Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat date oficiale despre situația ratei de motorizare la nivel european. Raportul ia în considerare atât țările membre ale Uniunii Europene, cât și cele EFTA și Marea Britanie. Valorile, valabile până în anul 2021, arată că rata medie de motorizare din Europa este de 564 de mașini la fiecare 1000 de locuitori.
Din păcate, România se clasează pe ultimul loc la acest capitol, fiind țara cu cea mai mică rată de motorizare de pe tot continentul. Astfel, datele ACEA relevă că România are doar 396 de automobile la fiecare 1000 de locuitori. Cea mai apropiată țară la acest capitol este Letonia, cu 400 de autoturisme la 1000 de locuitori și care are o suprafață de aproape 4 ori mai mică față de România.
De asemenea, rata de motorizare a vecinilor noștri din Ungaria este de 413 mașini la 1000 de locuitori. Interesant este faptul că nu există date la acest capitol pentru Bulgaria, și aceasta membră a Uniunii Europene.
Țările cu cele mai mari rate de motorizare din Europa sunt Luxemburg (698 de mașini la 1000 de locuitori), Polonia (684 de mașini la 1000 de locuitori) și Italia (672 de mașini la 1000 de locuitori). Alte țări cu rate mari de motorizare sunt: Cipru (661/1000), Estonia (621/1000), Islanda (618/1000), Germania (584/1000), Franța (573/1000), Marea Britanie (546/1000) și Spania (535/1000).
VÂRSTA MEDIE A PARCULUI AUTO DIN ROMÂNIA: 15.1 ANI
De asemenea, raportul mai relevă și vârsta medie a parcului de autoturisme. În cazul României, aceasta este de 15.1 ani. La acest capitol, Grecia are cel mai învechit parc auto, cu o vârstă medie de 17 ani, urmată descrescător de Estonia (16.8 ani) și Cehia (15.6 ani).
La polul opus, Luxemburg este țara cu cel mai puțin învechit parc auto, cu o vârstă medie de doar 7.6 ani. Celelalte țări europene cu o vârstă medie mai mică de 10 ani a parcului auto sunt: Danemarca (8.5 ani), Austria (8.7 ani), Irlanda (8.8 ani), Islanda (9.1 ani), Elveția (9.3 ani) și Belgia (9.5 ani).
Vârsta medie a parcului auto din toată Uniunea Europeană este de 12 ani.Între timp, vârsta medie a parcului de vehicule comerciale ușoare din România este de 13.9 ani. Aici, Austria este lider la acest capitol, cu o vârstă medie de 6.2 ani, în timp ce Grecia este pe ultimul loc, cu o vârstă medie de 20.8 ani pentru aceste vehicule.
Pentru România, situația nu este la fel de bună în privința vârstei medii a vehiculelor comerciale medii și grele. În țara noastră, vârsta medie a acestor vehicule este de 18.6 ani. Doar Italia și Grecia sunt sub noi, cu o vârstă medie de 19 ani, respectiv de 22.7 ani.
La final, România este codașă cu privire la vârsta medie a autobuzelor, cu o medie de 20.2 ani. Singurele țări care se apropie de această valoare sunt Grecia (19 ani) și Polonia (16 ani), în timp ce Austria este fruntașă aici, cu o vârstă medie a autobuzelor de numai 5 ani.
via ACEA
altii clar au mult mai multe masini, dar majoritatea lor sunt clasa mini/mica, italia de exemplu e dominata de masini mici tip fiat panda. asta combinat cu faptul ca italienii nu prea mai fac copii, acolo fiind multe gospodarii compuse din 1-2 persoane, reiese iar ca nevoile sunt acoperite suficient.
desi in romania masini sunt relativ putine, ele par multe si este aglomeratie peste tot pentru ca avem foarte putine drumuri, de orice categorie, prin urmare toate masinile se vor inghesui pe putinele rute disponibile.
Eu as zice din fericire.
Sunt foarte multe probleme cu infrastructura, nu sunt parcari si multe din masini sunt dieseluri obosite. Deci mai multe masini ar inseamna si mai multe probleme.
Apoi avem multi soferi idioti cu permise cumparate, avem politie corupta, suntem pe primul loc la accidente mortale.
Va dati seama cate probleme ar fi sa avem si mai multe masini pe strazi???
Am zis scurt si la subiect, dar e greu cu unii sa priceapa.
Hai sa comentez eu scurt: un mucea retard de 19 ani isi ia Bemveu, ca din experienta lui de retard mintal, e cea mai tare masina/marca de pe fata pamantului. El agata o pustoaica de 13 ani pe care o lasa gravida si la 14 ani ea are deja copil. Desigur retardul pierde controlul volanului si face accident.
Concluzie: mama prostilor e mereu gravida si astia cu BMW-uri sunt cei mai experimentati soferi, chiar si la 19 ani!
Deci clar avem nevoie de mai multe masini in Romania, preferabil BMW-uri, ca sunt sigure si foarte bune.
Si tot in curse ilegale de masini participa:
https://adevarul.ro/stiri-locale/alba-iulia/un-bmw-condus-de-un-sofer-de-19-ani-a-zburat-la-2231794.html
Deci oare avem nevoie de mai multe masini?
Sau de mai multa educatie pentru ca se inmultesc cocalarii?
da' mai,
dar avem cea mai mare rata de accidente mortale din Europa
@roata, pragul de vechime e una si valoarea e alta. Pe mine ma suprind cele doua voturi pozitive pe care le-ai primit. Sau nu ar trebui!?
1. cei mai multi morti la mia de kilometri parcursi,
2. cei mai multi morti la numarul de masini pe cap de locuitor
3. cei mai multi morti la mia de kilometri de autostrada
Sau punem caruta in fata boilor? Ca deobicei?
Nu știu de unde ai datele, informatiile privind numărul morților, dar sper ca nu de la "ora 17" și mai sper ca în rata mare de mortalitate nu sunt adunate și insectele de pe parbriz.
Se fac praf cu mile:
https://stiriest.ro/2023/01/22/un-tanar-beat-a-trecut-cu-masina-peste-un-sens-giratoriu-si-s-a-oprit-intr-un-zid/
Zici ca e stire standard: tanar 19 ani cu BMW.
Sa nu se mai mentioneze marca masiniiiiiiii la stiri. Ca se stie ce conduc cocalarii!!!!
In 2 saptamani 3 tineri de 19 ani au facut praf 3 BMW-uri cel putin.
Numarul prostilor e in crestere, numarul troacelor creste si el.
Cum sa avem mai multe, cand si astea pe care le avem, le fac praf retarzii si mai sunt si sustinuti si apreciati de semenii lor cocalarii!!!
Apropos, cica BMW isi recheama in service toate electricele, ca se opresc in mers:))