse destinate mai ales…gălbejiților, la fel de frumoși și ei! Păi ce era Buick prin anii ’90…o splendoare: Park Avenue, Riviera, LeSabre, Regal. Trishield-ul nu și-a bătut joc de admiratori nici măcar ȋn acea perioadă de “GM crappy cars”. Dar astăzi…realizez că situația se prezintă altfel (n-o mai calific) și, de aceea, ȋncerc să mă lămuresc care ar fi, totuși, punctele forte: motorizări, fiabilitate, siguranță…Așadar, și eu pun accentul (și ȋncă strașnic! doar ȋmi cunoașteți preferințele) pe impactul estetic, dar, dacă nu-i și nu-i, ce-aș putea să fac? Să le strig ălora: “Sărăciilor ce sunteți!” ? (la cap, nu la buzunar). Ecoul s-ar frânge ȋn ocean…
Eu cred că metoda cea mai indicată de a reacționa este exact aceea care se cuvine ȋn cazul unei femei care, ca aspect fizic, nu te “dă pe spate” și ȋn privința căreia nu merită nici măcar să te ostenești cu vreo ocheadă. Mulțumește-te cu faptul că n-ai cum să te ȋndrăgostești vreodată de ea; ce rost ar avea s-o etichetezi drept urâtă? (ȋn fața terților sau chiar ȋn fața ei). Poate că, totuși, s-ar găsi vreun nebun care să stea ȋn limbă după “farmecele” ei ;) Sau poate că, ȋn sinea lui cea mai profundă, nici el nu s-ar simți impresionat, dar s-o fi ghidând după principiul “Dacă tot mi-am luat de mâncare, atunci să mânânc”.
Fan toyota.
Ce legatura are titlul cu articolul? ZERO. Minciuni! Nu ma mir.
あなたのお母さんは爬虫類です。