România are în prezent circa 830 de kilometri de autostradă, iar pentru acest an sunt planificate inaugurarea mai multor loturi cu o lungime totală de circa 90 de kilometri.
Cele mai multe dintre acestea fac parte din autostrada A3 București - Borș, cunoscută drept Autostrada Transilvania.
Astfel, lista include tronsonul Iernut - Chețani de 17.9 kilometri, care ar fi trebuit inaugurat încă de anul trecut, dar și alte 4 tronsoane cu lungimi mai mici: Târgu Mureș - Ungheni (4.5 kilometri), Chețani - Câmpia Turzii (15.69 kilometri), Râșnov - Cristian (6.3 kilometri) și Biharia - Borș (5.35 kilometri).
De asemenea, este de așteptat ca alte două tronsoane ar urma să fie inaugurate pe autostrada A10, inclusiv tronsonul Sebeș - Aiud cu o lungime de peste 33 de kilometri. De altfel, acesta este și cel mai lung tronson care ar urma să fie finalizat în cursul acestui an.
Cel de-al doilea este Sebeș - Pârâul Iovului, cu o lungime de 8 kilometri, care ar fi trebuit finalizat în 2019.
În ultima perioadă, o serie de tronsoane de autostradă au înregistrat probleme la scurt timp după inaugurare.
Cel mai grav caz este cel al autostrăzii Orăştie - Sibiu, care a fost închisă în 2016 pe o porțiune de 22 de kilometri în urma unor crăpături în asfalt. La finalul acestui an, lotul 3 al segmentului A1 Lugoj - Deva a fost inaugurat cu limitare de viteză de numai 80 km/h, mai mică decât cea de pe drumurile naționale.Via Digi24
Eu astept comunicatul celor de la Asociatia Pro Infrastructura, pana acum nu au dat gres cu estimarile.
Poate Orban si ai lui vor realiza ca infrastructura rutieră dezvolta zona încă din faza de construcție. La fel, poate vor realiza ca încă exista drumuri de pământ.
ST1/2 sanse inexistente de a fi circulat in 2020, Ungheni e blocat in acte, peste mures la Chetani mai sunt multe chestii de facut pana sa prinda forma podurile peste Mures...
Pt cine vrea sa se informeze in detaliu sa incerce pe https://forum.peundemerg.ro/index.php?board=56.0