România are în continuare cea mai ridicată rată a mortalității în accidente rutiere

de Alexandru Monenciu
Marti, 21.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Datele preliminare publicate de Comisia Europeană arată că România rămâne pe primul loc la rata mortalității în accidente rutiere din UE. Anul trecut, țara noastră a înregistrat 86 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori.

Anul trecut, circa 20.600 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier, în Uniunea Europeană, arată datele preliminare publicate de Comisia Europeană. Această valoare reprezintă o creștere de 3% față de 2021, dar o scădere de 10% comparativ cu anul 2019.

Țara noastră a înregistrat, din nou, un record negativ. Cu 86 de decese, cauzate de accidente rutiere, la un milion de locuitori, România rămâne pe primul loc la rata mortalității în accidente rutiere din UE.

Suntem urmați de Bulgaria, cu 78 de decese și Croația cu 71. La capătul celălalt al topului regăsim țări ca Suedia (21 de decese), Danemarca (26) și Irlanda (31). Media UE a fost de 46 de decese la un milion de locuitori.

Așa cum era de așteptat, 52% din decesele cauzate de accidente rutiere au avut loc pe drumurile rurale. 39% au fost în mediul urban, iar 9% pe autostrăzi.

Șoferii și pasagerii autoturismelor au reprezentat 45% din totalul deceselor cauzate de accidente rutiere.

18% sunt trecute în dreptul pietonilor, 19% în dreptul utilizatorilor de motociclete și mopede, iar 9% în dreptul bicicliștilor.

În săptămânile următoare, Comisia Europeană urmează să prezinte un pachet de propuneri pentru a face drumurile europene și mai sigure. Până în 2030, UE vrea ca numărul deceselor cauzate de accidente rutiere și a accidentărilor grave să scadă cu 50%.

via Economica

Comentarii (51)

  • Inca o dovada ca romanii sunt de fapt cei mai mari dusmani ai romanilor.

    Eu nu stiu ce ar putea face UE in situatia asta, ce pachet de masuri ar putea implementa. Am facut peste 500000 km in Romania si pot spune ca de la an la an vad tot mai putini politisti pe strazi, fie ca vorbim de oras, fie ca vorbim de autostrazi sau drumuri nationale. Cine sa impuna legea?
    34 1
  • Inca o dovada ca romanii sunt cei mai destepti si priceputi.
    Aia prin Suedia si Danemarca tot fani BMW-uri sunt??? Tot BMW e marca cea mai cautata?
    Tot pa dizal boss???
    Aceasta situatie nu are cum sa se schimbe pentru ca ii avem pe Dorei care sustin marlania si cocalareala.
    15 31
  • Banditos
    In Romania toata lumea e ocupata, e pe fuga, are "afaceri" boss!, legislatia si regulile de circulatie sunt optionale si toti smecherii au derogare de la ea.

    Realitatea de pe sosele e prelungirea mizeriei, nesimtirii, marlanelii si cocalarismului din toate celelalte aspecte ale societatii romanesti.

    Suntem de ani de zile fruntasi la crime in trafic ceea ce dovedeste ca NIMIC nu se schimba in bine in tara asta.

    Dumnezo iti da dar nu iti pune'n traista!
    20 25
  • Asta arata clar ca suntem lumea a 3a.
    6 1
  • cât timp legile sunt foarte proaste, nu se poate face nimic

    Poliţia rutieră, coruptă de multe ori... lenea maximă...

    Nu înţeleg cum tona de motorină şi agenţi pentru un radar... trebuie să fugi după ei, să le dai amendă ....

    Şi să fie şi acelaşi agent.... Noaptea minţii....

    Soluţia : radare fixe şi trimis amenda acasă.
    Sau radar din maşină şi trimis amenda, la fel, acasă.

    Dar punctul de amendă a fost înghețat de multă vreme şi nu mai sperie pe nimeni.

