Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat raportul vânzărilor din Uniunea Europeană pentru prima jumătate a anului, iar rezultatele sunt pozitive. După o creștere modestă de 2.1% înregistrată în luna iunie, statistica din prima jumătate a anului arată un spor de 4.7% la înmatriculările de mașini noi, la 8.2 milioane de unități.
Ca urmare a eliminării timbrului de mediu la 1 februarie, România a devenit țara Uniunii Europene care a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de înmatriculări, de 27%, de la 35.000 la circa 45.000 de unități. La polul opus, Marea Britanie, Letonia și Irlanda sunt singurele țări din UE în care înmatriculările au scăzut.
În privința mărcilor, Volkswagen rămâne în continuare pe primul loc, cu 882.000 de unități înmatriculate, însă germanii au crescut cu numai 0.9% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În schimb, Renault a progresat cu peste 5%, la 618.000 de unități, în timp ce Ford este de asemenea pe podium cu 570.000 de unități, în creștere cu 3.4%.
Între timp, înmatriculările Dacia au crescut de la 219.200 la 242.800 de unități, corespunzător unui progres de 10.8%. Astfel, cota de piață a brandului românesc în Uniune a crescut de la 2.8 la 3%.Via ACEA
Una nu o exclude pe cealalta.
Chiar daca in Romania piata masinilor noi este in crestere, vanzarile de masini uzate progreseaza mult mai rapid iar ponderea lor in totalul pietei
devine tot mai mare.
Dar sunt convins ca stiai deja asta.
E vorba de procente...ca valori absolute SH-urile ne sufoca. Antevorbitorii au punctat bine.