    Rezultatul ? O mocirlă cu morţi.
    10 27
  • Sunt si legile proaste, dar mai prosti sunt oamenii.
    Si sa iti explic niste reguli de bun simt: daca lumea ar fi civilizata, nu ar fi nevoie de mai multe radare fixe sau mobile, pe care tot noi le platim (desi multi nu realizeaza). Prin alte tari ai limitoare de viteza care te determina sa incetinesti ca sa nu-ti distrugi masina. Ele sunt montate in zone unde poate doar 1-2% cocalari jegosi fac mizerii, dar toata lumea trebui sa indure chinul de a trece peste ele si toata lumea le plateste la gramada.
    Apoi mai exista si o categorie de asigurarile auto care evalueaza politele in functie de zona sau cate accidente se intampla si cresc primele de asigurare de la an la an, desi valoarea masinile scade si multi soferi nu fac accidente sau iau amenzi.
    Deci pentru niste retarzi, toti platim: unii cu viata, altii cu bani grei.
    Pentru ca reclamele la drift si liniute prind mai bine ca cele la sistemele de siguranta si ca sunt multi smecheri care nu au ei nevoie de masini sigure, ca stiu ei sa conduca!
    Cam astea sunt rezultatele cand lasi Dorei sa cumpere troace si sa le conduca!
    6 ani de primul loc!
    11 19
  • Mircea Badea EV
    normal, cu dizal nu poti depasi in siguranta, te obisnuiesti subturat etc..

    politia stie doar de radar in boscheti si mita..

    capuri de pod peste tot din ciment...stalpi si pomi pe marginea drumurilor neganditi pt impact..

    itp la misto...

    cei mai hoti.."de dreapta"..sunt votati mai tot timpul..ghinion!
    6 26
  • Andrei
    De când te apropii de România, prin Ungaria, începi să sesizezi că sunt din ce în ce mai mulți demenți pe sosea. Dintr-o data vezi cocalari care depășesc tot ce le iese în cale, încalcă 2-3 legi de circulație în fiecare moment, dau flashuri, claxoane, etc.
    In vest mentalitatea e să conduci prudent, să ajungi unice ai drum și să te întorci sănătos la familie.
    Românul când se urca la volan trebuie să demonstreze el cum se face, ce pilot desăvârșit e el.
    25 1
  • N-avem drumuri si bun simț, dar avem corupție si ignoranță. Conduc de mulți ani BMW-uri ca-s mașini superbe (pararea mea) si nu dau flash-uri (excepție când vreu sa cedez prioritatea, sau sa previn o posibila lipsa de atenție), nu claxonez (excepție când doresc sa previn o posibila situație periculoasa, ca de aia este claxonul montat pe mașină… faza cu nunțile este bonus). Mai terminați cu cocalarii si nesimțiți ca ei nu citesc ce scrieți voi si nici nu le-ar pasa, din contra i-ați doar încuraja. Vrem sa schimbam ceva, arunci s-o facem individual si sa ne educam si copiii… amenzile nu vor rezolva nimic.
    Ne trebuie autostrăzi si șosele cu un singur sens in afara localităților. Orice depășire are un factor de risc indiferent câta experiență ai si ce masina ai…
    In țările “civilizate” nu se depășește sau foarte puțin pentru ca nu este cazul sau nu se poate ca-s parapeți, cam așa au ajuns civilizați, “forțați” de infrastructura. Așa se dezvolta o societate, când soluțiile sunt la nivelul necesităților iar respectarea regulilor/legilor este o chestiune naturală, posibila si nu de frica amenzilor. In 500 km prin România se fac in medie 50 de depășiri… dar unii trec de 150…. multe riscuri, cred!!!
    29 3
  • Banditos
    Prin comparatie, acum avem drumuri, si inca foarte bune, fata de ce era acum 10 ani de exemplu. Autostrazile ne lipsesc. Dar ce folos? Suntem si aici tara cu cei mai multi morti la mia de km de autostrada. Deci, INDIFERENT de tipul drumului ne dam in petec de fiecare data.
    15 18
  • Te contrazic cu depășirile, în vest. E adevărat că nu prea ai nevoie pentru că:
    1. E mai populat și sunt multe intersecții, șansa ca masina din față sa meargă unde mergi tu e mica. Stai cuminte și aștepți sa se ducă în alta parte, la primul sau al doilea giratoriu
    2. Nu durează mult pana ajungi la un drum cu minim doua benzi pe sens. Depășești acolo

    Cu toate astea și în zonele unde sunt drumuri "ca la noi" tot nu vezi depășiri decât rar, și doar când e clar ca "nu vine nimic". Mentalitatea lor e că nu merita riscul, și nici consumul mai mare de carburant. Îți pui viata în pericol ca să câștigi câteva minute.

    De altfel încă de când fac școala de șoferi sunt învățați sa evite pericolul. Eu am învățat în România dar sunt familiar și cu școala de șoferi din vest. La noi te învață chestii tehnice, manevre. Pe ei ii învață să conducă prudent.
    13 19
  • @Automarket
    Chiar nu puteți sa blocați IP-ul lui @inexorabil? La fiecare articol vomită o tonă de mizerii. Cred ca are ceva probleme psihice, nu e cazul sa ii dați o platforma sa se desfășoare.
    10 20
  • Nu ma contrazici și chiar dacă m-ai contrazice nu-i bai. Faza că la “ei” tranzitul (distanțele lungi) sunt parcurse pe autostrăzi unde oboseala se acumulează mai lent, durata călătoriei este mai ușor de estimat si de respectat. Ori la “noi” este invers, oboseală, presiunea timpului egal decizii greșite, risc suplimentar… cam asta era idea.
    20 1
  • @dutzu
    in vest ii pasc amenzi foarte mari, puscarie daca ranesc/omoara pe cineva, nici nu au curaj sa dea bani sau sa se ia in gura cu politistii, rca de mii de euro(sau deloc) in functie de ce accident fac. asta ii linisteste, altfel ti-ar da foc din mers multi dintre ei..
    3 20
  • Hai sa o lăsam balta… tu nu rănești/omori pe cineva la volan de frica amenzii sau a pușcăriei? Dacă ești bolnav sau needucat nu poți conștientiza nici scaunul electric…
    21 3
  • Infrastructura este ultima scuza de care ne putem lega. Sunt accidente pe portiuni drepte ale autostrazilor. Cum le provoaca infrastructura?

    Raman la parerea exprimata poate prea dur ca suntem nerabdatori, nespalati, needucati, corupti si fuduli.

    @redactia - eu nu sunt sigur ca inexorabil este inexorabil. Sau daca este, a devenit ceva mai virulent impins de comunicate. Fie obligati pe toata lumea sa scrie doar logat fie mai intrati si voi prin oameni. Pana la urma nu e normal sa ma deloghez si sa ma semnez cu ce nume vreau eu.
    24 6
  • Banditos
    @Calingura

    Individul pe care l-ai pomenit este exact cine se semneaza. Stilul este inconfundabil.
    4 20
  • *comunitate

    Ideal ar fi sa citim ce scriem inainte sa apasam "Trimite", dar, iaca, nu o facem. O sa intreb asta cat voi mai fi pe aici: de ce nu vreti sa permiteti edidarea textelor.

    Aici nu e vorba de cum trebuie sa invat eu sa scriu ci de faptul ca cititorii se vor chinui sa citeasca ce au spus unii ca mine (in conditiile in care o litera aiurea schimba sau anuleaza senzul intregului mesaj.

    Si daca tot sunt aici, repet, daca ma loghez aduceti-ma in pagina unde eram inainte de logare. Banal, util, de bun simt.

    @inexorabil - eu sunt untul din cei care apreciaza fie doar si vocabularul tau complex, daca nu si unele din invatamintele tale. Astfel ca nu apreciez in mod pozitiv pocirea numelui meu.
    4 7
  • BMW-urile sunt principala cauza a accidentelor mortale: reclamele mincinoase care indeamna la condus violent ii fac pe toti agaricii de 19-20 de ani sa creada ca daca isi iau orice troaca de BMW, pot face la fel ca pilotii cu ani de experienta. In realitate, pana si pilotii aia de la BMW mor in timp ce testeaza masinile!
    Deci cand vezi stirile cu miile cu: tanar de 19-20 de ani mort dupa ce a pierdut controlul volanului la un BMW, trebuie sa fii putintel pacalici ca sa crezi ca sunt masini superbe. Sunt niste masini normale care respecta legile fizicii, care iau foc, care se rup in doua, care trec ITP blat de superbe ce sunt!
    Mai terminati cu promovarea cocalarilor ca din cauza asta muriti ca prostii pe capete!!!
    4 9
  • Am avut si eu episoade de cenzura. Cred ca ai dreptate cand spui ca suferim de aceasta boala a neunitatii.

    Personal, nu am facut fronda din lehamite. Aceasta lehamite este un pericol imens la adresa bunastarii noastre.

    Pe de alta parte, redactia ar putea face ca pe alte situri: cand taie un mesaj sa apara acolo ca a fost anulat sau editat pentru motivele x si y. Iar acestea sa fie legate de atac la persoane sau limbaj inadecvat nu opinii si teorii nepopulare.
    3 6
  • Victor
    Avem in fata un articol legat de siguranta pe sosele si anumite persoane aduc in discutie IAR diesel vs. electric.

    Altii fura curent la fiecare articol.

    S-a ales praful de tot pe aici de ceva timp...
    13 4
  • inexorabil
    @Calingura, perfect just ce spui. Dar nu te aştepta ca redacţia să-şi justifice (sau măcar să încerce) gestul indiscutabil nedemocratic…Este ca la restaurant/bar: “Ne rezervăm dreptul de a selecta clienţii”. Doar că dumnealor au înlocuit “clienţii” cu “comentariile”. Însă ce act normativ sau ce autoritate le-a acordat lor acest “drept” rămâne o enigmă…
    6 5
  • unsirb
    Nu ar avea sens sa il blocheze in vreun fel pe inexo, sunt convins ca delirul lui mistic atrage jumatate din cititorii site-ului :D
    8 6
  • Inteleg ca ai o antipatie fata de BMW, dar de unde scoti statisticile astea?
    Mergi pe drumurile patriei si o sa vezi ca procentul de soferi cu BMW care fac depasiri riscante este foarte mic. Ca ii remarci doar pe ei, este o alta discutie.
    In drumurile facute in afara orasului am evitat destule accidente, niciunul cu BMW-uri.
    ITP-urile luate cu spaga, in proportie foarte mare, sunt luate de dacii.
    Nu stiu cat de priceput esti in ale sofatului, dar o masina cu tractiune fata, dusa la limita, este mult mai periculoasa decat una cu tractiune spate.
    Nu sunt posesor de BMW, dar indiferent despre ce model vorbim, sta extrem de bine pe sosea, mai ales daca investesti in anvelope performante care sa corespunda sezonului in care te afli.
    10 6
  • trebuia sa apara un pensat retard sa spuna ca din cauza BMW-urilor mor romanii, pai vb cu presedintele tau sa interzica BMW in Romania
    12 7
  • Se discută mult despre "în alte țări", omițându-se realitatea din teren.

    În localități se montează limitatoare de viteză, iar în zonele cu istoric blue se montează radar fixe, exact ca în alte țări.

    În România se crapă mult din cauza vitezei din localități, pietoni și bicicliști beliți, plus localnici care nu acordă prioritate... avioanelor. Punem la socoteală stațiile de comunicare între infractori și mai mult de 50% dintre accidentele soldate cu decese dispar peste noapte.

    Apar filmări pe fb cu șoferi care se deplasează cu viteza legală prin localități, criticați că încurcă traficul. Sunt depășiți prin dreapta, pe acostament, pe contrasens, peste linie continuă, clar, pentru că nu există limitatoare de viteză.

    La care se adaugă farmecul depășirilor din extraurban.
    13 2
  • soferii batrani aveau o vorba FUGI CAT VEZI IN LINIE DREAPTA !
    9 0
  • Da, BMW-urile ies singure pe drumuri si o iau la făcut “atentate”… ce sa-ți mai spun? posibil sa confunzi mașinile după accident si crezi ca-s toate BMW…. helloooo șoferii fac accidente nu mașinile, șoferii nu semnalizează, sau cred ca-s zmei etc. problema la BMW-uri este ca sunt “previzibile” au o aderentă excelenta, dar in momentul in care se depășește limita ești mult peste viteza unei alte masini, deci consecințele sunt mai grave… Dacă conduci decent, te ajuta… dar dacă se depășește limita, clar consecințele sunt nasoale.
    10 2
  • Subscriu… greu mai găsești o critica obiectivă, doar clișee copy/paste
    10 1
  • Problema nu este marca; este ce il determina pe omul fara posibilitati materiale evidente sa isi cumpere Iphone si un BMW din 2000.

    Acel om are nevoie sa epateze. Nu e vina lui, a avut o viata care l-a facut sa aiba prioritati gresite. De ce sa isi ia Logan ca doar nu e prost sau sarac ca venicu'. Lasa ca imi iau ursulet si le arat eu fraierilor.
    Pana aici nimic fatal dar aceeasi atitudine o va avea si la volan: dau muzica la maxim, conduc cu cat vreau, unde vreau. Si uite asa se intampla accidente.

    Tractiunea este mai sigura decat propulsia daca stii sa o stapanesti. Daca nu este arma in mana nebunului. Mai ales iarna.

    Deci problema este in general motivul care te face sa iti cumperi ceva pentru care nu esti pregatit si faptul ca nu intelegi acest lucru.

    (si mai bag putin hate: este absolut fenomenal ca cineva care da 2000 pe o vechitura germana se considera mai "valabil" decat uul care a dat bani lichizi pe un logal nou, de 5 ori mai scump. Nu vi se pare trist si grav?)
    2 8
  • Seriff
    @calingura, nu are legatura marca sau anul de fabricatie, fac si soferii de logan o gramada de accidente, cum fac si cei de Toyota, de Hyundai sau de Bmw, principala problema e graba, lipsa infrastructurii si lipsa Politiei pe strazi care doarme in boscheti, plus ca multi habar nu au sa conduca, ii vezi noaptea cu farurile stinse, nu dau semnal, nu au nici o treaba.
    9 1
  • https://stirileprotv.ro/stiri/socant/bmw-rupt-in-doua-intr-un-grav-accident-ce-s-a-aflat-despre-soferul-de-23-de-ani-care-a-murit.html
    Hai mai zi ceva retardul.
    Sofer prost SI FARA permis, ca asa stiu astia cu BMW-uri MORT!
    Din fericire am scapat de un pericol public fara sa omoare retardul pe altcineva!
    Deci FARA permis!
    Bai, nu va mai agitati atata si nu va mai luati apararea.
    Sunteti niste mizerabili care cumparati troace, conduceti fara permis, drogati si bauti si va credeti smecheri ca aveti BMW-uri.
    Masinile acestea superbe pe care le venerati arata!
    5 10
  • https://www.monitorulbt.ro/local/2022/12/17/impact-devastator-bmw-rupt-in-doua-si-soferul-dezmembrat-la-cateva-zeci-de-metri-video/
    Si zici ca sunt asa superbe BMW-urile???
    Mai sa fie :))
    Mie mi se pare ca au o clientela aleasa: retarzi!
    Si rezultatele vorbesc de la sine.
    Prosti care cred ca BMW-urile sunt super superbe si stabile mor pe capete si cel mai trist, uneori nenorocesc si pe altii.
    Sa speram ca scapam cat mai repede de ei. Le recomand la toti sa incerce ce vad in reclamele BMW, dar cand sunt singuri pe drum, ca drumurile sunt publice si nu trebuie sa sufere cei nevinovati!
    4 10
  • @seriff - ma sperii. Evident ca are legatura marca. Tocmai am explicat de ce. Dar si mai multa legatura are anul de fabricatie si modul cu se ia ITP-ul.

    Revin la marca: pun pariu pe o lada de bere (daca redactia vrea sa ne puna in legatura) ca procentual, accidentele cauzate de viteza sau prostie sunt cauzate in mare parte de cei cu masini "puternice", "sport".
    Mai pun pariu ca cei care au masini rosii conduc in medie mai rapid (cred ca exisa si un studiu aici)
    Si pun super pariu ca lipsa educatiei din copilarie are cea mai mare pondere in orice accident.

    Iar infrastructura este ultima cauza, atata timp cat noi vrem 10 benzi ca sa putem ajunge repede la mare, nu ca sa putem merge fluid.
    2 8
  • Previzibil… pe dobitoc la făcut familia dobitoc nu masina. Este dobitoc tot timpul nu doar volan. Generalizările de acest gen doar va arată limitările si frustrările, plus ca nu schimba nimic. Da, BMW, Mercedes, Audi, Lexis, Mazda etc. sunt masini excelente si producatorul nu are nici o răspundere sau legătura cu accidentul indiferent ce si cum se prezintă in reclama. Coca-Cola omoară muuuult mai mulți oameni zilnic decât toate accidentele auto la un loc, si nu face nimeni nici o remarca la cum sunt prezentate in reclama acest gen de otrăvuri, dar își iau camioane electrice si totul ok. Sunteți doar penibili si superficiali…
    11 1
  • @Dutz - daca la mine te referi, ma insulti degeaba.

    Nu esti de acord ca educatia din copilarie este de vina? Pai daca acasa te lasa la televizor 8 ore pe zi, te lasa sa injuri parintii, sa scuipi alti copii, sa stergi mucii pe tricou sa arunci gunoi in curtea vecinului, nu crezi ca ti se formeaza un tipar, o atitudine pe care o vei reflecta in orice domeniu si ocazie?

    Iar legat de marca, cumva incerc sa reformulez: exista un anumit tipar de oameni care prefera viteza (sa spunem) si un alt tipar care prefera siguranta. Intelegi? De aici pana la a generaliza proprietarii de BMW cu peste 20 de ani vechime e doar un pas mic :))

    Bai fratilor, noi ne cautam scuze pentru cocalarie sau vrem sa intelegem ceva. Ce naiba?

    (si daca nu e clar, evident ca nu se refera nimeni la proprietarul de BMW nou, care chiar isi permite masina, a trecut de 25 de ani si se comporta ca un adult responsabil)
    3 10
  • Sunt peste 30 de milioane de BMW/Mini pe șosele in acest moment, așa ca șansa ca un dobitoc sa “pună” mâna pe unul este destul de mare.
    9 0
  • Cauta BMW rupt in doua pe Google si vezi ce superbitati de masini promovezi ca fiind superbe.
    Producatorii AR TREBUI SA RASPUNDA LEGAL pentru ce promoveaza.
    BMW promoveaza agresivitatea si de aia sunt aceste accidente mortale.
    BMW a avut mai multe reclame interzise in unele tari exact pentru promovarea condusului agresiv.
    Nu mai umblati cu prostii!!! Asta promoveaza marca: MARLANIA pe post de "placerea condusului".
    VAG a promovat "bluemotion" mincinos!!!
    Eu conduc cu placere orice masina care ma duce in siguranta si confort de la A la B fara sa fac mizerii pe strada.
    Marlanii cu BMW-uri le baga pe plaje, pe partii, prin parcuri, pun pe avarii unde vor, sar la bataie in trafic!!! Niste marlani oricat le luati voi apararea. Sper sa aveti parte de ce promovati si incurajati!!!
    4 9
  • Dacia Egunoi
    Să fim totuși obiectivi, am iertat de vreo câteva ori loganiști care nu mi-au acordat prioritate. I-am iertat în sensul că nu i-am omorât.

    Mecanismul a fost întotdeauna același, pilotul de dacie se asigură, ia decizia de a forța, în general, virajul la stânga, deja ridic piciorul de pe accelerație, șoferul de Dacia pleacă în trompă, acționez ușor frâna, și, iată, trebuie să frânez brusc, șoferul de Dacia și-a adus gunoiul în fața mașinii mele unde și oprește de tot. Se scuză, caz rezolvat, încă o zi fericită din viața mea.

    Luați-vă, bă', mașini, nu gunoaie!!!
    10 5
  • Din 30 milioane vreo 20% au fost daune totale inlocuite. Si din restul de 80%, 99,9% sunt conduse de cocalari care stiu sa cumpere forme si semne!
    Ca idee, expertii de BMW-uri fac evaluarea ochiometric cand cumpara o masina, nu au bani sa le intretina, fac schimb de ulei si filtre (daca au bani de ele si stiu la ce interval se face service) la coltul blocului si isi dau cu parerea despre alte marci pe care nu le-am condus vreodata.
    Personal am multe exemple care se dadeau foarte rotunzi cunoscatori despre masini si sisteme de propulsie, dar cand am auzit ce prostii debiteaza si cum isi intretin troacele, m-am lamurit repede.
    Cred ca realitatea vorbeste de la sine: pentru 6 ani suntem tara plina de experti auto care mor pe capete. Asta din pacate nu o puteti contrazice! Si cu cat le luati apararea mai mult la cocalarii obositi dornici de "placerea condusului" in troacele obosite, cu atat veti avea si mai multi morti, ba chiar puteti fi loviti chiar voi de un retard cu BMW care conduce beat si fara permis o masina superba! Si daca are destui bani retardul, va omoara si el nu pateste nimic si nu ajunge nici la inchisoare!
    2 8
  • Posibil sa ma fi înțeles greșit… așa am spus tot timpul. Educația bine din familie.. din cei 7 ani cum spui, deșii eu zic ca-s vreo 12
    9 0
  • Ești bătut in cap sau ce? Cine naiba a aprobat mârlanii si cei fac ei… spun ca nu are nici o legătura cu masina si ce spune o reclama… BMW are printre cele mai putine reclame, caută pe Google.
    Eu nu ma agit prea mult pentru ca mârlanii nu citesc ce spunem noi, ei nu citesc in general pentru va deja știu tot… hai sa nu facem din treaba asta motiv de harță între noi ca nu văd sensul.
    Crezi ca dacă ar dispărea “prin minune” toate BMW-urile s-ar rezolva problema? Ar dispărea mârlanii? Vezi ce simplu este sa dam la pace? Chiar nu-i treaba noastră sa ne consumam energia cu așa ceva…
    8 1
  • Am răspuns in alt mesaj… fiecare cu frustrările lui, așa le ai si tu pe ale tale.
    Cam ce ai vrea? Sa “dispară” BMW si apoi ce? Nesimțiții vor devenii brusc modele pozitive… ai toate argumentele si exemplele pentru a susține ceea ce spui si faza este ca le știm așa ca ne cam plictisești. Ce nu ești in stare sa faci, este sa vi cu soluții… bla, bla.
    8 0
  • Orice mașina are limitele ei, si in funcție de buget sa achiziționează ce se poate.
    Atâta timp cât se respecta limitele totul ok.
    Schimb destul de des mașinile si trec de la peste 300 CP la masini cu 90 CP, am aproape un mil de km conduși si uneori in condiții grele sa nu spun extreme… si încă sunt cu zero incidente. Am văzut destule si clar ca trebuie sa fim prevăzători si sa lăsam loc pentru a corecta greșeala noastră sau a altuia așa ar trebui sa ne “forțeze” instinctul de supraviețuire, eu nu am ce demonstra la volan… enjoy the ride, dar partea importantă si faină ar trebui sa fie la destinație. Cam asta este scopul mașinilor.
    8 0
  • Dacia Egunoi
    "puteti fi loviti chiar voi de un retard cu BMW care conduce beat si fara permis o masina superba!"

    De asta trebuie să nu fii bou și să te apuci să-ți cumperi mașini cu 1-2 stele Euro NCAP.
    9 3
  • @dutzu
    te ataci fiindca si tu ai benve sau mai vrei..ia-ti si tu ceva mai rafinat daca nu vrei doar scart de spate..mai devin si din ce in ce mai urate..

    apropo, farurile "agresive" de benve si mai nou si narile, nu ti se par ca seamana cu mimica unui om bolnav la cap? vorba unor poeti..adevarul e chiar in fata!
    2 11
  • Am Volvo.
    Ma “atac” ca vreau.
    6 0
  • Seriff
    Ieri am vazut un accident cu o femeie care s-a urcat cu totul pe un sens giratoriu, avea Kia Ceed, nu are legatura accidentele cu marca masinii ci cu prostia, statul pe telefon, dat mesaje pe instagram si mai ales neatentia la volan, lumea in general la volan mananca, vorbeste la telefon, da mesaje pe instagram etc.
    Si infrastructura conteaza, lumea se grabeste, nu e atenta, intra pe contrasens gen Huidu si plang multe familii, daca am avea autostrazi nu s-ar mai intra pe contrasens, ar scadea numarul de accidente clar, dar traind in comunism, nu avem si nici nu vom avea.
    9 0
  • Interesant cum 90% din comentarii sunt downvoted. Aceiasi cocalari din trafic isi fac simtita prezenta si pe website.
    1 11
  • Aceeași obsedați si penibili votează, ca n-au viața. Nu le mai da apa la moara ca le este oricum stricata.
    PS dacă ai ceva de spus spui… asta cu voturile este fâs, plus ca unii (eu) pe aplicație nu vedem voturile si sper nici sa nu apără, sunt fără sens.
    6 0
  • @cretin
    mai mult de jumătate dintre comentarii sunt upvoted.

    Pari genul de prostovan care nu acordă prioritate în trafic în timp ce crede că are dreptate.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru